کار در اکوادور

کار در اکوادور

مهاجرت کردن برای کسانی که مشتاق کار در اکوادور هستند چندان کار سختی نیست و تنها با یافتن شغل می‌توانید ویزای کار گرفته و در نهایت پس از ۳ سال اقامت اکوادور را دریافت کنید. در این مطلب قصد نداریم وارد جزئیات مهاجرت شویم چراکه در مقاله “راهنمای مهاجرت به اکوادور” به آن پرداخته‌ایم. اینجا قصد داریم شرایط کاری و حقوق ماهانه در اکوادور را مورد بررسی قرار دهیم.

کار در اکوادور

ویزای کار برای مشاغل حرفه‌ای مختص کسانی صادر می‌شود که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه شناخته شده‌ای دریافت کرده باشند و توسط وزارت علوم اکوادور به رسمیت شناخته شده باشد.

کار در اکوادور

البته مدرک معتبر موقعی از شما درخواست می‌شود که قصد داشته باشید در کاری حرفه‌ای در این کشور مشغول به‌کار شوید. ضمنا کاری که درخواست داده‌اید نباید در این کشور اشباع شده باشد؛ از طرفی تمامی متقاضیان موظفند تا در آزمون‌های ورودی که ممکن است از آن‌ها گرفته شود، شرکت نمایند.

شرایط کار در اکوادور

برای یافتن کار در این کشور مهمترین چیزی که باید بلد باشید، زبان اسپانیایی است. نه تنها در ادارات این کشور انگلیسی صحبت نمی‌شود، بلکه در اماکن بین‌المللی مانند فرودگاه‌ها نیز ممکن است انگلیسی بکار نیآید. پس قبل از هرکاری باید زبان یاد بگیرید که ممکن است تا یک سال زمان شما را بگیرید، پس در این مدت باید بودجه‌ای برای زندگی کردن داشته باشید.

به هیچ عنوان به فکر پناهندگی در اکوادور نباشید، چراکه این کشور به ایرانیان این نوع اقامت را نمی‌دهد. از طرفی اصلا وجه خوبی برای ایرانیان نخواهد داشت. بهترین کار این است که پیش از سفر در کلاس‌های زبان اسپانیایی شرکت کنید و پس از یادگیری زبان، به دنبال کار در اینترنت باشید. برای کاریابی در اکوادور هم می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه نمایید.

چنانچه مدرک‌تان را از خارج از اکوادور دریافت کرده‌اید باید اصل آن را ارائه دهید و یا کپی معتبر آن را به کنسولگری کشور مادریتان ارائه کنید. در صورتی که مدرک شما توسط موسسات آموزش عالی اکوادور به رسمیت شناخته شده باشد قابل قبول خواهد بود.

ایجاد شغل در اکوادور

اگر حداقل ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار سرمایه دارید، می‌توانید با راه‌اندازی یک رستوران کوچک، کافی‌شاپ یا شیرینی فروشی تا حدودی موفق شوید و از پس هزینه‌های زندگی خانوادگی برآیید. البته با توجه به توریست‌پذیر بودن اکوادور، می‌توانید با کمی خرج ایده در کار به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.

کار کردن در ۴ صنعت در این کشور برای شما موفقیت به همراه خواهد داشت؛ نفت، گردشگری و محصولات کشاورزی، فرآورده‌های دریایی. فرآورده‌های دریایی و نفت معمولا به دست دولت اداره می‌شود، پس قید این را بزنید، کار کردن در بخش کشاورزی هم برای ایرانیان کمی سخت و دشوار است، پس می‌ماند گردشگری.

گردشگری و اکوادور دو مقوله جدانشدنی از هم هستند و این صنعت تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد این کشور داشته. به همین دلیل بسیاری از کسانی که به اکوادور مهاجرت می‌کنند تمایل دارند تا در این حوزه فعالیتی را آغاز کنند، چراکه اکوادور سالانه پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون گردشگر از اقسا نقاط جهان به خصوص آمریکا و کانادا می‌باشد.

توجه کنید که حتما نیاز نیست که در خود اکوادور کار کنید، زمانی که کارت ملی اکوادور را دریافت کنید می‌توانید آزادانه و بدون محدودیت زمانی به کشورهای همسایه سفر کنید و در آنجا مشغول به‌کار شوید؛ مانند: برزیل، مکزیک، آرژانتین، پاناما، ونزوئلا، شیلی، پرو، کلمبیا و… پس می‌توان نتیجه گرفت که کار کردن در آمریکای جنوبی محصور به یک کشور خاص نیست.

حقوق در اکوادور

طبق گزارشی که Numbeo در سایت خود عنوان کرده، میانگین حقوق دراکوادور ۴۸۳ دلار آمریکا می‌باشد. اما این را در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی نیز در این کشور بسیار پایین می‌باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search