تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که برای ادامه درس خواندن تحصیل در رومانی را انتخاب کنید؟ مطمئنا برای هرکسی تحصیل رایگان در رومانی یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود اما چطور می‌توان به این موهن دست پیدا کرد؟ چرا خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تا تخصص پزشکی در رومانی را دنبال کنند؟ با دانشگاه های معتبر رومانی آشنایی دارید؟ شرایط تحصیل پزشکی در رومانی چیست؟ با آسان بگرد همراه باشید، چراکه قصد داریم تا در این مقاله پاسخ کلیه این سوالات را بدهیم.

تحصیل در رومانی

این روزها تحصیل در دانشگاه‌های رومانی، بسیاری از دانشجویان ایرانی را ترغیب کرده تا تحصیلات خود را در این کشور دنبال کنند و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی باعث شده تا برای مشغول بکار شدن در ایران با مشکلی مواجه نشوند. یکی از مزایایی که تحصیل در رومانی را به نسبت سایر کشورها متمایز می‌کند این است که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.

لازم بذکر است که تحصیل در رومانی به ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی است.

تحصیل در رومانی[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1519382436512{margin-top: 20px !important;margin-bottom: 15px !important;border-right-width: 5px !important;padding-top: 15px !important;padding-right: 15px !important;padding-bottom: 15px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #fef1f2 !important;border-right-color: #ce1126 !important;border-right-style: solid !important;}”]

[/vc_column_text][vc_column_text]

دانشگاه های رومانی

در کشور رومانی ۴۹ دانشگاه سراسری و ۸ دانشگاه خصوصی وجود دارد که مدت زمان تحصیل با توجه به رشته به شرح ذیل می‌باشد: رشته‌های علوم، علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصادی، حقوق، علوم سیاسی، هنر و ورزش ۳سال؛ رشته‌های علوم فنی، مهندسی، کشاورزی و جنگلبانی ۴ سال؛ رشتههای پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و معماری ۶ سال و گذراندن مقطع کارشناسی ارشد ۲ ساله است.

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”submit-a-request”]

ارسال درخواست در دانشگاه های معتبر رومانی

چنانچه قصد دارید تا در پاییز سال آینده در دانشگاه های رومانی شروع به درس خواندن کنید نیاز است که مدارک موردنیاز خود را از پایان سال جاری میلادی تکمیل کرده باشید. به عنوان مثال چنانچه قصد دارید تا تحصیلات خود را در پاییز ۲۰۱۹ آغاز نمایید باید مدارک خود را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ آماده کرده باشید. البته این منوط به آن است که شما بخواهید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید و ارسال درخواست برای مقطع دکتری در هر زمان از سال مقدور می‌باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”universities-approved-by-the-ministry-of-science”]

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در رومانی

گروه الف (ممتاز)

  • Emil Racovita, Institute of speleology -The Romanian Academy (در رشته‌های وابسته به غارشناسی و علوم جانوری)

گروه ب (خوب)

  • Alexandru Ioan Cuza University in Iasi
  •  Polytechnic University of Bucharest (در رشته‌های فنی و مهندسی)
  • University of Bucharest

گروه ج (متوسط)

  • UBB, Babeș-Bolyai University
  • Bucharest University of Economic Studies
  • Sapientia Hungarian University of Transylvania (مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”admission-in-university”]

پذیرش در دانشگاه های رومانی

  • برای ارسال درخواست تحصیل در رومانی باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشد و مدارک زیر را به یکی از دانشگاه های معتبر رومانی ارسال نمایید:
  • متقاضیان مقطع کارشناسی ارائه کپی گواهی دیپلم یا معادل آن
  • برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ارائه کپی مدرک لیسانس
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به یکی از زبان‌های رمانی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی
  • کپی شناسنامه
  • گواهی سلامت که مشخص کند که متقاضی هیچ بیماری ندارد.
  • دو قطعه عکس جدید با پس زمینه سفید

[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”tuition”]

هزینه تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی کاملا بستگی به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی می‌باشد اما به طور متوسط تحصیل در رومانی به نسبت سایر کشورهای اروپایی از هزینه پایین‌تری برخوردار است.

با این حال در پایین لیستی قرار داده شده است که میانگین هزینه تحصیل در رومانی با توجه به مقطع و دانشگاه مدنظر بیان شده، البته توجه داشته باشید که تا ۱۵ درصد ارقام ذکر شده را بصورت منفی یا مثبت در نظر بگیرید و نمی‌توان خیلی دقیق روی این ارقام حساب کرد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

رشته‌های دانشگاهی هزینه لیسانس (ماهیانه/یورو) هزینه فوق لیسانس (ماهیانه/یورو)
فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، علوم، ریاضیات، ورزش ۲۷۰ ۲۹۰
معماری ۳۵۰ ۳۷۰
علوم انسانی، اقتصاد ۲۲۰ ۲۴۰
پزشکی، داروسازی تا ۵۰۰ تا ۵۰۰
موسیقی، هنر ۴۲۰ ۴۴۰
اجرای موسیقی، تئاتر ۷۵۰ ۷۷۰
فیلم ۹۵۰ ۹۷۰

هزینه تحصیل در مقطع پزشکی برای دانشجویان غیراروپایی

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با توجه به زبان انتخابی متفاوت خواهد بود.

