در آستانه لغو ویزا میان ایران و آفریقای جنوبی

در آستانه لغو ویزا میان ایران و آفریقای جنوبی

اگر پیگیر اخبار ویزا باشید می‌دانید که صدور ویزای آفریقای جنوبی شرایط نسبتا سختی دارد و متقاضیان باید از طریق شرکت VFS Global اقدام می‌کردند و مدارکی که دست کمی از شینگن نداشت را ارائه می‌کردند که این پروسه طولانی را می‌طلبید که عدم صدور ویزا نیز دور از انتظار نبود. اما حالا خبر از لغو ویزای آفریقای جنوبی برای ایرانیان آمده است.

لغو ویزای آفریقای جنوبی با ایران

طبق آخرین خبرها به تازگی دولت آفریقای جنوبی در جهت توسعه رونق بیشتر صنعت گردشگری خود اعلام کرده است که قصد لغو روادید خود با برخی کشورها را دارد که خوشبختانه در این میان نام ایران نیز دیده می‌شود.

در آستانه لغو ویزا میان ایران و آفریقای جنوبی

کریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی برنامه‌های بسیاری برای توسعه اقتصاد این کشور را در دستور کار قرار داده که “رژیم لغو روادید” نیز یکی از آن‌هاست و وی قصد دارد تا آفریقای جنوبی را به یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای قاره آفریقا بدل کند و آن را از دل رکود اقتصادی بیرون بکشد.

وزیر کشور آفریقای جنوبی پیرامون این قانون توضیح داد که این کشور نقش مهمی در جذب سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی به کشور شامل گردشگران، مسافران تجاری، سرمایه‌گذاران و مردم کشورهای همسایه داریم و میلیون‌ها شغل در این زمینه ایجاد و حفظ شده است.

وی در ادامه افزود در حال حاضر جذب گردشگرانی از چین و هند در درجه اول اهمین توسعه گردشگری آفریقای جنوبی قرار دارد و این دو کشور از ماه آینده می‌توانند تسهیلات جدید همچون اخذ ویزای ۵ ساله چندبار ورود دریافت نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد که در حال حاضر در مرحله نهایی لغو روادید کشورهایی از آفریقا، شرق اروپا و خاورمیانه هستیم و مذاکراتی با کشورهایی همچون ایران، عربستان سعودی، مصر، قطر و امارات نیز داشته‌ایم که با این تفاسیر به زودی شاهد لغو روادید میان ایران و آفریقای جنوبی خواهیم بود.

4 پاسخ

  1. جالبه! سال ۲۰۰۸ در فاصله زمانی ۴ ماه دوبار به کیپ تاون در آفریقای جنوبی سفر کردم و بی دردسر ویزا گرفتم، مدارک زیاد خاصی هم نمیخواست، حتی وقت هم لازم نداشت، مستقیم باید میرفتی سفارت و چندتا فرم پر میکردی، هفته بعدشم ویزاتو میگرفتی. خبر نداشتم توی این ۱۰ سال این همه تغییر ویزای آفریقای جنوبی رو!
    به حمدا.. میبینیم که لحظه به لحظه داره شرایط ویزا برای ایرانیان در جای جای دنیا سختتر میشه، عرض خسته نباشید دارم واقعا به دست اندرکاران مربوطه! ۳ سال قبل، براحتی ویزای چین رو برا خودم و ۲ نفر دیگه از اعضای خانواده گرفتم، امروز شنیدم چین فقط بصورت گروهی ویزا میده و نامه تمکن با حداقل ۱۲ م مانده حساب برای هر نفر لازم داره!!!! دیگه رسما زندانی شدیم!

    1. شما اصلا فرض کن الان پاسپورت ایران شد بهترین پاسپورت جهان، با این اوضاع ارز چطور میخوای سفر بری؟ حالا فرض می‌کنیم شما توانایی مالی بالایی داری اما ۹۹ درصد مردم اصلا توانایی استفاده از اون پاسپورت خوب رو ندارن!

  2. به چه دردی می خوره وقتی فقط بلیطش نزدیک به ۱۵ میلیونه! تک و توک کشورهایی که نزدیک ایران هستند و هنوز میشه با این قیمت بالای دلار بهشون سفر کرد، از ایرانیها ویزا میخوان اون هم با چه قیمتی! شرم آور نیست ازبکستان ۱۲۰ دلار برای ویزا میخواد یا اوکراین فقیر ۳۲۰ دلار!

  3. خیلی خوشحال شدم که این خبر رو شنیدم. قبلا به آفریقای جنوبی سفر داشتم که مدارک زیادی برای صدور ویزا ازم درخواست شده بود و خیلی خیلی خوبه قراره ویزاش برداشته بشه. حتما دوباره سفر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search