راهنمای سفر به سارانسک

راهنمای سفر به سارانسک

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بهانه‌ای شد تا بسیاری از شهرهای روسیه که پیش از این زیاد شناخته نبودند، بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفتند. سارانسک یکی از همین شهرهاست که به واسطه بازی ایران – پرتغال معروف شد، شهری که در فاصله ۶۵۰ کیلومتری غرب مسکو و در نزدیکی شهر سانکارا واقع شده است. دلیل نامگذاری این شهر نیز همانطور که انتظار میره از رودی که از این شهر رد می‌شود گرفته شده.

راهنمای سفر به سارانسک

اگر کمی در شهر بگردید متوجه با تئاترها، گالری‌های هنری، اماکن تاریخی و موزه‌های بسیاری را خواهید دید که نشان از فرهنگی بودن سارانسک می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای سفر به سارانسک را مورد بررسی قرار دهیم تا در سفر به این شهر دچار مشکل نشوید.

شهر سارانسک در قسمت مرکزی بخش اروپایی روسیه قرار دارد و تاریخ پیدایش آن به سال ۱۶۴۱ میلادی بازمی‌گردد. این شهر تا سال‌ها بخشی از آزوف و کازان بود و زمانی که توانست از نظر اقتصادی به استقلال برسد خود را خود را به عنوان یک شهر مستقل اعلام نمود.

راهنمای سفر به سارانسک

دسترسی به سارانسک

در ادامه به بررسی راه‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانید با آن به سارانسک برسید.

فرودگاه سارانسک

برای رسیدن به سارانسک پروازهایی به صورت منظم و همه روزه از مسکو و سن‌پترزبورگ به سمت این شهر برقرار است اما هیچ پرواز مستقیمی از ایران به این شهر وجود ندارد.

حمل و نقل ریلی

کشور روسیه با وجود پهناور بودنش از سیستم حمل و نقل ریلی بسیار خوبی برخوردار است و تقریبا دسترسی به تمامی شهرها از طریق راه‌آهن سراسری سیبری امکان‌پذیر است. سارانسک نیز از این قائده مستثنی نیست و مسافران می‌توانند از مسکو یا سن‌پترزبورگ به این شهر برسند.

سارانسک با اتوبوس

خطوط اتوبسرانی در تمامی شهرهای این کشور پهناور وجود دارند و برای رسیدن به سارانسک می‌توانید از شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ اقدام کنید.

حمل و نقل در سارانسک

خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی در سارانسک از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام شهر را تحت پوشش خود قرار داده. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، مترو یا حتی دوچرخه به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید. اگر هزینه برایتان مهم است بهتر است که سراغ تاکسی‌ها نروید، چون تعرفه بالایی دارند و برای کسی که از ایران به سارانسک سفر می‌کند چندان به صرفه نیست.

هزینه بلیط تک سفره برای استفاده از مترو یا اتوبوس ۳۰ روبل، و بلیط ماهانه ۱.۷۶۵ روبل روسیه می‌باشد.

کرایه تاکسی‌ها هم بستگی به میزان و مدت زمان استفاده دارد، به طوریکه برای نشستن در تاکسی ۹۹ روبل و به ازار هر کیلومتر اضافی باید ۱۲ روبل پرداخت کنید. ضمنا اگر تاکسی منتظرتان بماند یک هزینه ۳۰۰ روبلی نیز اضافه خواهد شد.

آب و هوای سارانسک

باتوجه به اینکه سارانسک بالاتر از مسو می‌باشد به طبع از آب و هوایی سردتری برخوردار می‌باشد. این شهر زمستان‌هایی بسیار سرد و طولانی دارد و در فصل تابستان نیز چندان گرم نیست. جالب است بدانید که میانگین دما در ۵ ماه از سال زیر صفر می‌باشد.

با شروع بهار هوای سرد زمستانی به تدریج رو به گرم شدن میرود اما این تغییر دما تا خردادماه محسوس نیست. پس از شروع خرداد و تا شهریورماه تابستان در این شهر عیان می‌شود اما نه آن تابستانی که در ایران می‌بینید.

شهر سارانسک روسیه

اقامت در سارانسک

مهمترین بخش راهنمای سفر به سارانسک نوع اقامت و هزینه‌های مربوط به آن در این شهر است. باتوجه به اینکه این شهر سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند از هتل‌ها و هاستل‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

هتل‌ها: اقامت در هتل‌های سارانسک چندان گران نیست و اگر به دنبال یک هتل معمولی باشید قیمت‌ها از شبی ۲۰ دلار شروع شده و تا ۱۲۰ دلار هم میرسد.

هاستل‌ها: اقامت در هاستل‌ها برای بک‌پکرها یا کسانی که دوست دارند ارزان سفر کنند بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است. قیمت هاستل در سارانسک از ۷ دلار شروع شده و تا ۳۰ دلار به ازای هر شب میرسد.

خورد و خوراک در سارانسک

در ادامه راهنمای سفر به سارانسک به قسمت شکم‌گردی در این شهر میرسیم. قیمت غذا در این شهر کاملا به این بستگی دارد که وارد چه رستوران شوید. یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت هزینه حدودی ۲۵ روبل در بر خواهد داشت. اگر به رستوران‌های لوکس و گران قیمت این شهر بروید نیز باید هزینه‌ای معادل ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ روبل را متقبل شوید که هزینه بالایی محسوب می‌شود. هزینه یک فنجان نوشیدنی کاپوچینو ۸۰، نوشابه ۵۰ و آب نیز ۲۰ روبل هزینه خواهد داشت.

سارانسک روسیه

قیمت برخی اقلام خوراکی

مواد غذایی هزینه حدودی (روبل روسیه)
شیر ۱ لیتری ۴۵
نان ۵۰۰ گرمی ۲۷
یک کیلو برنج سفید ۴۵
۱۲ عدد تخم مرغ ۶۵
پنیر محلی ۴۱۳
یک کیلو جوجه ۲۳۳
یک کیلو گوشت ۴۱۰
یک کیلو سیب ۷۵
یک کیلو مور ۶۰
یک کیلو پرتقال ۸۰

نکات سفر به سارانسک

  • بارندگی در فصل تابستان در شهر سارانسک دور از انتظار نیست، به همین دلیل حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.
  • در طول سفر حتما مراقب پول و اشیای قیمتی خود باشید.
  • خانم‌ها برای ورود به کلیسا باید سر و شانه‌های خود را بپوشانند. آقایان نیز باید با لباس پوشیده وارد این اماکن شوند در غیراینصورت از ورود آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

امیدواریم که راهنمای سفر به سارانسک به شما کمک کرده باشد تا بیشتر و بهتر با این شهر آشنا شده باشد. اگر روزی به این شهر سفر کردید فراموش نکنید که سفرنامه خود را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search