کاهش استرس مسافران در فرودگاه لندن با راهکاری متفاوت

بسیاری از مسافران از پرواز می ترسند و به محض وارد شدن به محیط فرودگاه استرس می گیرند. اما فرودگاه ‏Heathros‏ لندن ‏که یکی از پرتردد ترین فرودگاهها می باشد برای این مساله چاره ای اندیشیده است.

نام آن را ” دروازه باغ” گذاشته اند ، دیواره از پوشیده از گیاهان سرسبز و متنوع که برای کاهش استرس مسافران و آرام کردن ‏فضا در این فرودگاه قرار داده شده است. این دیواره سرسبز در دروازه (گیت) شماره ۲۵ این فرودگاه در ترمینال ۳ قرار داده شده ‏است. گفته می شود این گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی نیز دارند که همانند آنهایی هستند که برای تمیز کردن هوا در ایستگاههای ‏فضایی بین المللی استفاده می شوند. مراحل نصب این دیواره گیاهی هنوز تمام نشده است و به طور کل در ۱۰ اکتبر تکمیل خواهد شد و مسافران فرصت این را دارند ‏تا در پروازهایشان از دروازه شماره ۲۵ این فضای سرسبز زیبا را ببینند و تجربه کنند. تحقیقات نشان داده است که گیاهان تاثیر در آرامش روانی انسان ها دارند و آثار استرس ، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می ‏دهد و باعث می شود تا افرادی که در معرض این گیاهان قرار می گیرند روحیه بهتر و آرامتری داشته باشند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : پارک ساحلی مرجان

بسیاری از شهرهای بزرگ جهان نیز در صدد افزایش ساختارها و فضای سبز هستند. “دروازه باغ” قرار است به مدن شش ماه در ‏این فرودگاه و تنها در یک گیت قرار داده شود و اگر مسافران از آن خوششان آمد و راضی بودند این پروژه را در سایر گیت ها ‏نیز اعمال کنند.

فردوگاه لندن

فردوگاه لندن

فردوگاه لندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search