لیست هزینه تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان غیر اروپایی:

رشته تحصیلی هزینه (یورو)
داروسازی ۵۰۰۰
دندانپزشکی ۵۰۰۰
پزشکی ۵۰۰۰

لیست هزینه تحصیل در مقطع دکتری زبان انگلیسی و فرانسه:

رشته تحصیلی هزینه (یورو)
داروسازی ۳۷۰۰
دندانپزشکی ۳۷۰۰
پزشکی ۳۷۰۰

[/vc_column_text][vc_row_inner gap=”15″ css=”.vc_custom_1519382150357{margin-top: 15px !important;background-color: #f6f6f6 !important;border-radius: 5px !important;}” el_id=”student-cities”][vc_column_inner][vc_column_text]

شهرهای دانشجویی رومانی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”30753″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1519377682716{margin-top: 15px !important;}”]

دانشگاه های بخارست

بخارست پایتخت رومانی است که نه تنها بزرگترین شهر این کشور بلکه بزرگترین شهر اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود. یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در این شهر کاخ پارلمان است که دومین بنای بزرگ جهان محسوب می‌شود. این شهر پر است از کافه‌ها، اماکن فرهنگی، پارک‌ها، معماری‌های تاریخی و انجمن‌های بزرگ دانشجویی که همین‌ها باعث شده تا این شهر را به یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد برای تحصیل در رومانی تبدیل کند.در این شهر ۱۶ دانشگاه سراسری و ۲۰ دانشگاه خصوصی نیز وجود دارد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”30755″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1519378208587{margin-top: 15px !important;}”]

دانشگاه های یاش

یاش به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای رومانی به حساب میآید که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. جالب است بدانید که یاش به مدت ۲ سال (۱۹۱۶-۱۹۱۸) به عنوان پاتخت رومانی شناخته می‌شد. همچنین به این شهر لقب پایتخت فرهنگی نیز داده‌اند. قدیمی‌ترین دانشگاه رومانی نیز در این شهر قرار گرفته است. معرف‌ترین دانشگاه این شهر الکساندرو یان کوزو است که در طول دوران با دانشگاه‌های مختلف پیوست خورده و امروزه به عنوان مرکزی پیشرو در زمینه تحصیلات عالی در رومانی شناخته می‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”30758″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1519379970283{margin-top: 15px !important;}”]

دانشگاه های تیمیشوارا

تیمیشوارا سومین شهر مشهور این کشور شناخته می‌شود که در غرب قرار گرفته و با مجارستان و صربستان همسایه است. در مرکز این شهر میادین و معماری‌های بسیار جذابی را خواهید دید که نشان از تاریخ این شهر به خصوص امپراطوری اتریش است. با توجه به قرارگیری ۴ دانشگاه سراسری و ۴ دانشگاه خصوصی در این شهر، دانشجویان بسیاری را در این منطقه خواهید دید. از مشهورترین دانشگاه‌های این شهر می‌توان به وست تیمیشوارا نام برد که جمعیت دانشجوی عظیمی را در دل خود جای داده است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”30757″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1519379357248{margin-top: 15px !important;}”]

دانشگاه های کلوژ ناپوکا

کلوژ دومین شهر بزرگ رومانی است که میزبان بزرگترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه یببس بولیا می‌باشد. این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ رومانی به شدت تحت تاثیر جمعیت بزرگ دانشجویی آن است. اگر در کنار درس خواندن و تحصیل در رومانی دوست دارید تا در مکانی زیبا باشید، کلوژ جای بسیار مناسبی است. حول این شهر را کوه‌ها و جنگل‌ها و بناهای تاریخی قرون وسطی تشکیل داده است. کلوژ به عنوان یک مرکز سینمایی مشهور شناخته می‌شود که فستیوال بین‌المللی ترانسیلوانیا در این شهر برگزار می‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_id=”benefits-of-studying”]

مزایای تحصیل در رومانی

همین ابتدا بدانید که تحصیل رایگان در رومانی به این راحتی‌ها نیست، مگر آنکه بتوانید در دانشگاه نمرات بسیار بالا کسب کنید تا بتوانید از دانشگاه کمک بگیرید. اما شهریه دانشگاه‌ها به نسبت کشورهای انگلیسی زبان و با توجه به اینکه می‌توانید در مقاطع فوق لیسانس و دکتری نیز به زبان انگلیسی تحصیل کنید بسیار مناسب است.

  • بیش از ۴۰۰ برنامه تحصیلی در دانشگاه های رومانی به زبان انگلیسی
  • اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته به دانشجویان با ویزای دانشجویی (درآمد کار دانشجویی ساعتی بین ۱ تا ۳ یورو می‌باشد)
  • سیستم حمل و نقل شهری بسیار قوی و مرتب که شما را از داشتن ماشین شخصی بی‌نیاز میکند.
  • رومانی یکی از کشورهای بسیار امن در اروپا و دنیا محسوب می‌شود.
  • شما می‌توانید با در داشتن ویزای دانشجویی رومانی به راحتی به سایر کشورهای اروپایی و شینگن سفر کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search