زندگی در اکوادور

زندگی در اکوادور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، شاید یکی سوالی که ذهن شما را به شدت درگیر کند فرهنگ، روابط و خلق‌ و خوی مردمی است که قرار است سال‌ها با آن‌ها زندگی کنید. اگر قصد دارید تا به اکوادور مهاجرت کنید باید بدانید که مردمان این کشور چه با شما به عنوان یک ایرانی مسلمان چه برخوردی خواهند داشت؟ اصلا زندگی کردن در اکوادور چگونه است؟ هزینه‌های زندگی چطور؟

زندگی در اکوادور

زندگی در اکوادور

پیش از آنکه وارد مقوله فرهنگ اکوادوری‌ها شویم (بحث در این باره مفصل است) باید بدانید که زندگی در این کشور چگونه است. هزینه‌هایی که شما باید در ماه بپردازید چقدر است. در جدول زیر سعی کرده‌ایم تا هزینه‌های جاری زندگی در اکوادور را بررسی کنیم. البته توجه داشته باشید که قیمت‌ها حدودی است و مطلقا نمی‌تواند درست باشد.

[/vc_column_text][vc_row_inner content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1524051248069{margin-top: 15px !important;margin-right: 50px !important;margin-bottom: 20px !important;margin-left: 50px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 20px !important;background-color: #f2f4f7 !important;border-radius: 5px !important;}”][vc_column_inner width=”1/12″][vc_single_image image=”31871″ img_size=”55×55″ alignment=”right”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”7/12″ css=”.vc_custom_1524051117037{padding-right: 15px !important;}”][vc_column_text]حتما بخوانید: راهنمای گام به گام مهاجرت به اکوادور[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”4/12″][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-angle-left” color=”custom” custom_color=”#2e3039″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

خورد و خوراک

نوع غذا هزینه به دلار
یک وعده ناهار کامل به همراه نوشیدنی در مرکز تجاری ۴.۸۶
یک وعده غذایی کامل فست فود (مانند ساندویچ بزرگ مک دونالد) ۵.۷۹
۱ کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان ۳.۶۰
۱ لیتر شیر پرچرب ۰.۹۷
۱۲ تخم مرغ بزرگ ۲.۴۵
۱ کیلوگرم گوجه ۱.۴۰
۵۰۰ گرم پنیر محلی ۶
۱ کیلوگرم سیب ۱.۷۵
۱ کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۳۷
نوشابه ۲ لیتری کوکاکولا ۲.۰۷
نان برای دو نفر (برای یک روز) ۱.۱۲

اجاره و خانه‌داری

نوع خدمت هزینه به دلار
اجاره ماهیانه یک آپارتمان ۸۵ متری در محله بالاشهر ۶۸۰
اجاره ماهیانه یک آپارتمان ۸۵ متری در محله معمولی ۴۷۷
آب و برق یک ماه (گرمایش، سرمایش، برق، گاز و…) برای دو نفر در آپارتمان ۸۵ متری ۸۱
اجاره ماهانه یک آپارتمان ۴۵ متری مبله در محله بالاشهر ۶۳۳
اجاره ماهانه یک آپارتمان ۴۵ متری مبله در محله معمولی ۳۸۸
آب و برق یک ماه (گرمایش، سرمایش، برق، گاز و…) برای یک نفر در آپارتمان ۴۵ متری ۶۲
اینترنت ۸ مگابایت (ماهانه) ۲۶
تلویزیون ۴۰ اینچ فلت ۸۸۶
ماکرویو ۸۰۰/۹۰۰ وات (بوش، پاناسونیک، ال جی و…) ۱۷۲
مواد شوینده برای شستشو (۳ لیتر) ۷
خدمتکار نظافت برای هر ساعت ۲.۷۴

پوشاک

لباس هزینه به دلار
۱ جین شلوار جین ۸۰
یک لباس تابستانی در فروشگاه H&M یا Zara ۵۸
یک جفت کفش ورزشی Adidas یا Nike ۱۳۴
یک جفت کفش چرم مردانه ۸۴

حمل و نقل

فولکس واگن گلف ۱.۴ لیتری صفر کیلومتر ۲۶,۹۱۶
یک لیتر بنزین ۰.۵۹
بلیط ماهانه قطار ۱۹
یک تریپ تاکسی در یک روز کاری بر اساس ۸ کیلومتر ۱۳

مراقبت‌های شخصی

دارو سردرد برای ۶ روز (Tylenol، Frenadol، Coldrex) ۴.۸۴
۱۲ آنتی بیوتیک ۷
ویزیت ۱۵ دقیقه‌ای دکتر ۳۲
۳۲ تامپون ۷
دئودورانت (۵۰ میلی لیتر) ۴.۸۵
شامپوی سر (۴۰۰ میلی لیتر) ۶
۴ رول کاغذ توالت ۲.۲۳
خمیر دندان ۲.۱۸
آرایشگر برای کوتاه کردن استاندارد مو ۶

تفریح و سرگرمی

نوع تفریح هزینه به دلار
شام برای دو نفر در یک محله معمولی ۳۰
۲ بلیط سینما ۱۱
۲ بلیط تئاتر در بهترین موقعیت صندلی ۴۲
شام برای دو نفر در یک رستوران ایتالیایی در منطقه لوکس ۴۱
یک فنجان کاپوچینو در محله‌ای پر رفت و آمد ۲.۷۸
آی‌پد وای فای ۱۲۸ گیگ ۸۸۹
یک دقیقه تماس با استفاده از تلفن همراه ۰.۲۴
یک ماه عضویت در باشگاه ورزشی در محدوده کسب و کار ۶۰
یک بسته سیگار مالبرو ۵.۲۲
  • هزینه‌های ذکر شده مربوط به شهر کیتو، پایتخت اکوادور می‌باشد.

