مرکز فرهنگی اروپا، احتمالا پافوس خواهد شد

پافوس در غرب قبرس قرار دارد ، جایی که کوهها و دریا بهم می رسند. این مقصد مهم گردشگری در قبرس در حال آماده شدن ‏است تا عنوانی جدید را به خود اختصاص دهد و در ژانویه ۲۰۱۷ ، در کنار شهر آرهوس دانمارک ، مرکز فرهنگی اروپا لقب ‏بگیرد. این بندر قدیمی یکی از مهم ترین اسکله ها و بنادر در حاشبه دریای مدیترانه است که داستان های تاریخی زیادی برای گفتن دارد. ‏اما علاوه بر اینکه همیشه بندر مهمی بوده است ، امروزه سازه های باستانی و تاریخی آن نیز مورد توجه گردشگران قرار ‏میگیرد. ‏برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی این منطقه به پارک باستانشناسی پافوس در غرب پافوس بروید. در اینجا می توانید آثار ‏باقیمانده از سازه های قدیمی رومی-یونانی را که به قرن چهارم باز می گردند بیابید و موزاییک های معروفی که تصویر ‏شخصیت های افسانه ای یونانی را دارند ببینید.

پس از آن می توانید به جایی که به مقبره پادشاهان مشهور است بروید و از مقبره های باستانی که تفاوت هایی با آنچه امروز می ‏بینیم دارند دیدن کنید. در پافوس رویدادها و جشن های متنوعی برگزار می شود که اکثر آنها بر پایه افسانه ها است ، نمایش های خیابانی ، موزیک و ‏جشن در ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار می شود که فضایی بسیار شاد و دیدنی را در این شهر ایجاد می کند. یکی از دلایلی که پافوس بعنوان مرکز فرهنگی قبرس تعیین شده است اینست که پافوس یک مقصد سالانه است ، مهم نیست چه ‏فصلی به این شهر بروید ، پافوس در هر فصلی دیدنی است. زمستان های این منطقه هوا معتدل است و گاهی آفتایست ، در ماه ‏ژانویه حداقل دما ۲۰ درجه سانتیگراد است.

تابستان هم که فصل سفر به سواحل این مقصد ساحلی است فصلی گرم و خوشاید برای علاقه مندان به دریاست. بهار و پاییز نیز ‏بسیار دیدنی و جذاب است ، هوا در این دو فصل معمولا به اندازه کافی خنک است که بتوان به خیابان ها رفت و از جاذبه های ‏دیدنی منطقه بازدید کرد و گرمای آن نیز همچنان برای شنا کردن مناسب است.

قبرس

قبرس

قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search