معرفی استادیوم‌های بازی‌های ایران در جام ملت‌ها

ورزشگاه محمد بن زاید

بعد از خاطره خوبی که برایمان از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برایمان ماند، حالا نوبت به جام ملت‌های آسیا رسیده، یعنی جایی که ما انتظارمان از تیم ملی قهرمانی است و نه کمتر. سال‌هاست که در آرزوی قهرمانی دوباره در آسیا هستیم و این تیم نشان داده که می‌تواند به این موهن دست پیدا کند.

ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در ابتدا با تیم یمن در ورزشگاه محمد بن زاید، بازی دوم یا ویتنام در ورزشگاه آل نهیان و در آخرین بازی گروهی مقابل عراق در ورزشگاه آل مکتوم قرار خواهد گرفت. با این تفاسیر ۲ بازی اول ایران در شهر ابوظبی و بازی سوم در شهر دبی برگزار خواهد شد.

ورزشگاه محمد بن زاید

اولین بازی ایران در مقابل یمن و در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۷ و ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. این استادیوم یک مجموعه چند منظوره است که بیشتر برای برگزاری مسابقات فوتبال و کریکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان ورزشگاه تیم الجزایر نیز شناخته می‌شود. لازک بذکراست که نام این ورزشگاه از ژنرال شیخ محمد بن زاید آل نهیان گرفته شده است.

در ابتدا ظرفیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفر بود که در حال حاضر این ظرفیت با توجه به طرح گسترش در حال افزایش است. اما آن طور که منابع اعلام می‌کنند در حال حاضر این ورزشگاه ظرفیتی معادل ۴۲ هزار نفر را دارد که به نظر میرسد ظرفیت مناسبی برای بازی‌های جام ملت‌ها باشد.

ورزشگاه محمد بن زاید

ورزشگاه آل نهیان

بازی دوم که حکم صعود ایران به مرحله گروهی را دارد در تاریخ ۲۲ دی ماه و ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی مقابل ویتنام خواهد بود. این استادیوم نیز همانند ورزشگاه محمد بن زاید یک مجموعه ورزشی چند منظوره است که در حال حاضر عمدتا برای برگزاری مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استادیوم آل نهیان به عنوان زمین اصلی تیم الوحده شناخته می‌شود. ظرفیت کنونی این استادیوم ۱۲ هزار نفر اعلام شده و سال ساخت آن به ۱۹۹۵ بازمی‌گردد. با این حال مسئولان برگزاری اعلام کرده‌اند که ظرفیت این ورزشگاه به مناسبت جام ملت‌های آسیا افزایش خواهد داشت.

ورزشگاه آل نهیان

ورزشگاه آل مکتوم

و اما بازی سوم که حکم صعود ایران را به عنوان تیم اول امضا می‌کند بسیار بسیار مهم است. مهم از این جهت که صعود ایران به عنوان تیم سوم باعث صعود راحت‌مان تا مرحله نیمه‌نهایی خواهد شد. این بازی در ورزشگاه آل مکتوم ساعت ۲:۳۰ به وقت تهران و در دبی برگزار خواهد شد.

ورزشگاه آل مکتوم نیز مانند دو ورزشگاه قبلی یک مجموعه ورزشی است که عمدتا برای برگزاری مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمین اصلی تیم النصر است. ظرفیت این ورزشگاه در حال حاضر ۱۰۷۵۰ نفر است که با توجه به گنجایش پایین، اگر قصد خرید بلیط بازی های جام ملت های آسیا را دارید باید زود اقدام کنید تا بلیط‌ها به اتمام نرسیده.

ورزشگاه آل مکتوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search