روستای اوره نطنز

اصفهان است و نصفه جهان! دیدن هر منظره و زیبایی در آن دور از انتظار نیست. روستای اوره نطنز که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران به شمار میرود در شهر نطنر قرار گرفته که با شهر اصفهان ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد. روستای اوره نطنز ارتفاعی معادل ۱۶۰۰ متر را از سطح دریا دارد و در مجاورت کوه‌های کرکس قرار گرفته است. مهمترین یادگارهای این روستا بقعه امامزادگان گروه آباد که در گویش محلی آن را امامزاده آقا سلطان گروه آباد نیز می‌نامند که در بالاترین نقطه روستای اوره نطنز، سینه کش دره‌ای که به ارتفاعات کرکس منتهی میشود، قرار گرفته است و که توسط یک جاده آسفالته به شهر نطنز متصل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی، در ایام تابستان از آب و هوای بسیار مطبوع، دلپذیر و دل نشینی برخوردار است و به همین علت در چنین ایامی گردشگران بیشتری نیز به این منطقه سفر میکنند. اگرچه در سایر فصول هم، همه نوع امکاناتی برای اقامت و پذیرایی مسافران در این محل فراهم شده است.

بقعه امامزادگان گروه آباد براساس تذکره‌ای معتبر محل دفن چهل تن از فرزندان ائمه اطهار است که اسامی آنها در زیارتنامه منسوب به این بزرگواران ذکر شده است و درباره چگونگی اسارت، شهادت و خاکسپاری آن‌ها در این محل احادیث و روایات بسیاری است که در بطن این مقاله نمی‌گنجد و علاوه بر بارگاه امامزادگان گروه آباد مقبره دیگری به نام چهار بزرگوار داخل روستای اوره قرار دارد.

از برجسته‌ترین و بارزترین امتیازات روستای اوره میتوان به آب و هوای بسیار لطیف و پاک آن اشاره کرد که این لطافت در اکثر مناطق آن به خصوص در منطقه کوهستانی که با پوششی از سبزه زاران و چشمه سارها و بیشه‌ها احاطه شده بیشتر به چشم میخورد. کوه کرکس که از جمله کوه‌های مرکزی ایران است نیز با ارتفاع ۳۸۹۵ متر در کنار آن قرار دارد و باعث شده تا چشم انداز این منطقه هرچه بیشتر زیباتر شود.

روستای اوره نطنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search