گشت و گذار در شهر رم

دریافت وقت سفارت ایتالیا

شهر رم یکی از شهرهای زیبای دنیا است که بخاطر جاذبه‌های دیدنی فروان این شهر به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب و برگزیده شده است و همه ساله گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این شهر زیبا اطلاعات کسب کنید.

دریافت وقت سفارت ایتالیا

امروز رم بخاطر وجود تعداد بیشمار گنجینه‌های باستان‌شناسی و هنری، جذابیت سنت‌های منحصر بفرد، زیبایی مناظر پانورامیک و شکوه پارک‌های باطراوتش، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیاست. در میان گنجینه‌های متعدد رم میتوان به موزه‌های بسیار (موزه کاپیتولینی، موزه‌های واتیکان، گالریا بورگزه و موزه‌های هنر مدرن و معاصر دیگر)، آبراه‌ها، فواره‌ها، کلیساها، کاخ‌ها، بناهای تاریخی، خرابه‌های محکمه رم و دخمه‌ها، اشاره کرد.

رم سومین شهر پربازدید اروپا، بعد از لندن و پاریس است و سالانه ۷ تا ۱۰ میلیون نفر از آن دیدن می کنند. کولوسیوم و موزه‌های واتیکان به ترتیب با ۴ میلیون و ۴.۲ میلیون بازدیدکننده در سال، در رده های ۳۹ و ۳۷ پربازدیدترین مکان‌های دنیا قرار دارند. در ادامه چند مورد از جاذبه‌های دیدنی این شهر را معرفی می کنیم. برای دریافت دریافت وقت سفارت ایتالیا می‌توانید با پارت ویزا همراه باشید.

جاذبه دیدنی کولوسیوم در شهر رم

کولوسیوم شاهدی بر مهارت‌های مردم روم باستان در حوزه معماری است و بینشی در مورد بازی‌های گلادیاتوری که در این استادیوم عظیم برگزار می‌شد، می‌دهد. در بیرون کولوسیوم و زیر طاق کنستانتین بهترین جا برای عکس انداختن است. این طاق در سال ۳۱۵ به یاد پیروزی کنستانتین بر مارکوس اورلیوس ساخته شد. برای آنکه در صف‌های طولانی نایستید، زودتر بلیت‌هایتان را به صورت آنلاین بخرید.

جاذبه پانتئون در شهر رم

معبد پانتئون رم گویی کاملاً دست نخورده باقیمانده است. این معبد در سال ۲۷ قبل از میلاد ساخته شده است و در قرن دوم پس از میلاد بازسازی شده است. بعد از رنسانس، از این معبد به عنوان آرامگاه بعضی از هنرمندان و نخبگان شهر از جمله رافائل نقاش و پادشاهان ایتالیا استفاده شد. معماری پانتئون با ستون‌های بلند و ویژگی‌های داخلی خاص و گنبد جالبی که دارد در سراسر دنیا منبع الهام بوده است. برای اخذ وقت سفارت اسپانیا همراه پارت ویزا باشید.

وقت سفارت اسپانیا

جاذبه دیدنی شهر واتیکان

با آنکه این شهر در رم واقع شده است، ولی از سال ۱۹۲۹ یک کشور مستقل با پرچم، سکه و تمبر خودش بوده است. حتی ارتش و گارد سوئیسی خودش را دارد که از این کشور، پاپ و ۸۰۰ شهروند و مهمانانش محافظت می‌کنند. اولین مکان قابل توجه آن میدان سنت پیتر است که در اواخر قرن هفدهم توسط برنینی طراحی شد.

اگر لباس مناسبی به تن داشته باشید (شانه ها و پاهایتان مشخص نباشد) می توانید وارد کلیسای سنت پیتر شوید و از مجسمه‌های میکل آنژ دیدن کنید. در موزه‌های واتیکان شاهکارهای ایتالیایی از جمله سقف نقاشی شده اثر میکل آنژ در نمازخانه سیس تین را حتماً ببینید. برای دریافت وقت سفارت سوئیس با پارت ویزا همراه شوید.

اخذ وقت سفارت سوئیس

جاذبه دیدنی پیاتزا ناوونا

رم بخاطر میادین زیبا و باشکوهش، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های فضای بازش معروف است. دوست داشتنی‌ترین میدان رم میدان بزرگ عمومی در پیاتزا ناوونا است. این میدان ۳ فواره دارد و بزرگترین و به یاد ماندنی‌ترین فواره از چهار فواره برنینی با ۴ مجسمه که نماد رودی از چهار قاره مختلف است، در این میدان قرار دارد. اخذ وقت سفارت مجارستان توسط پارت ویزا.

اخذ وقت سفارت مجارستان

جاذبه گردشگری فواره تروی

گردشگران دلایل متفاوتی برای انداختن سکه در حوض فواره تروی دارند، از یافتن عشق گرفته تا بازگشتن به شهر رم. وقتی سکه خود را در این حوض انداختید و آرزو کردید، نوبت به گشت و گذار در این شاهکار سبک باروک میرسد. مجسمه این فواره، نپتون است که گاری صدف شکلی را می‌راند که اسب‌های دریایی آن را می رانند.

البته لازم نیست نگران سکه‌هایی که به آب می اندازید باشید، زیرا پولی که هر روز از این فواره جمع می شود (حدود ۳۵۰۰ دلار) برای حمایت غذایی از فقرای شهر خرج می شود. اخذ وقت سفارت دانمارک توسط پارت ویزا انجام می شود.

اخذ وقت سفارت دانمارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search