روستای کلیج خیل

هر چه در خطه شمالی کشور به گشت و گذار بپردازیم چیزی جز زیبایی نمی‌بینیم. روستای کلیج خیل نیز یکی از روستاهای شمال کشور است که در ۴ کیلومتری شیرگاه و ۳۵ کیلومتری شهرستان سوادکوه قرار گرفته و از آب و هوایی بسیار مطبوع برخوردار است. روستای کلیج خیل شیرگاه از شمال به جنگل‌های انبوه، از جنوب به رودخانه تلار، از شرق به روستای شیرجه کلا و از غرب نیز به روستای گاوان کلا و بابلکنار میرسد. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی و بررسی بیشتر این روستا بپردازیم.

روستای کلیج خیل

این روستا دارای ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی دین و خشکه میباشد که طبق انتظار اهالی بومی این منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی بر روی این زمین‌ها مشغول هستند. این روستا از امکاناتی همچون دهیاری، مسجد جامع، خانه بهداشت، مرکز مخابراتی و دفتر ICT روستایی، دو سالن سرپوشیده ورزشی، زمین فوتبال، برق، تلفن و… میباشد.

اگر بخواهیم راجع به جاذبه‌های توریستی و گردشگری روستای کلیج خیل نیز سخن بگوییم باید گفت که قرارگیری آن در کنار جنگل‌های انبوه، سرسبز و بسیار زیبا و همچنین گذر رودخانه گلاب دره از میان روستا چشم اندازی بسیار زیبا و فوق العاده‌ای را به آن بخشیده است. توصیه میکنیم که اگر زمانی به شیرگاه سفر کردید و زمان کافی نیز داشتید از این روستا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search