بزرگترین شهربازی رایانه ای در دبی ساخته خواهد شد

کمپانی IMG Worlds دوبی چند ماه پس از بازگشایی یک پارک موضوعی اعلام کرد قصد دارد تا بزرگ‌ترین پارک موضوعی جهان را با تمرکز بر شخصیت‌های کارتونی و بازی‌ها کامپیوتری راه بیندازد.

به گزارش رویترز، این کمپانی که در دوبی واقع شده با همکاری ۸ نام بزرگ جهانی از جمله نیکلودئون، ویاکام، مِتل و پوکمون می‌خواهد این پروژه چندین میلیارد دلاری را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات جهانی در نوع خودش ایجاد کند و نخستین پارک موضوعی بر مبنای شخصیت‌های این بازی‌ها را در خاورمیانه شکل دهد.

دوبی و ابوظبی در سال‌های اخیر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده‌اند و عربستان سعودی نیز که محافظه کارترین کشور در این منطقه محسوب می‌شود ساخت سه پارک جدید موضوعی را در دست دارد.

یک منبع گفته است این طرح شامل فروش حدود ۳۰ درصد سهام کمپانی می‌شود و بازار مالی دوبی یا لندن در آن سهیم خواهند بود. در این میان برخی از عرضه عمومی سهام این کمپانی برای نخستین بار صحبت به میان می‌آورند، هرچند مدیر عامل IMG Worlds این احتمال را رد ‌کرده است.

این پروژه با پروژه ۲ میلیون فوت مربعی با سقف قابل باز و بسته شدن فرق دارد که با نام «جهان ماجرا» در ماه آگوست کارش را آغاز کرد. برای این پروژه بیش از ۱.۵ میلیون فوت مربع پیش بینی شده است.

پارک جدید سالانه ۴ میلیون نفر را جذب می‌کند و پیش بینی می‌شود که پارک موجود نیز همین قدر در جذب مخاطب موافق باشد.

حدود نیمی از این بازدیدکنندگان از شهروندان امارات عربی هستند و دیگران توریست‌هایی هستند که از کشورهای عربی، هند، چین، بریتانیا و آلمان راهی این منطقه می‌شوند.

به گفته مدیرعامل بخشی از بودجه ساخت پارک جدید از درآمد پارک قبل تامین خواهد شد.

بانک اسلامی ابوظبی در سال ۲۰۱۴ برابر ۱.۲ میلیارد درهم (معادل ۳۲۷ میلیون دلار آمریکا) برای ساخت یک پارک موضوعی تامین کرد.

نیکلودئون شبکهٔ تلویزیونی آمریکایی و یکی از شبکه‌های ام‌تی‌وی است که در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ در سرزمین‌های دیگر از جمله اروپا، خاورمیانه، روسیه و آسیا گسترش یافت. مخاطبان این شبکه بیشتر کودکان ۶ تا ۱۲ ساله و نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله هستند.

بزرگترین شهربازی رایانه ای در دبی ساخته خواهد شد

بزرگترین شهربازی رایانه ای در دبی ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search