حمل و نقل بین شهرهای جام جهانی روسیه

حمل و نقل بین شهرهای جام جهانی روسیه

مسکو و سن پترزبورگ از شهرهای معروف دنیا هستند که در بین گردشگران نیز محبوبیت ویژه‌ای دارند. امسال نیز به فرارسیدن جام جهانی مطمئنا گردشگران زیادی به روسیه سفر خواهند کرد. اگر برای جام جهانی ۲۰۱۸ قصد سفر به این دو شهر را دارید، بد نیست از سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری آن‌ها نیز آشنایی داشته باشید تا سفری راحت و مقرون به صرفه‌تر تجربه کنید.

در مطالب قبلی به مکان‌های دیدنی مسکو و سن پترزبورگ پرداخته‌ایم و با آن‌ها آشنا شده‌اید. در این مطلب قصد داریم به سیستم حمل و نقل این دو شهر بپردازیم.

مسکو

برای سفر به مسکو می‌توانید از چهار فرودگاهی که در حدود ۲۰ کیلومتری این شهر واقع شده است، استفاده کنید. این چهار فرودگاه شرمتیوو در شمال غرب مسکو، ونکووا در جنوب غرب مسکو، دوموده‌دوو در جنوب و زوکووسکی در جنوب شرق مسکو هستند.

همچنین خیلی راحت می‌توانید از فرودگاه به مرکز شهر بروید. کافی است از قطار ایرواکسپرس استفاده کنید. برای تهیه بلیط این قطارها نیز می‌توانید از سایت رسمی راه‌آهن، اپلیکیشن‌های مربوط، و یا از باجه‌های فروش در فرودگاه و راه‌ آهن استفاده کنید.

قطار

مسکو ۹ ایستگاه راه‌آهن به نام‌های بلاروسسکی، کازانسکی، کیفسکی، کیرسکی، لنینگرادسی، پائولتسکی، ریسکی، سویولوفسکی و یاروسلاوکی دارد. اکثر این ایستگاه‌های قطار به ایستگاه مترو هم نزدیک هستند و خیلی راحت می‌توانید تغییر مسیر بدهید.

سفر به سن پترزبورک به مسکو با قطارهای معمولی تقریبا ۹ ساعتی طول می‌کشد، اما با قطار سریع‌السیر این زمان به ۴ ساعت کاهش پیدا می‌کند. اگر به کازان سفر می‌کنید باید نزدیک به ۱۲ ساعت در راه باشید. بعضی قطارهای مسکو به قدری پیشرفته هستند که می‌توانید خودروی خود را نیز با آن جابه‌جا کنید. البته برای استفاده از این قطار باید از قبل از طریق سایت راه‌آهن این خدمت را درخواست کنید.

از مسکو برای بیشتر شهرها مسیر قطار وجود دارد؛ شهرهای ولگوگراد، یکتارینبورگ، نیژنی نووگورود، روستوف، سامارا و سارانسک از جمله آن‌ها هستند. قطارهای موجود در این خطوط بسیار متنوع هستند و شما حق انتخاب زیادی خواهید داشت.

برای دیدن برنامه حرکت قطارها می‌توانید از سایت‌های زیر استفاده کنید:

rasp.yandex.ru

tutu.ru

اتوبوس

ترمینال اتوبوس‌های مسکو در جنوب آن قرار دارد که متعلق به مسیرهای داخلی و بین المللی است. نام این ترمینال یوژنی واروتا است. تاکسی‌های شاتل هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه یک بار از یوژنی تا نزدیک‌‌ترین ایستگاه‌های مترو خدمات رسانی دارند. سفر به سن پترزبورگ از مسکو با اتوبوس تقریبا ۱۰ تا ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

مسکو یک ترمینال دیگر هم دارد که در مرکز شهر واقع شده است، اما به علت بازسازی تا سال ۲۰۱۹ خدمات رسانی ندارد.

برای دیدن برنامه اتوبوس‌ها و مدت زمان سفر خود می‌توانید از سایت‌های زیر استفاده کنید.

rasp.yandex.ru

bus.tutu.ru

حمل و نقل بین شهرهای جام جهانی روسیهشهر سن پترزبورگ

در ادامه به بررسی حمل و نقل شهری در شهر سن پترزبورگ خواهیم پرداخت.

هواپیما

در ۲۵ کیلومتری این شهر فرودگاه پالکوو واقع شده است که چهارمین فرودگاه روسیه از نظر تعداد مسافران است. از فرودگاه تا مرکز شهر می‌توانید تاکسی بگیرید و یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

قطار

سن پترزبورگ پنچ ایستگاه راه آهن دارد. از فنلاند، استونی، لتونی و چند کشور اروپای شرقی می‌توان به سن پترزبورگ سفر کرد. ایستگاه‌های راه آهن همه در کنار ایستگاه مترو قرار دارد و مسافران به راحتی می‌توانند در شهر جابه‌جا شوند.

با قطار می‌توانید به شهرهای کالینینگراد، نیژنی نووگورود، سامارا، ولگاگراد، رستوو ان دان، سارانسک سفر کنید. برای دیدن برنامه‌های قطارها و زمان رفت و برگشت و توقف آن‌ها می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه کنید.

rasp.yandex.ru

tutu.ru

اتوبوس

ترمینال مرکزی شهر چندین مسیر به شهرهای مختلف دارد، چه داخلی چه بین المللی. ایستگاه مترو به این ترمینال نزدیک است و به راحتی به وسیله تاکسی نیز می‌توانید در شهر بگردید. ترمینال تازه تأسیس دیگری نیز در شمال شهر قرار دارد که بازهم به ایستگاه متروی دیوتکینو نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search