اقامت بحرین؛ مهاجرت به بحرین امکان‌پذیر است؟

مهاجرت به بحرین

اصولا مهاجرت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خیلی سخت است و از آن سخت‌تر گرفتن شهروندی و پاسپورت این کشورها است. اگرچه کشور بحرین تمهیداتی را اندیشیده تا مهاجران بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند با اینکه باید زمان زیادی در این کشور باشند. اما برای اخذ اقامت بحرین باید از کجا شروع کرد؟

بگذارید در ابتدا شرایطی از کار در بحرین برایتان بازگو کنم. بحرین در میان ۱۰ کشوری است که ایده‌آل برای مهاجرت کاری است. بسیاری از شرق آسیا برای کار به این کشور مهاجرت کرده‌اند، چراکه درآمد بالا و قدرت پس‌انداز بسیار و همچنین وجود شرکت‌های چندملیتی باعث رونق بسیار زیاد اقتصاد این کشور شده است. این کشور با توجه به آینده‌نگری‌ها و اقتصاد پویا باعث شده تا آینده فرزندانتان تضمین شده باشد.

از نظر خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزشی، بحرین پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و البته تمامی این امکانات را به صورت رایگان برای شهروندان خود عرضه کرده است. آمارها نشان میدهد که بیش از ۷۰ درصد از کسانی که به این به بحرین مهاجرت کرده‌اند از کیفیت زندگی بالا و خدماتی که به فرزندانشان ارائه می‌شود رضایت کامل داشتند.

مهاجرت به بحرین

مهاجرت به بحرین

و اما سوالاتی که راجع به مهاجرت به بحرین پیش میآید. آیا تولد کودک در این کشور منجر به اخذ اقامت خواهد شد؟ یک فرد خارجی چه مدت زمانی را باید در بحرین حضور داشته باشد تا بتواند اقامت بحرین را کسب نماید؟ آیا امکان اخذ اقامت بحرین با ازدواج امکان‌پذیر خواهد بود؟

پیش از هرچیز بدانید که قانون تابعیت و مهاجرت بحرین در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۱۹۶۳ به تصویب رسید که همچنان پابرجاست.

از طریق تولد

بنابر قانون هر طفلی که در قلمرو حاکمیت بحرین متولد شود اقامت بحرین به او داده خواهد شد البته به شرطی که پدرش شهروند و تبعه بحرین باشد و طفل تابعیت کشور دیگری را نیز نداشته باشد.

از طریف نسب (خون)

با توجه به قانون مصوب ۱۶ سپتامبر ۱۹۶۳ هر طفلی که پدر یا پدربزرگش تابعیت و اقامت بحرین را داشته باشد می‌تواند خود نیز اقامت این کشور را دریافت نماید. ضمنا اگر طفل در قلمرو این کشور متولد شود ولی والدین آن نامعلوم باشد، باز هم اقامت به او تعلق خواهد گرفت.

شرایطی دیگر برای اخد تابعیت

  1. اخذ تابعیت بحرین ممکن است با شرایط زیر نیز قابل کسب باشد:
  2. شخص به طور مداوم و مستمر از سپتامبر ۱۹۶۳ به بعد حداقل ۲۵ سال در این کشور سکونت داشته باشد که البته این مدت زمان برای عرب زبانان ۱۵ سال است.
  3. شخص درخواست کننده باید شخصیتی برجسته داشته باشد، مسلط به زبان عربی باشد و البته نام وی نیز در بحرین به ثبت رسیده باشد.
  4. باید در تمام این سال‌ها اقامت قانونی بحرین را در اختیار داشته باشد (مانند کار، تحصیلی و…)

اقامت بحرین

ترک تابعیت بحرین

چنانچه والدینی تابعیت بحرینی خود را از دست بدهند (ارادی یا غیرارادی) این ترک تابعیت برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز به صورت خودکار اتفاق خواهد افتاد.

10 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید پدرم سالها در بحرین شاغل بوده و پاسپورت آنجا را دارد و سن او به ۸۰ سال میرسد، چگونه میتوانم تابعیت آنجا را دریافت کنم؟

    1. سلام. با توجه به شرایط ویژه شما، احتمالا بتوانید در این امر موفق باشید، اگرچه شرایطی را باید رعایت نمایید. بهتر است تا مفصلا با یک مشاور باتجربه گفتگو نمایید.

  2. درود فراوان. من ۲۴ سالمه و دارای مدرک کارشناسی معماری هستم و به صورت حرفه‌ای دارم کار میکنم . آیا شانس اخذ اقامت در کشور بحرین رو دارم؟

  3. سلام. اگر دختری در ایران با مردی ایرانی که مقیم بحرین هست ازدواج کند آیا برای ویزا و رفتن و اقامت آن دختر در شرایط حاضر مشکلی پیش نمیاید؟ یا اساسا این کار آسان هست؟

  4. سلام خسته نباشید من ورزشکارم و در رده کشوری عنوان دارم میخواستم بدونم مهاجرت ورزشی به بحرین امکان پذیره؟

    1. سلام، بهتره برای مهاجرت ورزشی کشور دیگری را انتخاب نمایید، به این دلیل که کشور بحرین شرایط بسیار سختی برای اعطای شهروندی به خارجی‌ها دارد.

  5. سلام. خسته نباشید. بنده پدربزرگم و مادربزرگم تابعیت کشور بحرین رو داشتن که متاسفانه فوت کردند و البته تمامی خاله‌ها و دایی‌های بنده در کشور بحرین زندگی میکنن. آیا در حال حاضر میتونم برای تابعیت اقدام کنم و چجوری باید اقدام کنم؟ ممنون میشم اگر کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search