نمایی بسیار متفاوت از پاتایا قسمت اول

پاتایا یکی از مشهورترین مناطق توریستی در تایلند و یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی در جهان به شمار می رود. خیلی ها برای ریلکس کردن و لذت بردن از نور خورشید در کنار دریا یا قایق سواری کردن به جزایر اطراف به این منطقه می آیند.

پاتایا تقریبا ۱۵۰ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد و شاید بیشتر بخاطر سنگ های ماساژ و رستوران هایی با غذاهای عجیب معروف باشد. این روزها پاتایا مقصد توریست های بسیاری از جمله خانواده ها می باشد که آن را مدیون امکانات لوکس و خدمات درجه یک که در هتل ها ارائه می شود باشد. سالانه بیش از ۵ میلیون توریست به این منطقه می آیند که دو سوم آنها خارجی هستند.

پاتایا کجاست ؟

شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلندقرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد. خیابان واکینگ استریت از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است. جزیره مرجانی پای از دیگر مراکز تفریحی پاتایا است.

۱- بازدید از Sanctuary of Truth
خانه مقدس حقیقت ( Sanctuary of Truth ) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن ۱۰۵ مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می شود که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان و هدف مشترک از زندگی به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند. سرگرمی های دیگری نیز همچون شوی دلفین ها در این مکان اجرا می شود.

جاذبه های دیدنی پاتایا

۲- بازدید از باغ استوایی Nong Nooch Tropical Botanical Garden

این باغ استوایی که زیبایی آن زبان زد تمام توریست هایی هست که از این شهر و این باغ و دیدن می کنند، دارای گل های فوق العاده زیبای استوایی در کنار مجسمه های خاص تایلندی می باشد. تیم مدیریت و طراحی این باغ زیبا، جایزه های بسیاری را در زمینه طراحی این باغ که به سبک باغ های قرن هفدهمی فرانسه می باشد، برده است. به گفته ی بسیاری از توریست ها، برای رفتن به این پارک زیبا، حداقل به یک نیم روز و شاید حتی بیشتر نیاز داشته باشید. در این باغ، سفر های به باغ های دورهی رنسانس و باغ هایی به سبک فرانسوی خواهید داشت. انوع گل ها، درختان نخل، ارکید های زیبا و بونسای، قطعا هر توریستی را راضی از این باغ روانه خواهند نمود.

جاذبه های دیدنی پاتایا

۳- بازدید از بازار شناور پاتایا

این بازار که توسط مردم محلی و بر روی قایق در روی آب برگزار می شود، به بازار چهارگانه معلق نیز معروف می باشد. این بازار ۱۰۰۰۰۰ متر مربعی، در چهار نقطه ای کشور تایلند برگزار می شود. قسمت شمالی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی. در این بازار، قایق های سیار که نقش یک مغازه را دارند، به فروش میوه های تازه، غذا، سوغاتی، صنایع دستی و لباس می پردازند. در حدود ۱۱۴ فروشنده در این بازار فعالیت می کنند. ساعات کار این بازار معلق از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب می باشد.

جاذبه های دیدنی پاتایا

۴- بازدید از موزه سه بعدی Art in Paradise

به گزارش لست سکند، موزه ی سه بعدی پاتایا یکی دیگر از جاذبه هایی هست که مورد پسند بازدیدکنندگان این شهر می باشد. این موزه، همانطوری که نامش پیداست، جایگاه هنر است. هنری که با خطای چشم و سه بعدی بودن، طرفداران خاصی دارد. ساعات کار این موزه، ۹ صبح الی ۹ شب می باشد.

جاذبه های دیدنی پاتایا

۵- بازدید از موزه Ripley’s Believe It or Not!

موزه ریپلی “باور می کنی یا نه؟” ( !Ripley’s Believe It or Not ) در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا قرار دارد و مجموعه ای از اشیاء عجیب و غریب از گوشه کنار جهان در آن یافت می شود. همچنین یک نمایش چهاربعدی هیجان انگیز نیز در این اجرا می شود که می توانید از آن لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی پاتایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search