تهرانگردی در نوروز

تهرانگردی در نوروز

کم کم بوی عید نوروز و حال عجیب بهاری‌اش به مشام میرسه. تعطیلات این چند روز می‌تواند فرصت بسیاری خوبی برای کسانی باشد که دوست دارند پایتخت ایران را حسابی بگردند. تهرانگردی در نوروز یکی از بهترین پیشنهادهایی است که میتوانم به پایتخت نشینان پر مشغله بدم. اگر آنقدر زمان آزاد ندارید که به سفرهای دور بروید، در عوض در شهر تهران سفر کنید.

تهرانگردی در نوروز

تهرانگردی در نوروز

در ادامه قصد داریم تا به معرفی و بررسی ۱۰ تا از اماکن بسیار پرطرفدار و جذاب شهر تهران بپردازیم که پشت سر هرکدام هنر، فرهنگ و تاریخ طول و درازی نهفته است، پس با آسان بگرد همراه باشید.

  • کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از آثار تاریخی دوره قاجار است که می‌توان آن را جزو قدیمی‌ترین مجموعه‌های تاریخی تهران به حساب آورد. داخل مجموعه نیز آثار متعددی همچون تالار آینه، تالار سلام، تالار الماس، تالار عاج، تالار برلیان، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، کاخ ابیض، شمس العماره، خلوت کریمخانی، حوضخانه، عمارت بادگیر و حوضخانه عمارت بادگیر به چشم می‌خورد.

کاخ گلستان نمودی از هنر ایرانی و معماری غرب است. کاخ گلستان در خیابان پانزده خرداد تهران قرار دارد. به دلیل قرار داشتن این مجموعه در مرکز شهر، روزهای تعطیل بهترین گزینه برای بازدید از این کاخ است. علاوه بر خود کاخ، در اطراف آن درشکه‌ها و قطارهای تفریحی وجود دارد که از در تهران قدیم از میدان امام خمینی تا میدان ارگ را دور می‌زند و علاقمندان می‌توانند، وقت خود را در قسمت‌های تاریخی شهر سپری کنند.

کاخ گلستان

  • کاخ موزه سعدآباد

این کاخ در منطقه دربند تهران واقع شده است. مجموعه کاخ گلستان دارای عمارت‌ها و کاخ‌هایی است که در دوره قاجار برای ییلاق پادشاهان ساخته شده و دو دوره تاریخی پهلوی نیز در این کاخ سپری شده است.

از جمله مجموعه‌های کاخ می‌توان به موزه خط و کتابت میرعماد، موزه بهزاد، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر و ملل، موزه فرشچیان، موزه نظامی، موزه مردم‌شناسی، موزه آبکار، موزه آب و کاخ موزه سبز اشاره کرد.

کاخ موزه سعدآباد

  • دربند

دربند یکی از مناطق شمال تهران است که در دامنه کوه البرز قرار دارد. دربند یکی از مکان‌هایی است که برای کوهنوردی می‌توان انتخاب کرد و در مسیر آن، پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو به چشم می‌خورد. علاوه برآن دربند دارای رستوران‌های زیادی است که در ایام تعطیل، محل مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت است.

دربند تهران

  • برج میلاد

برج میلاد، ششمین برج مخابراتی بلند جهان و بلندترین برج ایران است. برای تماشای تهران از بالاترین نقطه، می‌توان به سکوی دید باز برج میلاد رفت و این تجربه را از دست نداد. مجموعه برج میلاد همچنین دیدنی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به، رستوران برج که بر فراز آن قرار دارد و بزرگترین رستوران گردان دنیا است، دلفیناریوم، گنبد شیشه‌ای در طبقه آخر برج، باشگاه پیت بال، سینما و جشن نوروزگان اشاره کرد.

برج میلاد

  • بازار تجریش

یکی از بازارهای سنتی تهران، بازار تجریش است که هرساله در روزهای پایانی سال جمعیت زیادی روانه آن‌جا می‌شوند و از بازار و زیارت امامزاده صالح، بهره مند می‌شوند.

بازار تجریش

  • بام تهران و توچال

مجموعه تفریحی توچال یا بام تهران، در منطقه ولنجک تهران و در کوهپایه البرز قرار دارد. این مکان برای کوهنوردی و تفریح، دارای مناسب‌ترین آب و هواست و امکاناتی نظیر، تله کابین توچال، تله سیژ چشمه، سورتمه توچال، سینما ۵ بعدی، تیروکمان، باشگاه اسکی و باشگاه زیپ لاین را شامل می‌شود.

بام تهران و توچال

  • پردیس سینمایی چارسو

این مجموعه، جزو یکی از مجهزترین سینماهای کشور است که در مرکز شهر تهران قرار دارد و گذرندان یک سانس در آن و فیلم دیدن خالی از لطف نیست.

  • پل طبیعت و پل ابریشم

این دو پل در تهران، بر روی اتوبان‌های مدرس و همت قرار دارد و پارک‌های طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند. تماشای کلانشهر تهران از میانه این پل، ابهت تهران را به شما نشان خواهد داد.

پل طبیعت و پل ابریشم

  • دریاچه خلیج فارس

مجموعه دریاچه چیتگر یک مجموعه تفریحی با چشم اندازی بی‌نظیر است که در غرب تهران واقع شده است. این مجموعه دارای امکاناتی همچون هرم هیجان، قایق سواری، سرسره پرواز و پارک وحشت است.

دریاچه چیتگر

  • باغ پرندگان

باغ پرندگان در جنگل لویزان یعنی در شرق تهران قرار دارد که در آن‌جا می‌توان با انواع زیادی از پرندگان آشنا شد چرا که این منطقه زیستگاه بسیاری از پرندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search