جزایر کوریل در شرق روسیه

جزیره کوریل

تابحال چیزی راجع به جزایر کوریل روسیه شنیده‌اید؟ روسیه به قدری بزرگ و عظیم است که اگر کسی بخواهد تمامی جاذبه‌های طبیعی آن و روستاها و شهرها را ببیند بعید است عمر انسان کفاف این کار را دهد. خودم به شخصه آدمی هستم که دوست دارم به دور دنیا سفر کنم و پای به سرزمین‌هایی بگذارم که کمتر کسی قبل از من به آن سفر کرده باشد، به خصوص اگر این مناطق آب و هوای خوبی هم داشته باشد. در این سال‌ها میبینیم که بسیاری از ایرانیان برای سفر به خارج از کشور خود را محصور به چند انتخاب میکنند، مثلا ترکیه، گرجستان، ارمنستان یا تایلند.

مجمع الجزایر کوریل که برخی آن را جزیره ساخالین نیز می‌نامند در قسمت انتهایی شرق سرزمین پهناور روسیه و در استان ساخالین قرار گرفته است که آتشفشانی بوده و طول تقریبی آن ۱۳۰۰ کیلومتر میباشد. این جزایر از شمال شرقی هوکایدو تا کامچتکا دو کشور روسیه کشیده شده است و دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا کرده. ۵۶ جزیره و شمار زیادی از صخره‌های کوچک باعث تشکیل کوریل شده است. مساحت آن ۱۵۶۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود ۲۰۰۰۰ نفر در آن زندگی میکنند. کشور ژاپن دو جزیره بزرگ جنوبی آن را به خود متعلق میداند و همانند جزیره‌های کوچک شیکوتان و هابومای، بخشی از خاک خود میداند. همین اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث اختلاف و مناقشه بین دو کشور ژاپن و روسیه شده است.

با پای نهادن به جزایر کوریل متوجه میشوید که تقریبا هیچ گردشگری در اینجا وجود ندارد و زیبایی‌های منحصربفرد آن را تنها نظامی‌ها و ماهیگیران میتوانند مشاهده کنند. اینجا خبری از هیچ چیزی نیست، فقط طبیعت و زیبایی‌های بی حد و حصر که به نوعی دنیای گمشده است و افراد بسیار کمی آن را دیده‌اند.

از میان این ۵۶ جزیره کوریل تنها ۷ تا قابل سکونت هستند و برای ورود به هرکدام از آن‌ها نیازمند مجوز رسمی و مختص به خود هستید. اگر تمایل دارید که به تنها به این جزایر سفر کنید باید گفت که تقریبا محال است. مگر آنکه از قبل با تورهایی که به سمت این جزایر حرکت میکنند هماهنگی‌های لازم را انجام دهید که البته به هلیکوپتر یا قایق احتیاج خواهید داشت که هزینه‌های هنگفتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

جزیره کوریل جاییست که شاید هرگز پایتان را نگذارید اما بد نیست که تصاویر زیر را ببینید و بدانید که طبیعت زیبا در هر جای دنیا دیده میشود و نباید خود را به چند شهر یا کشور محدود کنید.

جزیره کوریل

جزیره کوریل

جزیره ساخالین

جزیره ساخالین

جزایر کوریل

جزایر کوریل

جزایر کوریل کجاست

جزایر کوریل کجاست

جزیره کوریل کجاست

جزیره کوریل کجاست

جزایر کوریل ژاپن

جزایر کوریل روسیه

جزیره ساخالین

2 پاسخ

  1. عالی بود دوست داشتم بیشتر در مورد ساخالین اطلاعات داشته باشم و جای تعجبه که روسیه و ژاپن به عنوان منطقه آزاد ازش استفاده نمیکنن و فقط جنبه نظامی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search