اقامت کویت را از طریق ازدواج بدست آورید!

اقامت کویت از طریق ازدواج

مدتی است بحثی در میان بسیاری از ایرانیان تحت عنوان مهاجرت به کویت از طریق ازدواج با شده و حتی برخی بدنبال سایتی برای ثبت نام ازدواج با زنان کویتی هستند. این اخبار نشات گرفته از پایگاه خبری اخبارالساعه امارات می‌باشد که نوشته بود اقامت کویت از طریق ازدواج امکانپذیر شد. اما این خبر تا چقدر صحت دارد؟

مدتی پیش خبرگزاری الساعه امارات مدعی شد که اخذ اقامت کویت از روش ازدواج با زنان مطلقه این کشور امکان‌پذیر است. از آنجایی که اخذ اقامت کشورهای عربی به خصوص کویت بسیار سخت می‌باشد، دولت این کشور با طرح چنین قانونی، آن را بسیار آسان کرده است.

این پایگاه خبری در تشریح موضوع ازدواج کفالتی نوشت: این ازدواج بر دو نوع است در نوع اول مبلغی به عنوان مهریه زن در نظر گرفته می‌شود و در نوع دوم که ازدواج با شخص خارجی صورت می‌گیرد بر سر مبلغ معینی به عنوان مهریه توافق می شود، ولی دریافت مبلغ به انجام عملیات اقامت مشروط می‌شود تا در صورتی که موضوع اقامت حل نشود، مبلغ توافق شده به مرد برگردانده شود.

اقامت کویت از طریق ازدواج

آمارها نشان از آن دارد که حدود ۳۵ درصد از زنان بالای ۳۵ سال کویت همچنان مجرد هستند و همین موضوع مجلس این کشور را برآن داشت که راه‌حلی برای حل این مشکل پیدا کند. سال‌ها پیش نیز یکی از نمایندگان مجلس کویت طرحی را تحت عنوان “ورود همسران زیباروی” به کویت مطرح کرد تا با زنان مجرد کویتی ازدواج کنند.

مجلس کویت در اقدامی دیگر جایزه‌ای ۱۵ هزار دلاری برای زنانی در نظر گرفته که مجددا تجدید فراش نمایند و آن قانونی تحت عنوان “بحران زنان مجرد” می‌داند.

از شایعه تا واقعیت؟

بله، این خبری که خوانید واقعیت دارد اما نکته‌ای که در میان هیاهوی خبری دیده نشد این است که این قانون تنها برای ازدواج زنان مطلقه این کشور با مردان ساکن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اجرا می‌شود و شاید ایرانیان شانسی برای مشمول بودن در این قانون نداشته باشند.

33 پاسخ

  1. سلام. من یک افغانی ۲۶ ساله هستم و فعلا در کشور ایران دارای کارت اقامت هستم. میتوانم بایک زن کویتی ازدواج کنم و برم اونجا؟

  2. سلام من متولد کویت هستم و شناسنامه کویتی دارم من میتونم برم کویت اقامت بگیرم یا با زنهای مطلقه اونجا ازدواج کنم اقامت بگیرم؟

      1. سلام، این قانون تنها برای ازدواج زنان مطلقه این کشور با مردان ساکن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اجرا می‌شود و به نظر میرسد شهروندان ایرانی نتوانند از این قانون بهره‌مندشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search