شرایط ورود آمریکایی‌ها به حوزه شینگن سخت‌تر خواهد شد!

ویزای شینگن برای دارندگان پاسپورت آمریکایی

در حالی که آمریکایی برای سفر به اکثر کشورهای دنیا نیازی به اخذ ویزا ندارند اما اروپا تصمیم گرفته تا برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی اخذ ویزا را برای اتباع آمریکایی تحت عنوان ETIAS از ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ اجباری کند، این بدان معناست که سفر آمریکایی به اروپا دیگر به آسانی قبل نخواهد بود.

ETIAS تنها برای ۲۲ کشور حوزه شینگن اجباری خواهد بود و آمریکایی‌ها برای سفر به سایر کشورهای اروپایی مانند انگلستان یا صربستان نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

در حال حاضر آمریکایی‌ها برای سفر به شینگن تا اقامت ۹۰ روز نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت اما بعد از اجرایی شدن ETIAS، با یکبار اخذ ویزا، متقاضی تا ۳ سال نیازی به دریافت مجدد ویزا نخواهد داشت.

متقاضیان برای ثبت نام نیاز به یک پاسپورت معتبر با اعتبار لازم، ایمیل و کارت اعتباری خواهند داشت. ضمنا در  فرم آنلاین، اطلاعات شخص و همچنین چند سوال امنیتی نیز پرسیده خواهد شد.

ویزای شینگن برای دارندگان پاسپورت آمریکایی

در سال ۲۰۱۷، اتحادیه اروپا بر سر ثبت قوانین جدید ویزا برای ورود آمریکایی‌ها به این قاره، تردیدهایی داشت. در مه ۲۰۱۷، کمیسیون اروپا تصمیم به عدم ثبت قوانین جدید ویزا برای ورود آمریکایی‌ها به این قاره گرفت؛ اما اظهار داشت که این قانون مشروط به ثبت قانون متقابلی برای ورود بدون ویزای اروپایی‌ها به آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search