مادرید شهری در کشور اسپانیا

اخذ وقت سفارت اسپانیا

مادرید از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار می‌باشد و این جاذبه‌های دیدنی دارای شهرت جهانی می‌باشند و شما با سفر به این شهر می‌توانید بهترین لحظه‌ها را سپری کنید. بعضی از مردم جهان این شهر را با تیم فوتبال آن بیاد می‌آورند ولی می‌توان گفت که کشور اسپانیا در این شهر خلاصه شده است و از زیباترین شهرهای اسپانیا شهر مادرید می‌باشد.

در کشور اسپانیا مردمان با آداب و رسوم مختلفی در کنار یکدیگر گذارن عمر می‌کنند اما نکته جالب اینجاست که در شهر مادرید نیز از همه این اقوم حضور دارند. این شهر شهری چهار فصل است و در تمام فصول سال می‌توانید از این شهر لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این شهر زیبا بیشتر اشنا شوید. اخذ وقت سفارت اسپانیا

اخذ وقت سفارت اسپانیا

مادرید پایتخت مرکز سیاسی و بزرگترین شهر اسپانیاست. این شهر در کنار رودخانه مانزانارس در مرکز کشور بین ایالات مستقل و خودمختار کاستیل – لئون و کاستیل لامانچا قرار دارد. به دلیل بازه اقتصادی سبک و شیوه استاندارد زندگی و میزان خرید و فروش این شهر مرکز اصلی و عمده مالی شبه جزیره ایبریا است. ادارات مرکزی و اصلی اکثر شرکت‌های مهم اسپانیا و ادارات مرکزی و دفاتر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا نیز در این شهر قرار دارند. اخذ وقت سفارت ایتالیا

شرایط آب و هوایی مادرید

ایالت کوچک مادرید منطقه‌ای در حدود ۸ هزار کیلومتر مربع یعنی کمتر از ۲ درصد از کل اسپانیا است. شهر مادرید ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح آب دریا قرار دارد. آب و هوای مدیترانه ای با زمستان‌های سرد و دمایی که گاهی به زیر صفر می‌رسد از ویژگی‌های شهر مادرید است در طول سال اغلب ۲ یا ۳ بار برف می بارد.

تابستانها گرم است و دما معمولا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد (در تیرماه) است و گاهی به ۴۰ درجه هم میرسد. به دلیل ارتفاع و آب و هوای خشک در این شهر هم مثل بیشتر شهرهای ایران تفاوت دمای شب و روز زیاد است. زمستان و تابستان خشک‌ترین فصول سالند و بارندگی اغلب در بهار و پاییز اتفاق می افتد. متوسط بارندگی سالانه مادرید ۴۳۶ میلیمتر است.

اخذ وقت سفارت ایتالیا

جمعیت شهر مادرید

جمعیت مادرید طبق آمار سال ۲۰۰۵ در حدود ۱۵۳/۹۵۲/۵ نفر است. ۸۵ درصد جمعیت ساکنان این شهر اسپانیایی و بقیه مهاجران آمریکای لاتین-اروپا-آسیا-شمال آفریقا و آفریقای غربی هستند.

دانشگاه‌های شهر مادرید

دانشگاه کامپلوتنس با بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو بزرگترین و معتبرترین دانشگاه اسپانیا و با بیش از ۷۰۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست. یکی دیگر از دانشگاه‌های مهم مادرید آتونوما است که تقریبا بهترین دانشگاه در زمینه فعالیت‌های پژوهشی است.

این دانشگاه در کنار دانشگاه کامپلوتنس واقع است و فیزیکدان معروف نیکولاس کابررا آن را اداره میکرد. دانشگاه پلی تکنیک و آلکالا هنارس که در سال ۱۴۹۹ تاسیس شده است از دیگر دانشگاه‌های مهم این شهر هستند. تعیین وقت سفارت نروژ

اخذ وقت سفارت نروژ

کشور، مردم و سطح زندگی در اسپانیا

پادشاهی اسپانیا، منطقه‌ای به وسعت ۵۰۴,۷۸۲ کیلومتر مربع را در جنوب غربی اروپا، در اختیار دارد و دومین کشور وسیع در اتحادیه اروپا است. سرزمین اسپانیا بیشتر شبه جزیره ایبریا، که بین اسپانیا و پرتغال مشترک است را پوشش می دهد.  همچنین شامل جزیره‌های باله آریک در غرب دریای مدیترانه، جزایر قناری در اقیانوس آتلانتیک و چند جزیره کوچک دیگر است.

برخلاف تفاوت‌هایی در میان مناطق مختلف اسپانیا، می‌توان گفت که به طور کلی نمونه‌ای از یک آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. اسپانیا از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به خارجی‌ها نگرش بسیار بازی دارد. تقریبا ۸,۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، امکانات ورزشی فراوان، وقایع و فرصت‌های اجتماعی جذاب همراه با میراث متنوع فرهنگی به عنوان جاده تمدن‌ها، اسپانیا را به مکانی جذاب در دنیا تبدیل کرده است. تعیین وقت سفارت لهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search