احتمال لغو روادید ایران با ۷۲ کشور، فرانسه، آلمان و ایتالیا

سخنگوی وزارت امور خارجه، خبر منتشر شده در «دیپلماسی ایرانی» که در دیگر رسانه ها نیز بازنشر شده بود، مبنی بر مذاکره با تعدادی از کشورها از جمله چند کشور اروپایی به منظور لغو روادید را فاقد اعتبار خواند.

به گزارش «ایسنا»، بهرام قاسمی بر این موضوع تاکید کرده که وزارت امور خارجه ایران همواره به ویژه در سال های اخیر افزایش منزلت و اعتبار گذرنامه ایرانی را به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود در دستور کار داشته و دارد. وی افزود: «این وزارتخانه در زمینه ایجاد تسهیلات هر چه بیشتر کنسولی برای همه شهروندان ایرانی به خصوص در زمینه لغو روادید با تعداد بیشتری از کشورها، رایزنی هایی را با بسیاری از دولت ها به عمل آورده است و بدون شک این گونه تلاش های دوجانبه را به عنوان یکی از وظایف اصلی و دائمی خود دنبال خواهد کرد.»

به گفته قاسمی، بسیاری از کشورها نیز پیشنهادها و درخواست های مشابهی در بحث ویزا از ایران داشته اند که در صورت حصول هر گونه تفاهم جدید درخصوص تسهیلات بیشتر کنسولی با هر کشوری، مراتب از کانال های رسمی وزارت امور خارجه به آگاهی عموم خواهد رسید.

در روزهای گذشته خبری به نقل از یک منبع عالی رتبه در وزارت امورخارجه مبنی بر تلاش برای لغو روادید با ۷۲ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی و همچنین برخی از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان اعلام شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search