کشوری آرام

مردم این کشور با جدال و دعوا اصلا رابطه خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند مسائل و اختلافات خود را با صحبت کردن برطرف کنند. حتی اگر شما هم بخواهید با آن‌ها مشاجره فیزیکی کنید چندان تمایلی ندارند تا پابه‌پای شما بیآیند و دوست دارند برطرف کردن مشکلات را به پلیس بسپارند.

احترام به مذاهب

اسلام چندان دین شناخته شده‌ای در میان اکوادوری‌ها نیست اما به شدت به دین و عقاید شما احترام می‌گذارند. به عنوان مثال اگر شما خانمی باشید که در بیمارستانی در اکوادور بستری شوید و اعلام کنید که من مسلمان هستم و از آن‌ها بخواهید که پرستار مرد وارد اتاقتان نشود حتما رعایت خواهند کرد و بسیار حواسشان به این موضوع خواهد بود.

یا اگر در اداره‌ای باشید و بخواهید که نماز بخوانید، می‌توانید در گوشه‌ای مشغول عبادت شوید، بدون آنکه کسی از شما سوالی راجع به کاری که می‌کنید بپرسد.

تجربه زندگی در اکوادور

تفریحات

از جمله تفریحات بارز این کشور می‌توان به ورزش‌های آبی نام برد، چراکه این کشور سواحل بسیاری از کنار اقیانوس آرام دارد. همین دلیل هم باعث شده تا گردشگران بسیاری برای گشت‌وگذار به اکوادور بیآیند. آب و هوای همیشه بهاری و سواحل گرم، زندگی در اکوادور را برای شما شیرین‌تر خواهد کرد.

مردمی همدل

چندی پیش مقاله‌ای در اینترنت منتشر کشد که در آن از اکوادور به عنوان همدل‌ترین مردم جهان یاد کرده بود. این مردم همیشه و همه‌جا پشتیبان همدیگر هستند. چه در برگزاری یک مسابقه فوتبال و چه در کمک‌رسانی پس از یک رخداد طبیعی! همین امر باعث شده تا پیشرفت در این کشور سریع‌تر اتفاق بیآفتد.

صاف و ساده

می‌دانید بدترین فرهنگی که متاسفانه چند وقتی است در میان ایرانیان باب شده چیست؟ چشم و هم‌چشمی! احمقانه‌ترین کار یک نفر این است که برای اینکه از دیگری به اصطلاح کم نیاورد هرطور شده پول جور می‌کند و لباس، گوشی یا خودروی گران قیمت می‌خرد. یا به مسافرت خارج از کشور میرود برای اینکه بگوید من خارج رفتم نه اینکه با فرهنگ جدید آشنا شدم یا به خودم خیلی خوش گذشت!

اجاره آپارتمان در اکوادور

این فرهنگ به هیچ عنوان جایی در میان اکوادوری‌ها ندارد. در واقع اصلا نمی‌دانند که چشم و هم چشمی یعنی چی و چنین واژه‌ای در فرهنگ‌شان نیست. مثلا اگر شما با یک اکوادوری دوست شوید و به او از چشم و هم چشمی در ایران برایش بگویید متوجه صبحت‌هایتان نخواهد شد و باید برایش مثال بزنید که به فرض بعضی‌ها گوشی گران می‌خرند برای اینکه روی دیگران را کم کنند? در آخر هم بعید است معنی و مفهوم چنین فرهنگ غلطی را درک کنند و به احتمال زیاد با فخر فروشی اشتباه خواهند گرفت.

این مردم بسیار ساده و بی‌آلایش هستند. به شدت از دروغ و فخر فروشی بدشان میآید و چنین افرادی را از جمع خود طرد می‌کنند و تمایلی به دوستی با آن‌ها ندارند. لطفا مثل اکوادوری‌ها باشیم!

اکوادوری‌های بدقول

اگر یک اکوادوری قول داد که فردا ساعت ۳ کاری را برای شما انجام خواهد داد چندان روی قولی که داده حساب باز نکنید. به نظر میرسد که آن‌ها نیز مثل ما با بعضی‌ها رودربایستی دارند و به جای اینکه بگویند از پس انجام چنین کاری برنمیآید، قول می‌دهند اما عملی نمی‌کنند. البته این مربوط به تمام مردم نیست اما گفتیم که پس فردا تو ذوق‌تان نخورد.

نظر شما؟

آیا تجربه زندگی در اکوادور را داشته‌اید؟ بسیار خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات از تجربیات خود به ما بگویید تا افراد بیشتری با فرهنگ و سبک زندگی این مردم آشنا شوند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search