استادیوم محمد بن زاید؛ میزبان جام ملت‌های آسیا

استادیوم محمد بن زاید

استادیوم محمد بن زاید یکی از استادیوم‌های لوکسی است که در شهر ابوظبی واقع شده و در جام ملت‌های آسیا میزبان چندین بازی از جمله ایران و یمن خواهد بود.

ورزشگاه محمد بن زاید نه تنها جزو ورزشگاه‌های لوکس امارات بلکه جهان به شمار میرود و در طراحی آن نیم‌نگاهی به استادیوم‌های انگلیسی شده و تماشاگر بسیار نزدیک ورزشگاه است و احاطه بسیار خوبی به ورزشگاه دارد.

این استادیوم برای ایرانی‌ها چندان ناشناخته نیست، چراکه تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی بازی‌های مهمی را در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در این ورزشگاه مقابل حریفان خود برگزار کرده‌اند.

تاسیس استادیوم محمد بن زاید

این ورزشگاه ۴۲۰۵۶ نفری در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و متعلق به باشگاه الجزیره می‌باشد. ساخت این استادیوم سال ۱۹۸۰ به پایان رسید و کار خود را با نام ورزشگاه الجزیره و ظرفیت ۱۵ هزار نفر آغاز کرد که طی بازسازی‌هایی که بعدا در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ انجام شد، نام و ظرفیت آن نیز تغییر کرد.

استادیوم محمد بن زاید

محمد بن زاید از امکانات و تجهیزات مدرن و بروزی برخوردار است به طوریکه سکو و جایگاه‌ها مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند تا طرفدران هنگام تماشای فوتبال احساس ناراحتی نکنند.

استادیوم محمد بن زاید تاکنون بازی‌های مهمی بسیاری را از جمله جام جهانی جوانان زیر ۲۰ سال و چند بازی از جام باشگاه‌های جهان را به خود دیده است.

دسترسی به ورزشگاه محمد بن زاید

این ورزشگاه مابین خیابان‌های سلطان بن زاید اول و خیابان شیخ رشید بن سعید قرار گرفته و دسترسی بسیار خوبی از طریق سیستم حمل و نقل عمومی دارد. شما می‌توانید از ایستگاه اتوبوس ابوظبی “Abu Dhabi Bus Station” به سمت ورزشگاه تاکسی بگیرید که در این صورت باید هزینه‌ای معادل ۲ تا ۴ دلار را بپردازید.

البته راه ارزان‌تری هم پیش رو دارید و این آن است که از خط اتوبوس ۰۳۴ کمک بگیرید و با پرداخت ۱ دلار ۱۵ دقیقه بعد جلوی ورزشگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search