کار در دبی

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

کار در دبی برای افرادی که از تخصص بالایی برخوردارند به نوعی بهشت محسوب می‌شود. ایرانیان برای کار در دبی باید شرایط سختی را پشت سر بگذارند که تنها افراد متخصص، مسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی عربی از پس آن برخواهند آمد. صرفا داشتن یک مدرک لیسانس نمی‌تواند تضمینی خوبی برای پیداکردن کار در دبی باشد اما بد نیست تلاش خود را بکنید.

کار در دبی

شک نکنید که کار کردن در یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان می‌تواند به یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی شما تبدیل شود اما با توجه به اینکه هزینه زندگی در دبی بالاست باید به دنبال یک کار پردرآمد باشید، چراکه درصورت شاغل شدن در یک کار ساده و کم درآمد باتوجه به هزینه‌های بالای زندگی در دبی براحتی ۷۰ درصد حقوق شما را خواهد بلعید.

کار در دبی

مهمترین قدم برای شروع کار در دبی پیداکردن یک کارفرمای اماراتی است که با یافتن شغل در دبی این امکان را خواهید داشت تا برای ویزای کار امارات اقدام کنید. به هیچ عنوان نمی‌توانید ویزای کار دریافت کنید و بعد به دبی سفر کنید و به دنبال کار باشید. در واقع کارفرمای شما باید برای اخذ ویزای کار دبی اقدام کند و خودتان نمی‌توانید شخصا برای دریافت آن اقدام کنید.

کاریابی در دبی

از ۲ طریق می‌توانید به دنبال کار در دبی باشید. چنانچه دوست یا آشنایی در دبی دارید که می‌تواند برای شما در این شهر کار پیدا کند، بسیار خوش شانس هستید، در غیراینصورت باید کاری کنید که اکثر متقاضیان کار در دبی انجام می‌دهند یعنی ارسال رزومه به سایت‌های کاریابی دبی!

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

برخی سایت‌های کاریابی امارات

شما می‌توانید در این سایت‌ها با توجه به سطح تحصیلات، دانش و سابقه کاری خود به دنبال کارفرمای اماراتی باشید و یا اینکه رزومه خود را برای کارفرمایان مرتبط بفرستید تا در صورت پذیرش با شما تماس بگیرند.

کار در دبی برای ایرانیان

با توجه به اینکه اماراتی‌ها تمایل بیشتری برای استخدام افراد اروپایی یا آمریکایی دارند، شرایط کار برای ایرانیان در دبی چندان مساعد نیست مگر آنکه شما از تخصص بالایی برخوردار باشید و سابقه کاری خوبی را ارائه دهید. به نحوی که کارفرما تمایل بیشتری برای استخدام شما در میان انتخاب‌های اروپایی یا آمریکایی داشته باشد.

کارگری در دبی

به هیچ عنوان چنین فکری را نکنید. در وهله اول چنین کاری‌هایی در شان یک ایرانی نیست و نکته دوم این است که کارفرمایان تمایل بسیار بیشتری برای استخدام کارگران هندی دارند که دلیل آن حقوق پایین و تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی می‌باشد. پس به امید از این دست کارها رویای سفر به دبی را نداشته باشید.

کار در امارات

درآمد کار دبی

در جدول زیر به بررسی حقوق برخی مشاغل در دبی پرداخته‌ایم. لازم بذکر است که اعداد و ارقام ذکر شده تماما از اینترنت گردآوری شده و آسان بگرد به هیچ عنوان آن‌ها را تایید یا رد نمی‌کند.

میانگین حقوق فرد آسیایی  فرد اروپایی فرد اماراتی
شغل معمولی $۱۶۰۰ $۲۷۰۰ $۳۲۰۰
شغل به خصوص $۶۸۰۰ $۱۰۸۰۰ $۱۲۲۰۰

ویزای کاری امارات

همانطور که گفته شد برای شروع کار قانونی در دبی باید اقامت کاری داشته باشید که ملزم به تمدید آن در مدت زمان تعیین شده هستید. ضمنا مراحل اداری دریافت آن را باید کارفرمای شما بر عهده بگیرد و شما به خودی خود نمی‌توانید آن را دریافت نمایید. متقاضیانی که از کشورهای همکار خلیج فارس GCC برای کار به دبی سفر می‌کنند نیازی به اخذ ویزای کار دبی نخواهند داشتند.

ساعت کاری در دبی

بانک‌ها: ۸:۰۰ – ۱۳:۰۰

مراکز دولتی: ۸:۰۰ – ۱۴:۰۰

سفارتخانه‌ها: ۸:۴۵ – ۱۳:۳۰

مراکز خرید: ۱۰:۰۰ – ۲۲:۰۰ و جمعه‌ها ۱۴:۰۰ – ۲۲:۰۰

مراکز خصوصی دو شیفته: ۸:۰۰ – ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ – ۱۹:۰۰

مراکز خصوصی یک شیفته: ۸:۰۰ – ۱۸:۰۰

15 پاسخ

  1. برقکار حرفه‌ای کامیون داف و اسکانیا هستم، به دیاگ و نرم افزار این دو خودرو مسلط و دنبال کار در دبی هستم.

  2. سلام. من آرایشگرم آیا میتونید اسم چندتا آرایشگاه که ایرانی هستن رو بهم بدید تو اینترنت فقط افرینا رو میزنه که نیرو هم نمیخواد ممنون میشم.
    اگه بهم جواب بدید ممنون میشم.

  3. سلام، با عرض خسته نباشید. من دبیرستانی و رشته من انسانی هستش و میخواستم بپرسم برای دانشگاه چه رشته‌هایی در دبی بازار کار داره؟

  4. سلام. همسر من متخصص اورولوژی از کشور مصر هست و مسلط به زبان عربی و تا حدودی انکلیسی. تقاضای ویزای کار در دبی را دارند. لطفا راهنمایی بفرمایید. منشکرم

  5. هفده سال در زمینه تهویه مطبوع فعالیت دارم. ساخت، نصب، تعمیر و نگهداری انواع چیلرهای تراکمی برودتی، پکیجهای برودتی، کولرهای گازی، جوشکاری برق و جوشکاری اکسی اسیتیلن وبرق صنعتی، تعمیر و نگهداری تاسیسات سرمایشی و گرمایشی موتور خانه‌ای را بلد هستم. فوق دیپلم مکانیک تاسیسات دارم.

  6. سلام من دارم مدرک حسابداری از آموزشگاه فنی حرفه‌ای میگیرم میتونم با این مدرک برم دبی کار کنم.

    1. سلام. واقعیت این است که در حال حاضر شرایط کار در دبی برای ایرانیان بسیار پیچیده و سخت شده و شاید شرایط سختی برایتان در جهت یافتن شغل در این کشور وجود داشته باشد. چراکه کارفرمایان معمولا مدارک و سوابق کاری بیشتری را از فرد متقاضی طلب می‌کنند.

  7. سلام من دبی کاری واسه خودم کار پیدا کردم رانندگی ولی موندم چه جوری برم چون اون طرف میگه به ایرانیان ویزا کار نمیدن.

  8. سلام ببخشید شرایط اخذ ویزا کار و مهاجرت برای من که مسلط به عکاسی و فتوشاپ هستم به چه صورت هست امارات گزینه خوبی هست؟

  9. سلام. فرصت های شغلی، بازار کار و میزان درامد برای کارشناس ارشد رشته ژنتیک در کشور امارات چگونه است؟ با توجه به رشته تحصیلی قصد مهاجرت به یکی از کشورهای عربی رو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search