جاذبه های دیدنی آمستردام هلند

اگر قرار باشه روزی به ویزای شینگن بگیرم و به سفر اروپا برم شاید اولین جایی که پام رو بزارم هلند و شهر بسیار زیبای آمستردام باشه. یک کشور بسیار سبز و بی نظیر که دل اروپای سبز قرار گرفته است. با این حال همیشه به دنبال این هستیم که با اطلاعات کامل سفر کنیم که مبادا بعد از سفر افسوس این را بخوریم که چرا برخی جاهای دیدنی شهر را ندیده ایم.

اگر تاکنون موفق به بازدید از برخی از بزرگترین جاذبه های جهان شده اید، بهتر است از شهرهای مورد علاقه ی خود دوباره دیدن کنید. این بار هدف شما باید کشف مکان های کمتر شناخته شده ای باشد که به اندازه ی جاذبه های معروف ارزشمند هستند اما به اندازه ی آنها توجه دریافت نمی کنند. اگر شما آماده هستید، ما در لست سکند تعدادی از جاذبه های کمتر شناخته شده و دست کم گرفته شده ی شهرهای محبوب گردشگری را برای شما گردآوری نموده ایم. بیایید سفر خود را از آمستردام شروع کنیم.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : بزرگترین فستیوال گل جهان در هلند

موزه ی ون گوگ و خانه ی آن فرانک برخی از شناخته شده ترین جاذبه های آمستردام هستند، اما در آمستردام جاذبه هایی وجود دارند که گردشگران معدودی آنها را می شناسند. در ادامه به معرفی این مکان ها می پردازیم.

۱- موزه ی هنرهای مدرن کبرا CoBrA Museum of Modern Art

‏شما می توانید از مرکز آمستردام به آمستلوین Amstelveen مسافت کوتاهی را با تراموا یا اتوبوس پیموده و به موزه ی هنرهای مدرن کبرا برسید. این موزه درون ساختمان زیبایی قرار گرفته که توسط معمار Wim Quist طراحی شده و آثار شوخ و رنگارنگ آوانگارد قرن بیستمی گروه کبرا (نام این گروه از شهرهای زادگاه اعضای آن کپنهاک، بروکسل و آمستردام گرفته شده) را در خود جای داده است. این جنبش در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و میراث آن بسیار شاخص بود. Paul Klee از آن دسته هنرمندانی بود که از این جنبش تاثیر پذیرفتند.

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

w0g793oph65j5

۲- کلیسای قدیمی Oude Kerk

کلیسای زیبای قرون وسطایی اود کرک قدیمی ترین ساختمان آمستردام است. این کلیسا موقعیتی بسیار جالب توجه در منطقه ی چراغ قرمز Red Light داشته و تعداد اندکی گردشگر را جذب خود می کند ( بیشتر افرادی که به اینجا می آیند به موارد کاملا متفاوتی علاقمند هستند). در اینجا شما می توانید از برج کلیسا بالا رفته و با منظره ی چشم نوازی از شهر مواجه شوید (وب سایت مجموعه را برای اطلاع از زمان های بازدید چک کنید). این کلیسا میزبان رویدادهای فرهنگی متنوعی بوده و در همسایگی آن یک کافه و باغ کوچک قرار دارد.

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

جاذبه های آمستردام

 

۳- شرق آمستردام Oost Amsterdam

با وجودیکه تعداد اندکی گردشگر از این منطقه ی شرقی شهر دیدن می کنند، اما این قسمت دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که از آن جمله می توان به آرتیس Artis باغ وحش شهر، Hortus Botannicusیکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی دنیا، بهترین غذاهای ترکی شهر و فضاهای سبز وسیعی برای گشت و گذار اشاره نمود. از میان محله ی پلانتاژ Plantage تا پارک فرانکندائل Frankendael قدم بزنید. این پارک زمانی املاک ییلاقی بازرگان ثروتمند قرن هفدهمی بوده و اکنون تبدیل به یک پارک شده است که دارای یک فضای نمایشگاهی در خانه ییلاقی و برخی رستوران های باکیفیت می باشد (رستوران De Kas و Merkelbach را حتما امتحان کنید)

دیدنی های آمستردام

دیدنی های آمستردام

۴- پارک رامبراند Rembrandt Park

فضایی که پارک بزرگ رامبراند در غرب آمستردام به خود اختصاص داده، کمی بیش از حد مدرن و مختص طبقه ی کارگری است و به همین دلیل شاید گردشگران زیادی را به خود جلب نکند، اما این مکان خیلی بیشتر از پارک شلوغ Vondelpark به شما تجربه استراحت و آرامش داده و آمستردام واقعی را به شما می نمایاند. این پارک دارای مجسمه های زیبا، یک باغ وحش De Uylenburg (در این باغ وحش کودکان می توانند به نوازش حیوانات پرداخته و به آنها غذا بدهند) و به باور عده ای بهترین زمین بازی کودکان است و به همین دلیل برای بیرون رفتن های خانوادگی بسیار مکان ایده آلی می باشد.

۵- موزه ی مقاومت Amsterdams Verzetsmuseum

در این موزه شما می توانید نگاهی به تجربه ی هلندی ها در خلال جنگ جهانی دوم بیندازید. نمایشگاه های روزانه و متنوع این مجموعه کمک بزرگی برای روشن شدن باورها و زندگی مبارزان مقاومت و یاران آنها هستند. یک صفحه نمایش جداگانه نیز به بررسی آخرین روزهای استعمار هلند می پردازد.

آمستردام

آمستردام

آمستردام

۶- موزه ی لاله The Tulip Museum

این موزه ی کوچک در داخل یک مغازه ی گل لاله قرار گرفته و داستان لاله های آمستردام را بازگو می کند. این داستان شامل ابتدای ورود این گل به آمستردام به عنوان یک واردات ترکی و پدیده ی tulipomania است که اولین حباب حدس و گمان speculation bubble در ایام رامبراند محسوب می شود. لازم به ذکر است که پدیده ی tulipomania به دوره ای طلایی در تاریخ هلندی ها اطلاق می شود که در آن قیمت معاملات پیاز یک لاله ی جدید به طرز باور نکردنی بالا رفته و سپس به صورت ناگهانی افت کرد.

آمستردام

آمستردام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search