بابانوئل در ترکیه کریسمس را به خون کشید

منابع خبری در ترکیه از وقوع یک درگیری مسلحانه و گروگانگیری در کلوب شبانه‌ای در استانبول خبر داده‌اند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله دست‌کم ۳۵ کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، تلویزیون ان.تی.وی ترکیه از کشته و زخمی شدن چندین تن در جریان حمله به یک کلوب شبانه در استانبول خبر داده است. تصاویر تلویزیونی از استقرار آمبولانس‌ها در محل کلوب شبانه “رینا” در محله بشیکتاش استانبول حاکی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از واسیپ شاهین، فرماندار استانبول از کشته شدن دست‌کم ۳۵ تن و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر در جریان این حمله خبر داده است.

در همین حال، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار استانبول گفت که در این حمله تروریستی، یک فرد مهاجم اقدام به تیراندازی در این کلوب کرده و در بدو ورود، دست‌کم یک افسر پلیس را به ضرب گلوله کشته است.

از سوی دیگر، پیش‌تر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که افراد مهاجم عرب‌زبان بوده‌اند. شبکه تلویزیونی ان.تی.وی گزارش داده است که مهاجمان دو نفر بوده‌اند. هم‌زمان شبکه سی.ان.ان. گزارش کرد که مهاجمان خود را به شکل بابا نوئل درآورده بودند. همچنین گزارش‌های تایید نشده‌ای نیز مبنی بر پذیرش مسئولیت این حمله توسط گروه تروریستی‌ داعش منتشر شده است.

روزنامه گاردین نوشت، مقام‌های ترکیه گفته‌اند، عامل این حمله یک فرد مهاجم بوده که کشته شده است. گزارش شده در هنگام وقوع این حمله صدها تن در این کلوب شبانه حضور داشته‌اند.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، استانبول در چندین روز گذشته همواره با بالاترین هشدار امنیتی روبرو بوده و حدود ۱۷ هزار مأمور پلیس مشغول گشت‌زنی در این شهر بزرگ ترکیه‌ هستند. ترکیه در چند ماه گذشته شاهد حملات متعددی بوده که بسیاری از آنها به اعضای گروه تروریستی داعش و یا گروه‌های کرد مخالف دولت آنکارا نسبت داده شده است. در آخرین واقعه از این دست، سفیر روسیه در ترکیه در برابر دوربین‌های تلویزیونی به ضرب گلوله کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search