هند مرزهای خود را بر روی گردشگران خارجی باز کرد

هند مرزهای خود را بر روی گردشگران خارجی باز کرد

مقامات کشور هند تصمیم دارند تا از اواخر هفته جاری با تجدیدنظر در محدودیت‌های سفر و صدور ویزای توریستی جدید، مجوز ورود برخی از گردشگران خارجی به این کشور را صادر کنند. بنا بر اعلام وزارت کشور هند، در وهله اول ویزا تنها به آن دسته از مسافرانی تعلق خواهد گرفت که از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) با پروازهای چارتر به این کشور سفر می‌کنند. از ۱۵ ماه نوامبر (۲۴ آبان) مسافران سایر پروازهای تجاری نیز مشمول دریافت ویزا خواهند شد.

مسافرانی که ۱۵ اکتبر وارد خاک هند خواهند شد، اولین مسافرانی لقب خواهند گرفت که پس از تعطیلی ۱۹ ماهه گردشگری در هند به این کشور سفر کرده‌اند. از مارس ۲۰۲۰ و پس از صدور فرمان نخست‌وزیر هند مبنی بر بسته شدن مرزها به روی گردشگران خارجی، هیچ ویزای توریستی به مقصد این کشور آسیایی صادر نشده است؛ گرچه در ماه‌های اخیر صدور ویزاهای تجاری و دیپلماتیک هند از سر گرفته شده بود.

هند مرزهای خود را بر روی گردشگران خارجی باز کرد

در همین راستا وزارت کشور هند پس از ارزیابی‌های گسترده با انتشار اطلاعیه از صدور مجدد ویزای توریستی برای گردشگران خارجی از ۱۵ اکتبر خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

کلیه پروتکل‌های بهداشتی و قوانین مربوط به شیوع کووید ۱۹ توسط «وزارت بهداشت و رفاه خانواده» هند ابلاغ شده است و مسافران خارجی ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها در مبادی فرودگاهی خواهند بود.

اطلاعیه دولت هند تصریح می‌دارد که تمامی مسافران دارای ویزای توریستی مربوط به تاریخ پیش از ۱۵ اکتبر، موظف به اقدام برای دریافت ویزای جدید هستند؛ چراکه تمامی ویزاهای توریستی مربوط به پیش از این تاریخ از اعتبار ساقط خواهند بود‌.

بنا بر اطلاعیه وزارت کشور هند، تمامی مسافران ورودی به این کشور فارغ از شرایط واکسیناسیون، موظف به انجام تست PCR و غربالگری حرارتی هستند و در هشتمین روز سفر خود نیز مجددا مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

به‌رغم کاهش محدودیت‌های ورود گردشگران خارجی به هند، محدودیت‌های سفر برای اتباع انگلیسی پیچیدگی بیشتری دارد. مسافرانی که از بریتانیا به هند سفر می‌کنند، باید علاوه بر ارائه پاسخ منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت بیش از پرواز، به‌مدت ۱۰ روز در قرنطینه خانگی اقامت داشته باشند. این تصمیم دولت هند در پاسخ به تصمیم مشابهی است که مقامات بریتانیا در قبال ورود شهروندان هندی اتخاذ کرده‌اند؛ گرچه دولت انگلستان از تجدیدنظر برای اعمال محدودیت‌ ورود مسافران هندی واکسینه‌شده از ۱۱ اکتبر خبر داده است و بر این اساس انتظار می‌رود که دولت هند نیز شرایط ورود مسافران از انگلیس را تسهیل کند.

شایان ذکر است که صنعت گردشگری، از اهمیت فزاینده‌ای در اقتصاد کشور هند برخوردار است. تا جایی که «شورای جهانی سفر و گردشگری» با صدور بیانیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که صنعت توریسم ۹.۲ درصد از سهم تولید ناخالص کشور هند را به‌ خود اختصاص داده است و ۴۲ میلیون شغل نیز تحت پوشش این صنعت قرار دارند.

منبع: کجارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search