ایرلاین KLM را بیشتر بشناسید

KLM‏ مخفف Koninklijke Luchtvaart Maatschappij است که بخشی از شرکت هواپیمایی‎ ‎ایرفرانس کی ال ام می باشد و مرکز ‏اصلی آن نیز‏ در فرودگاه شیفول شهر آمستردام می باشد. این شرکت پیش از ادغام در ایرفرانس در سال ۲۰۰۴ هواپیمایی ملی هلند به شمار می‌رفت‎ ‎‏ و البته اکنون نیز به عنوان ایرلاین حامل پرچم این کشور می باشد. در زبان انگلیسی این ‏شرکت به نام ‏Royal Dutch KLM‏ شناخته می‌شود.

شرکت ایرفرانس کی ال ام یک شرکت فرانسوی هلندی است که تحت ‏قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است. این شرکت همچنین به ‏عنوان یکی از بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به شمار می‌رود (از نظر حجم مسافر، میزان درآمد سالیانه و مسافت طی شده).

‏ایرفرانس کی ال ام یکی از اعضای اصلی کارتل هوایی اسکای تیم آلیانس به شمار می‌رود. از دیگر اعضای این کارتل می‌توان به ‏هواپیمایی دلتا، آئرومکزیکو، هواپیمایی کره، هواپیمایی چک، آلیتالیا، هواپیمایی نورث وست، آئروفلوت و هواپیمایی کنتیننتال ‏اشاره کرد. هر دو شرکت ایرفرانس و کی ال ام پس از ادغام نیز با نشان اختصاصی خود پرواز می‌کنند.

کی ال ام در روز ۷ اکتبر سال ۱۹۱۹ میلادی تأسیس شد و به همین دلیل کی ال ام را به قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی جهان که ‏هنوز تحت نام اولیه خود فعالیت می‌کند تبدیل کرده‌است. اولین پرواز کی ال ام در روز ۱۷ می‌سال ۱۹۲۰ و در مسیر لندن به ‏آمستردام انجام گرفت. تنها مسافران این پرواز دو خبرنگار انگلیسی و تعدادی روزنامه بودند. این پرواز با یک فروند هواپیمای ‏ایر کو دهاویلند ‏DH16 با شناسه ‏EALU‏ صورت گرفت که جری شاو خلبانی این پرواز را به عهده داشت اما با این حال پروازهای منظم این ‏شرکت از سال ۱۹۲۱ آغاز شد. در آن زمان کی ال ام پروازهای مختلفی را از آمستردام به مقصد شهرهایی چون روتردام، ‏بروکسل، پاریس، لندن، برمن، کپنهاک و مالمو با هواپیماهای فوکر ‏F‏۲‏&‏۳ انجام می‌داد.‏

پروازهای بین قاره‌ای شرکت در سال ۱۹۲۹ با پرواز به کلونی در اندونزی آغاز شد. این پرواز توسط هواپیماهای فوکر ‏F7-B‏ ‏انجام می‌گرفت. اولین پرواز شرکت بر فراز اقیانوس اطلس در دسامبر سال ۱۹۳۴ به مقصد کوراکوا آغاز شد. در ۲۱ ماه می‌سال ‏‏۱۹۴۶ کی ال ام پرواز منظم آمستردام به نیویورک را راه‌اندازی نمود. نخستین پرواز شرکت برفراز قطب شمال در سال ۱۹۵۸ و ‏به مقصد ژاپن انجام گرفت.

ایرلاین کی ال ام همواره شعار های متفاوتی را از سال های قبل برای کمپانی خود در نظر گرفته است که به چند نمونه در زیر ‏اشاره می کنیم:‏

‏-‏ تاجر ها همواره با ایرلاین کی ال ا م سفر می کنند!‏
‏-‏ ارتباط بین دنیا با کی ال ام!‏
‏-‏ کی ال ام، سفری الهام بخش!‏

از افتخارات این ایرلاین می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود.‏

‏-‏ برنده بهترین ایرلاین اروپا در سال ۲۰۱۰‏
‏-‏ کاندیدای بهترین ایرلاین دنیا در اقیانوس هند در سال ۲۰۱۶‏
‏-‏ کاندیدای بهترین کروی پروازی در سال ۲۰۱۶‏
‏-‏ کاندیدای بهترین ایرلاین اروپا در سال ۲۰۱۶‏
‏-‏ کاندیدای بهترین بیزینس کلاس اروپا در سال ۲۰۱۶‏

‏ و بسیاری از افتخارات دیگر که همواره این ایرلاین توانسته است کسب نماید. بیزینس کلاس این ایرلاین نیز با دارا بودن ‏صندلی هایی بزرگ و راحت به همراه انواع بالش ها و سایر وسایل رفاهی، در نوع خود عالی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search