روستای درک؛ نابِ ناب در جهان

روستای درک

احتمالا در اینترنت تصاویر خاص و ناب از طبیعت بسیار دیده‌اید. یکی از اماکنی که می‌توانید روی دیگر طبیعت را ببینید جایی نیست جز روستای درک استان سیستان و بلوچستان! روستای درک را می‌توان بهترین تعبیر تلاقی خشکی و دریا دانست! چرا؟ عکس‌ها را مشاهده کنید تا متوجه شوید.

روستای درک

روستای درک برای بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی ناشناخته مانده و این درحالی است که سواحل چشم‌نواز این روستا نه تنها جزو زیباترین و پاک‌ترین سواحل ایران محسوب می‌شود بلکه حرف زیادی برای در جهان دارد. این روستا به‌قدری ناشناخته مانده که حتی از برخی اهالی سیستان هم آدرس درک را بخواهید نمی‌دانند کجاست، پس برای سفر به این روستا GPS فراموش نشود.

روستای درک

برای رسیدن به روستای درک باید ۱۷۰ کیلومتر از چابهار فاصله بگیرید و پس از گذر از شهر کنارک در غرب چابهار به زرآباد برسید. گاهی اوقات مسیر رسیدن به درک تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار می‌گیرند و زیر آب دفن می‌شوند. وقتی با چنین شرایطی مواجه شدید مجبورید تا از جاده‌های خاکی اطراف به مسیرتان ادامه دهید البته بسیار حواستان باشد که گم نشوید.

توئیتر باعث پیشرفت درک

انتشار چند تصور با کیفیت پایین از روستای درک توسط برخی جوانان بلوچ آغازی بود برای تبدیل شدن روستای درک به یک جاذبه توریستی شگفت انگیز! شاید آن‌ها تصور نمی‌کردند که تصاویر منتشر شده هزاران بار پسندیده و به اشتراک گذاشته شوند. همین چند عکس ساده معادل بود با یک کمپین پرخرج و پرسروصدا!

از همان ابتدا که تصاویری ناب روستای درک منتشر شد، آفرودبازها وسوسه شدند تا در میان رمل‌های شنی دست نخورده رانندگی کنند و همینطور شد که سال بعد تویوتاهای بسیاری به این منطقه سرازیر شوند.

آرامش در دَرَک

میدونید بهترین حس دنیا چیه؟ آرامش! این دقیقا چیزی است که خیلی زیاد در روستای درک وجود دارد. دم غروب از رمل‌ها که بالا بروید به خوبی تلاقی دریای عمان و کویر دست نخورده را خواهید دید که با غروب خورشید رفیق می‌شوند و می‌تونید ساعت‌ها به تماشای این زیبایی بنشینید. غروب خورشید از پشت نخل‌های خرما شما را عاشق طبیعت می‌کنید؛ تا از نزدیک نبینید متوجه حرف من نمی‌شوید.

مهمان نوازی سیستانی‌ها

به جرات می‌توانم بگم که سیستانی‌ها مهمان‌نوازترین انسان‌هایی هستند که تابحال دیده‌ام. آن‌ها به طور مداوم در رمل‌ها با موتور پرسه می‌زنند تا هم به گردشگران سر بزنند و هم از حفظ محیط زیست این محدوده مطمئن شوند. وقتی یکی از آن‌ها را دیدید باهاش سرصحبت را باز کنید تا ببینید چقدر با شما گرم صحبت خواهند شد.

اقامت در روستای درک

امکانات و زیر ساخت‌های این روستا بسیار پایین است و انتظار نداشته باشید که در این روستا یک هتل ۵ ستاره میزبان شما باشد. رشد گردشگری این روستا به‌قدری سریع بود که هنوز فرصت آن نشده که یک محوطه یا کمپ گردشگری ساخته شود و هم اکنون مسافران برای اسکان می‌توانند از خانه بومی‌های روستا استفاده کنند که هزینه بسیار پایینی دارند.

امن امن

روستای درک به عنوان امن‌ترین منطقه سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود و می‌توانید براحتی در این روستا کمپ بزنید  و شب را در چادر بگذرانید. برخلاف آن چیزی که درباره سیستان شنیده‌اید باید اذعان داشت که بیشتر مناطق این روستا از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search