مهاجرت به کویت؛ راهنمای اقامت کویت برای ایرانیان

مهاجرت به کویت

ایرانیان زیادی از دریرباز مهاجرت کرده‌اند و این روند همچنان به دلایل مختلف مانند شرایط اقتصادی، مسائل اجتماعی و.. ادامه دارد. معمولا ایرانیان سعی می‌کنند کشورهای نزدیک به وطن را برای مهاجرت انتخاب کنند. به نظر میرسد یکی از گزینه‌های موجود مهاجرت به کویت باشد اما آیا ایرانیان می‌توانند اقامت کویت را دریافت کنند؟

موقعیت کشور کویت باعث شده تا فضای اقتصادی بسیار خوب و بازی در این کشور پدیدار شود که همین موضوع باعث پذیرش نیروی کار بسیار زیاد کویت از سایر کشورها به خصوص ایران شود. از سالیان دور نیز ایرانیان بسیاری برای کار به کویت مهاجرت کرده‌اند اما آیا این فرآیند همچنان ادامه دارد؟

مهاجرت به کویت

اقامت کاری کویت

 سالیانه کارگران بسیاری به خصوص از هند و پاکستان برای کار به کویت میروند، این در حالی است که ارزش بالای هر دینار کویت (حدود ۳.۳ دلار آمریکا) درآمد بسیاری را برای کارگرانی که در این کشور کار می‌کنند به همراه خواهد داشت. علاوه بر کارگران ساده، افراد تحصیل کرده بسیاری سالانه به این کشور برای کار مهاجرت می‌کنند.

کویت امتیازات ویژه‌ای را به پرستاران و دکترانی که قصد کار در کویت را دارند می‌دهد. علاوه بر امتیازات ویژه باید حقوق بالای آن را نیز مدنظر داشت. البته کار در این رشته‌ها نیاز به گذرندان مراحلی است.

البته منظور از مهاجرت به کویت، اخذ اقامت موقت یا کاری است. در نظر داشته باشید که دولت کویت به این راحتی‌ها هیچ خارجی را به عنوان شهروند قبول نمی‌کند مگر در شرایط خاص! این سختگیری به دلیل امتیازات ویژه و بسیاری است که این کشور به شهروندان اعطا می‌کند.

متاسفانه با توجه به خبری که سفارت کویت در تهران منتشر کرده است، در حال حاضر هیچ ویزای کاری برای ایرانیان صادر نمی‌گردد و با این شرایط مهاجرت ایرانیان به کویت امکان‌پذیر نخواهد بود.

مهاجرت به کویت از طریق ازدواج

چندی پیش خبری مبنی بر اخذ اقامت کویت از طریق ازدواج منتشر شد که برای بررسی و اطلاعات بیشتر از این موضوع مقاله اخذ اقامت کویت با ازدواج را بخوانید.

32 پاسخ

  1. سلام.وقت بخیر. اگر شخصی که مقیم کویت باشه‌ و برای ما دعوتنامه بفرستِ، امکان گرفتن ویزا چقدر؟ دنبال ویزای کاری هستم.

    1. سلام. در حال حاضر پروتکل خاص و مشخصی برای صدور ویزا برای شهروندان ایرانی وجود ندارد اما در کل بعید است که بتوانید حتی با داشتن دعوتنامه کاری موفق به ویزای کاری کویت شوید.

  2. سلام ممنون ازمطالب زیباتون یه سوالی دارم پدرم ۱۰ سال میشه تو کویت زندگی کرده و یه رفیقی داره اصلیتش بحرینی هستن و آن زمان ۱۹۸۳ باهم کویت بودن دوست بابام بحرینی اقامت کویتی داشت ولی پدرم ویزایه کار داشت وقتی که صدام حمله کرد پدر از کویت فرارکرد آمد ایران و بعد اینکه جنگ تموم شد پدرم خواست کویت برگرده نزاشتن دپورتش کردن ایران. دیگه تا الان نرفتن کویت الان میخواد دوستش بحرینی پیداکنه چطور هیچی نداره فقط عکسش داره نزدیک ۳ سال همدیگر ندیدن الان میخواد دوستش پیدا کنه باید کجا پیگیری کنه؟

  3. سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم از طریق بورس کشور کانادا میشه اقامت کاری تو کویت رو گرفت؟ و اینکه با استفاده از اقامت کشور کانادا چطور؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. درود. در حال حاضر ویزای اقامت کاری برای دارندگان پاسپورت ایرانی تقریبا غیرممکن است مگر آنکه پاسپورت کشور دیگری را داشته باشید که در اینصورت مشکلی در صدور ویزای کاری برایتان وجود نخواهد داشت.

  4. سلام من خودم متولد کویت هستم پنج سال هم اونجا بودم تا زمانی که جنگ شد و دیگه نشد برگردیم و شناسنامه کویت ندارم. ولی توی شناسنامه المثنی که گرفتم نوشته متولد کویت. میشه کاری کرد ک بتونم برم؟

    1. سلام. در حال حاضر کویت سختگیری بسیار زیادی برای صدور حتی ویزای توریستی به ایرانیان دارد و حتی نشدنی است اما با توجه به اینکه شما متولد کویت هستید بهتر است تا با سفارت این کشور در تماس باشید.

  5. سلام بنده یک نفر فروشگاه‌دار در کویت دارم بخودم لیسانس برق. مدارک معتبر دارم چگونه میتوانم بوسیله این فرد به کویت مهاجرت کنم؟

    1. سلام. در حال حاضر امکان مهاجرت به کویت وجود ندارد و یا احتمالش بسیار پایین است و حتی این کشور ویزای توریستی نیز برای ایرانیان صادر نمی‌کند.

    1. سلام، حالا هرچه جواب از شما شنیدم هیچ راه حلی برای کویت درپاسخ به سوالات ندارید، پس خودتون بگید به بنده چگونه میشود رفت کویت؟ یک راهی جلو پای بنده بگذارید. ممنونتون میشم.

      1. سلام، کویت انتخاب مناسبی نیست، چراکه مهاجرت به کشورهای اروپایی آسان‌تر از کویت به نظر میرسد چراکه حتی ویزای توریستی کویت هم به سختی برای ایرانیان صادر می‌شود چه برسد به ویزای کاری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search