جاذبه های گردشگری مونته نگرو؛ قسمت اول

جاذبه های گردشگری مونته نگرو

پس از آنکه ویزای صربستان برای ایرانیان لغو شد، سفر ایرانیان به اروپا بیشتر از گذشته شد. در این میان مونته نگرو که همسایه صربستان است نیز قوانین سختگیرانه‌ای را برای صدور ویزا به ایرانیان ندارد و این امکان وجود دارد که ویزای خود را از سفارت این کشور در تهران دریافت کنید و پس از بازدید از صربستان به مونته نگرو نیز سفری داشته باشید. راهنمای ” اخذ ویزای مونته نگرو ” را بخوانید.

با این شرایطی که گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که سفر ایرانیان به این کشور در آینده‌ای نه چندان دور روبه افزایش خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی جاذبه های گردشگری مونته نگرو بپردازیم تا اطلاعات کاملی را پیش از سفر به این کشور داشته باشید.

جاذبه های گردشگری مونته نگرو

جاذبه های گردشگری مونته نگرو

شاید برایتان جالب باشد که مونته نگرو کشوری است تازه تاسیس، آن هم خیلی تازه تاسیس! صربستان و مونته نگرو در سال ۲۰۰۶ از یکدیگر جدا شدند و هریک به یک کشور مستقل تبدیل شدند. چندی نگذشت که این کشور تبدیل به یکی از کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری شد، چراکه آن‌ها برای رونق اقتصاد کشورشان به جذب گردشگر احتیاج داشتند.

پارک ملی بیوگرادسکا گورا

بیوگرادسکا گورا نام یکی از پارک‌های ملی بسیار معروف است که جزو برترین جاذبه های گردشگری مونته نگرو شناخته می‌شود که در بین دو رود تارا و لیم قرار گرفته است. این پارک دریاچه‌های بسیار زیبا، رودهای خروشان، علفزارهای سرسبز و جنگل‌های سرسبزی دارد که شما را شیفته خود خواهد کرد. با اینکه بیوگرادسکا گورا جزو پارک‌های کوچک این کشور محسوب می‌شود اما با این حال تنوع خوبی از گیاهان و جانوران و درخت‌هایی با قدمت ۵۰۰ سال در آن قرار گرفته است.

آلسینج

آلسینج یک بندرگاه باستانی است که در گذشته به عنوان پایگاه دزدان دریایی در دریای آدریاتیک شناخته میشد. این بندرگاه دیدنی را می‌توانید در جنوب این کشور و در نزدیکی مرزآلبانی ببینید.یکی از اماکن معروف این بندر سواحل شنی معروف پلاژه ماهد می‌باشد. راستی این شهر جزو شهرهای مسلمان‌نشین مونته نگرو محسوب می‌شود، به همین دلیل معماری زیبای مساجد آن نیز می‌تواند برایتان جذاب باشد.

آلسینج

کوه لاوسن

اگر طبیعت‌گرد هستید پس نمی‌توانید به مونته نگرو سفر کنید و از کوه لاوسن ۱۷۰۰ متری دیدن نکنید. این کوه به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری مونته نگرو محسوب می‌شود که دو قله بزرگ گرانیتی در بالای آن دیده می‌شود. در واقع این کوه به نوعی سمبل این کشور است، چراکه از بالای آن می‌توانید به کل منطقه اشراف داشته باشید.

پس از بازدید از کوه می‌توانید به مقبره Njegos، شاعر و سراینده سرود ملی این کشور که در نزدیکی آن قرار دارد بروید.

کوه لاوسن

اسوتی استفان

Sveti Stefan یکی از جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار مونته نگرو است که بر روی جزیره‌ای سنگی قرار گرفته است. زمانی که این جزیره را از نمای دور نگاه کنید متوجه زیبایی آن خواهید شد که مدیون سقف‌ها سفالی و درخت‌هایی که از میانه آن‌ها سر به فلک کشیده‌اند می‌باشد. این مکان از قرن ۱۵ تاکنون مورد توجه بسیاری از ماهیگیران بوده و به نوعی تبدیل بهشت ماهیگیران شده بود.

در دهه ۵۰ قرن نوزدهم بود که دولت تصمیم گرفت تا این مکان را ثبت ملی کند، همین کار باعث شد تا ساکنان بومی این جزیره بیرون رانده شوند تا این جزیره تبدیل به شهری پر از اقامتگاه‌های شیک و زیبا شود.

افراد مشهور بسیاری از این جزیره دیدن کرده‌اند که می‌توان به سوفیا لورن و کرک دوگلاس اشاره کرد. این مکان پس از سقوط یوگوسلاوی اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داد تا اینکه در سال ۲۰۱۰ مجددا درب‌های خود را برای گردشگران گشود تا رونق گردشگری این شهر مجدد به راه بیافتد.

شما نمی‌توانید وارد این جزیره شوید مگر آنکه هتلی را در آنجا رزور کرده باشید اما اگر قصد رزرو هتل ندارید می‌توانید از دو ساحل کنار این جزیره استفاده نمایید.

اسوتی استفان

ستینه

۵۰۰ سالی از تاسیس این شهر می‌گذرد که و در بین اروپایی‌ها به عنوان پایتخت مونته نگرو شناخته می‌شود. اگر در این شهر قدم بزنید متوجه قصرهای زیبا با سبک معماری منحصربفرد، موزه و آکادمی‌ها خواهید شد. یکی از جاذبه‌های این شهر کلیسای ولا است که نرده‌های آن از تفنگ‌های عثمانی تشکیل شده است.

ستینه

2 پاسخ

  1. با سلام منب سیار علاقمند به سفر به صربستان و مونتنگرو و بلغارستان هستم و دوست رارم زمینی از استانبول به بلغارو صربستان و مونتنگرو برم و اگه نشه فقط صربستان و مونتنگرو برم لطفا واسه دریافت ویزا راهنمایی بفرمایید من چه مدارکی باید ارایه بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search