تصاویری از هوای -۳۵ درجه مسکو

مسکو که به عنوان یکی از شمالی‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود در نخستین ماه ۲۰۱۷ سردترین روزهای خود را سپری می‌کند. این سرما در حدی است که هوا به منفی ۳۵ درجه سانتیگراد رسید و می‌توان گفت زمستان در روسیه بسیار سرسخت است.

زمستان در روسیه تقریبا از دو ماه پیش با بارش نسبتا مداوم برف آغاز شده و مسکو حالت سفیدپوش و یخ زدگی به خود گرفته است و ماشین‌های برف روب به صورت همیشگی در حال پاک کردن خیابان‌ها و محورهای پر رفت و آمد شهر هستند و مسیرهای پیاده رو و فضای شهرک‌ها نیز با استفاده از تراکتورهای برف کنار زن پاکسازی می‌شود.

شمار زیادی از پروازها در شهرهای پر برف روسیه از جمله مسکو تاکنون لغو شده است و همچنین بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند، بدون استفاده از خودرو و با وسائل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو که تقریبا تمامی شهر را زیر پوشش قرار داده، تردد کنند.

ترافیک‌های سنگین در مسیرهای پر رفت و آمد به ویژه هنگام بارش برف و کاهش دید افقی تا حد بسته شدن طولانی مسیرها و همچنین شمار زیاد خودروها در ورودی شهرها به ویژه در آغاز تعطیلات هفتگی و سال نو و همچنین هنگام برگشت از دیگر مشکلاتی است که سرما و برف برای حمل و نقل شهری و جاده ای در روسیه پیش می آورد.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : طبیعت فوق العاده کوهستان برفی کرواسی

بخش بزرگی که بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع است، به عنوان بزرگ ترین کشور دنیا از قطب شمال تا آسیا و قاره اروپا در مناطق سردسیر واقع شده که تقریبا از ماه پایانی فصل تابستان شاهد سرما و بارش شدید برف می‌شود و در برخی مناطق نیز این وضعیت همیشگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search