پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ در عباس آباد تهران افتتاح شد. این پارک با فضای متفاوتی که دارد از جمله جدیدترین و مدرن‌ترین پارک‌های تهران است. این پارک امکانات زیادی دارد و در تعطیلات و شب‌ها مخصوصا فصول گرم سال، تعداد چشم‌گیری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

یکی از دلایلی که میزان بازدید این پارک زیاد است، واقع بودن آن در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز است. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر پارک آب و آتش بپردازیم.

چشم‌اندازهای پارک آب و آتش

از جمله چشم‌اندازهای بوستان آب و آتش می‌توان به آب‌نماهای زیبا و چشم‌گیر و چهار برج آتش که ارتفاع آتش آن‌ها ۸ متر است، اشاره کرد که لحظات خوبی را برایتان رقم می‌زند. همچنین یک آمفی تئاتر باشکوه و مدرن با ظرفیت ۴۰۰ نفر در داخل پارک بنا شده که امور فرهنگی و هنری و نمایش‌های آیینی در آن برگزار می‌شود.

آب‌نمای پارک مانند آن چیزی است که در فیلم‌ها به نمایش می‌گذارند. زمین به یک‌بار دهن باز می‌کند و آب با فشار شدید به سمت آسمان فوران می‌کند و مردمی که درحال قدم زدن بر روی آن بوده‌اند، وحشت می‌کنند. اما این‌جا ترس ندارد و همه آنچه موجود است هیجان و هیجان و هیجان است در لذت بردن از آب بازی!

پارک آب و آتش

در نزدیکی ستون‌های بلند و فلزی که زبانه‌های آتش از آن شعله‌ور می‌شود، سوراخ‌هایی در زمین هست که معمولا کودکان دور آن جمع می‌شوند و منتظر هستند تا آبی که با شدت از زمین به بالا پرت می‌شود را تماشا کنند.

بوفه، کافه، رستوران و زمین اسکیت نیز در پارک وجود دارد. مثلا دو بوفه در نزدیکی زمین اسب سواری و پل طبیعت با نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های گوناگون وجود دارد.

پل ابریشم رو به روی این پارک است و بوستان بنادر را به گنبد مینا می‌رساند. لانه کبوتر، آب‌نما، برج آتش، امکان کالسکه‌رانی، آلاچیق و فضای سبز نیز از امکانات دیگر این پارک هستند.

برج فانوس

بوستان آب و آتش و بوستان بنادر به هم چسبیده است و مرز بین این دو با یک برج فانوس از هم جدا می‌شود. برج فانوس برجی است مشابه برج‌های فانوسی که در کارتون‌ها دیده‌ایم و یا در داستان‌ها خوانده‌ایم.

ظاهر آن استوانه‌ای و سفید رنگ با ارتفاع ۱۲ متری است. این برج راه پله مارپیچی دارد که می‌توان از آن بالا رفت و مناظر زیادی را از بالا تماشا کرد. اما هم‌اکنون امکان بازدید از بالا وجود ندارد و به محض آن که دوباره امکان بازدید ایجاد شود، می‌توانید چشم‌اندازهای دیدنی تهران، آدم‌ها، خیابان‌های اطراف پارک، خود پارک و پل طبیعت را از زاویه بالا تماشا کنید. ارتفاع برج زیاد نیست و تنها نمای ۳۶۰ درجه ای از منطقه را می‌توانید مشاهده کنید.

پل طبیعت آب و آتش

معماری پارک آب و آتش

علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌های موجود در پارک، ظاهر کلی این پارک از معماری و طراحی زیبا و چشم‌گیری برخوردار است. کافی‌شاپی که در انتهای پارک به چشم می‌خورد به شکل یک کشتی طراحی و احداث شده و با رفتن به آنجا با انواع و اقسام نوشیدنی‌ها و دم‌نوش‌ها پذیرای مهمانان هستند.

رفت و آمد به پارک آب و آتش

برای رفتن به پارک آب و آتش چند مسیر وجود دارد.

  • یکی از آن‌ها ایستگاه متروی طالقانی است. باید در خط یک مترو از قطار پیاده شوید و ۱۵ دقیقه پیاده در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب به پارک پیاده‌روی کنید تا به آن برسید. هنگام خروج از ایستگاه می‌توانید به سمت پارگ طالقانی بروید و از روی پل طبیعت وارد این پارک شوید.
  • یکی دیگر از مسیرها این است که از همین ایستگاه با تاکسی به سمت میدان ونک بروید و به آن‌ها بگویید تا شما را رو به روی پارک پیاده کنند. در مسیر برعکس نیز می‌توانید از همین تاکسی‌ها استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از خیابان جردن به سمت شمال و بعد از خروجی بزرگراه همت، ماشین خود را پارک کنید و از ورودی پارک که در خیابان شهیدی است به سمت پل طبیعت بروید.
  • این امکان برایتان وجود دارد که ایستگاه مترو شهید حقانی را در خط یک مترو تهران انتخاب کنید و فهرست اتوبوس‌هایی که به این منطقه تردد دارند را مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search