کافه های ارزان قیمت استانبول

کافه های ارزان استانبول

استانبول یکی از شهرهای دیدنی و پر زرق و برق محسوب میشود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. به دلیل لغو روادید ایران و ترکیه، طبعا ایرانیان زیادی نیز سالانه از کشور ترکیه به خصوص شهر استانبول که قسمتی از آن اروپایی نشین است دیدن میکنند. خلاصه وقتی وارد این شهر میشد از تمام زمان خود نهایت استفاده را میکنید تا بتوانید گشت و گذار مفصلی در شهر بزنید یا خرید کنید. زمانی که روز کم کم جای خود را به تاریکی شب میدهد شاید بهترین زمان برای استراحت و خوردن یک قهوه یا کیک در کافه های ارزان استانبول باشد. خرید کردید و در شهر کلی گشت زده‌اید، بهتر نیست تا این کافه های ارزان را نیز امتحان کنید؟ همه چیز که نباید خیلی شیک و لوکس باشد. گاهی اوقات نیز تجربیات جدیدی را کسب کنید! با آسان بگرد همراه باشید تا به بررسی این کافه‌ها بردازیم.

کافه های ارزان استانبول

کافه تپه پیر لوتی (Pierre Loti Coffee House)

اول از همه به شما بگویم که نام این کافه معروف از رمان نویس معروف فرانسوی، پیرلوتی گرفته شده است. لوتی عاشق استانبول بود و سال‌های بسیاری را در استانبول گذراند. اگر به کافه تپه پیر لوتی بروید شانس این را خواهید داشت تا تصویر پانارومایی از زیبایی‌های بی حد و حصر خلیج شاخ طلایی را در مقابل دیدگان خود ببینید. البته به همه این‌ها برج گالاتا و پل گالاتا را نیز اضافه کنید.

گفته شده است که لوتی برای نوشتن رمان آزیاده که در نوع خود شاهکار محسوب میشود با دیدن این مناطق انرژی و الهام گرفته است. اکثر گردشگرانی که از مسجد سلطان ایوب بازدید میکنند پس از آن با استفاده از تله کابین همجوار مسجد یا با پای پیاده به بالای این تپه میآیند تا مدتی هرچند کوتاه در یکی از معروف‌ترین و ارزانترین کافه‌های استانبول که کافه تپه پیرلوتی نام دارد استراحت کنند.

راستی اگر به همراه همسر خود به استانبول سفر کرده‌اید اکیدا پیشنهاد میشه که به این کافه بروید! چراکه کافه پیرلوتی محل قرار زوج‌های عاشق پیشه است و بسیاری از سکانس‌های فیلم‌های رومانتیک در این محل ضبط شده است. در کنار این کافه رستوران‌ها و اماکن تاریخی بسیاری را خواهید دید که در آن‌ها میز و صندلی‌هایی به صورت ردیفی بر روی تراس باغ ماننده چیده تا گردشگران بنشینند و از منظره به همراه خوردن قهوه یا چای لذت ببرند.

کافه های ارزان استانبول

کافه تپه پیر لوتی استانبول

کافه تپه پیرلوتی استانبول

کافه جادور چاکلتیر (J’adore Chocolatier)

عاشق شکلات هستید؟ کسی هست که شکلات دوست نداشته باشه؟ اصلا کافه جادور چاکلتیر جاییست برای شکلات دوست‌ها! شهرت شکلات‌های این کافه در استانبول زبان زد خاص و عام است و میتوانید بهترین‌ها را در آنجا پیدا کنید. کافه جادور در خیابان استقلال قرار گرفته است که محلی خلوت و دنج برای کسانی است که میخواهند از شلوغی میدان تکسیم فرار کنند و در جایی ساکت به استراحت بپردازند. شاید وسعت این کافه کوچک باشد اما همین کافه کوچک استانبول محیطی گرم و صمیمی را رقم زده که برای همگان مثل آرام بخش خواهد بود.

هنگامی که در این کافه نشستید نوای ملایم موسیقی فرانسوی روح شما را تاره میشود به خصوص اینکه از غذاهای خوب فصلی و دسرهای خیلی خوشمزه به همراه شکلات‌های فوق العاده پذیرایی خواهد شد. اگر خانوادگی به استانبول سفر کرده‌اید حتما پیشنهاد میکنیم که به کافه جادور سری بزنید.

کافه جادور چاکلتیر

کافه کاپ آو جوی (Cup op joy)

در آخر در مقاله کافه های ارزان استانبول میرسیم به کافه کاپ آو جوی. اگر از گم شدن و راحت پیدا نکردن جایی می‌ترسید یا کلافه میشید بیخیال این کافه بشید. چراکه پیدا کردن کافه کاپ آو جوی کمی سخته و باید در کوچه پس کوچه‌های ناحیه ببک به دنبال آن بگردید ولی وقتی پیدایش کنید، عاشقش خواهید شد. کافه کوچک هست اما وقتی وارد آن میشید حس ایتالیا بودن بهتون دست خواهد داد و از دنج بود و همچنین رفتار گرم و صمیمی خشنود خواهید شد. قهوه‌های این کافه بسیار خوشمزه و شهرتی بین المللی دارد و میتوانید با سفارش دادن آن‌ها مدتی را خوش باشید.

کافه کاپ آو جوی

کافه کاپ آو جوی استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search