شغل های پردآمد در صنعت هوایی

حقوق خلبان ها

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کار در صنعت هوانوردی علاقمند هستید، باید بدانید که در این صنعت شغل‌های مختلفی وجود دارند که درآمدی مناسب نیز دارند. پس برای ورود به این صنعت نیازی نیست که چنین تصوری را داشته باشید که حتما باید خلبان یا کمک خلبان شوید و یا اینکه به عنوان یک تکنسین هواپیما مشغول به کار شوید. در این مطلب قصد داریم ۵ مورد از پردرآمدترین مشاغل در صنعت هوانوردی را به شما معرفی کنید پس با آسان بگرد همراه باشید.

حقوق خلبان ها

حقوق خلبان و کمک خلبان

در صنعت هوانوردی خلبان‌ها و کمک خلبان‌ها قادر به هدایت هرگونه هواپیمایی هستند و در هر رده شغلی که به هدایت هواپیما مربوط شود نیز می‌توانند مشغول به کار شوند. اکثر خلبان‌ها از شغل خود و درآمد حاصل از آن راضی هستند و تا وقتی که پول خوبی دریافت می‌کنند، اهمیت چندانی به نوع هواپیمایی که خلبان آن هستند و یا شرکت هواپیمایی آن نمی‌دهند. اما بطور کلی بیشترین پرداخت‌ها توسط شرکت‌های معروف و بزرگ به خلبان‌ها اختصاص داده می‌شود.

حقوق خلبان ها

کنترل کننده ترافیک هوایی

شاید اینگونه بیندیشید که اگر بخواهید به عنوان یک کنترل کننده ترافیک هوایی فعالیت کنید تنها به مدرک مرتبط به آن نیاز خواهید داشت. اما باید این نکته را هم بدانید که در صنعت هوانوردی این شغل به عنوان یکی از سخت‌ترین و پر استرس‌ترین شغل‌های موجود است. مسئولیت بررسی مسیر صدها پرواز بر عهده شما است و برای اینکه بتوانید با خلبان‌ها، کمک خلبان‌ها و یا سایر کنترل کننده‌های ترافیکی هماهنگ باشید باید تمرکز خیلی بالایی داشته باشید. پس با این تفاسیر اگر به شغل‌های پرمسئولیت علاقه‌ای ندارید فکر این شغل را از سر خود بیرون کنید.

حقوق کنترل کننده ترافیک هوایی

حقوق مکانیک هواپیما

یک مکانیک هواپیما دارای تخصص‌ها و توانایی‌های بسیار زیادی است و به همین دلیل یا از طریق کارآموزی تخصص مورد نیاز خود را فرا می‌گیرند و یا در دوره‌های آموزشی رسمی در مورد تخصصی که نیاز دارند آموزش می‌بینند. بسیاری از مکانیک‌های صنعت هواپیمایی دارای تخصص‌ها و توانایی بالایی هستند و قادرند در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ، ارتش و یا شرکت‌های کوچک بومی مشغول به کار شوند.

حقوق مکانیک هواپیما

حقوق بازرس هواپیما

مکانیک‌های هواپیمایی که دارای تجربه زیادی باشند و سابقه کاری خوبی داشته باشند به عنوان بازرس هواپیما نیز می‌توانند فعالیت کنند. امنیت شغلی بازرس‌های هواپیما بسیار بالا است زیرا کار آن‌ها زیر نظر ادارات کل کشوری می‌باشد. آنها وظیفه دارند هواپیماهایی را که تعمیر می‌شوند را بررسی کرده و تعمیراتی که بر روی آنها انجام می‌شود را تایید کنند. آنها باید برای هواپیماهایی که پروازهای طولانی مدت دارند این کار را انجام دهند.

شغل مارشال هوایی

شرکت و یا دولت‌ها این افراد را استخدام می‌کنند تا به این وسیله مسئولیت امنیت مسافران و هواپیما را به عهده بگیرند. بنابراین دقت در تیراندازی و هدف گیری یکی از تمرین‌های آنها می‌باشد. توانایی تشخیص رفتار مسافران یکی دیگر از مهارت‌هایی است که این افراد باید داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search