ویزای نخجوان برای ایرانیان لغو شد

ویزای نخجوان برای ایرانیان لغو شد

اگرچه نخجوان از سرزمین مادری خود به واسطه قرارگیری ارمنستان در میانه آن جدا است اما پیشتر ایرانیان باید هنگام ورود به این بخش خودمختار همانند بخش مادری اقدام به اخذ ویزا می‌کردند که هزینه‌ای را به همراه داشت؛ اگرچه همچنان برای ورود به سایر شهرها نیازمند اخذ ویزای آذربایجان هستید. اما از تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۹ (دهم آذرماه ۱۳۹۸) طبق اعلام کنسولگری ایران در نخجوان، ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا وارد این بخش شوند و تا حداکثر تا ۱۵ روز اقامت داشته باشند.

ویزای نخجوان برای ایرانیان لغو شد

گفتنی است که این قانون تنها برای منطقه خودمختار نخجوان اجرایی شده و برای ورود به باکو یا سایر شهرها همانند سابق مسافران ملزم به اخذ ویزا هستند که از فرودگاه مقصد یا پیش از سفر قابل دریافت است. ۱۲ مهرماه وزارت امور خارجه آذربایجان در تسهیل ورود مسافران، هزینه ویزای بدو ورود نخجوان را ۵ یورو برای ایرانیان اعلام کرده بود که این هزینه نیز از ۱۰ دی ۹۸ رایگان خواهد شد.

بد نیست بدانید که نخجوان در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۰۲ با نام جمهوری خودمختار تاسیس گردید که دارای ۲۲۴ کیلومتر مرز با ارمنستان از سمت شرق، ۱۶۳ کیلومتر با ایران در جنوب و ۱۲ کیلومتر با ترکیه از غرب از سمت غرب می‌باشد. این سرزمین خودمختار بیش از ۴۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۲ هزار در مرکز آن زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search