ویزای مصر چه شرایطی برای ایرانیان دارد؟

راهنمای اخذ ویزای مصر

کشور مصر دقیقا همان جایی است که قبل از آنکه بار خود را از این دنیا ببنید باید ببینید. اما یک خبر بد دارم! اگر پاسپورت ایرانی دارید غیرممکن است که بتوانید ویزای توریستی مصر را دریافت کنید. اگرچه صدور ویزای مصر به صورت تجاری ممکن به نظر میرسد.

همانطور که می‌دانید روابط سیاسی میان ایران و مصر چندان مساعد نیست و هیچ ویزای توریستی برای ایرانیان از طرف سفارت مصر صادر نمی‌گردد. اگرچه شانس دریافت ویزا از نوع تجاری وجود دارد.

راهنمای اخذ ویزای مصر

اگر پاسپورت دومی داشته باشید مشکلی برای ورود به مصر نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی ویزای مصر را دریافت و یا بدون آن وارد این کشور شوید.

آیا امکان مسافرت به مصر برای ایرانی ها وجود دارد؟

در بازه کوتاهی پس از بهار عربی که چند سال پیش اتفاق افتاد صدور ویزای توریستی مصر برای ایرانیان از سر گرفته شد و گردشگران بسیاری برای دیدن اهرام مصر به این کشور سفر کردند و حتی برخی خطوط هواپیمایی، پروازهایی به مقصد قاهره برقرار کردند.

اما دیری نگذشت که مجددا تغییرات و انقلابی دیگر در مصر به وقوع پیوست، از همین رو قوانین ویزا مجددا به حالت قبل برگشت و از آن زمان تا به امروز که مشغول نگارش این مقاله هستم بسیار بعید است که موفق به دریافت ویزای توریستی با پاسپورت ایرانی شوید.

هیچ چیز قطعی نیست! هنوز هم ممکن است کسانی بتوانند موفق به دریافت ویزای مصر شوند اگرچه بعید به نظر میرسد اما دیده شده برخی با داشتن اقامت کشور دیگری در پاسپورت ایرانی و البته دعوتنامه معتبر با پیگیری‌های زیاد به مصر سفر کرده‌اند.

از اخرین فعالیت سفارت مصر در تهران سال‌ها می‌گذرد و این کشور تنها به داشتن یک دفتر حافظ منابع در تهران بسنده کرده است.

چطور ویزای تجاری مصر بگیرم؟

داشتن دعوتنامه معتبر از یک شرکت مصری برای اخذ ویزا واجب است و بدون آن شانسی برای ویزا نخواهید داشت. در واقع شما باید سفارت مصر را قانع کنید که برای تجارت، شرکت در نمایشگاه یا عقد قرارداد قصد سفر به این کشور را دارید.

چه مدارکی نیاز است؟

وقتی ویزایی صادر نمی‌شود در واقع هر مدرکی هم که ارائه دهید بی‌فایده است. اما برای آن دسته افرادی که قصد اقدام برای ویزای تجاری را دارند باید دعوتنامه معتبر، اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و مدارک تمکن مالی ارائه دهند.

ویزای مصر چند روزه صادر میشه؟

معمولا مدت زمانی که برای صدور ویزای تجاری مصر نیاز است، ۴۰ روز کاری برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search