چگونه سفرنامه جذاب بنویسیم؟

راهنمای نوشتن سفرنامه

سفر کردن از لذت‌های بی‌نظیر هر آدمی است و هر سفر برگ تازه‌ای از زندگی هر فرد ورق می‌زند. شاید نام سفرنامه که به گوشتان می‌خورد به یاد کتاب‌های قدیمی و سفرنامه‌های قطور تاریخ‌دانان و عالمان بیفتید. اما نوشتن سفرنامه لذتی بی حد و حصر دارد. اگر تا به حال سفرنامه ننوشته‌اید، بهتر است از سفرهای کوتاه شروع کنید.

در واقع پیشنهاد می‌کنیم حتما در مورد سفرهای خود چند خطی بنویسید و آن‌ها را جمع‌آوری کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور یک سفرنامه کوتاه و خوب و در عین حال جذاب بنویسید. پس با آسان بگرد همراه باشید.

اولین شیوه نوشتن سفرنامه که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، روش سنتی آن است که در واقع نوشتن در دفترچه است، بعد از آن می‌توانید سفرنامه خود را در روزنامه‌ها و مجلات چاپ کنید. دومین روش، روش مدرن‌تر است که امروزه بسیار رایج شده است. حالا با گسترش اینترنت افراد بیشتر به سمت وبلاگ نویسی و اشتراک تجربه سفر خود در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

بهتر است جوری از لحظه از لحظه سفرتان بنویسید که مخاطب تصور کند که همراه شما در سفر است. می‌توانید جوری بنویسید که مطالب شما مرجعی برای سفر دیگران شود؛ جوری بنویسید که هر کس که قصد سفر داشت به سفرنامه شما مراجعه کند و از تجربیات شما بهره ببرد. ساده و روان بنویسید و از ته دلتان صحبت کنید. به حرف‌هایتان پیچیدگی ندهید تا مخاطبانتان راحتر با شما ارتباط برقرار کنند و بیشتر شما را دنبال کنند. اگر در شبکه‌های اجتماعی قصد به اشتراک گذاشتن سفرنامه خود را دارید، سعی کنید از همان روز نخست لحظه‌های خود را با مخاطبان در میان بگذارید.

راهنمای نوشتن سفرنامه

عکس فراموش نشود! عکس بهترین محتوایی است که می‌توانید با آن توجه مخاطب را به مطلب خود جلب کنید. سعی کنید از تمام جنبه‌های جالب سفر خود عکس بگیرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. از چالش‌های سفر خود نیز بگویید تا افرادی که قصد سفر به آن محل را دارند، با خواندن سفرنامه شما بتوانند راحتر در مورد آن محل تصمیم بگیرند و به آن سفر کنند.

علاوه بر تمام این اطلاعات، اخلاقی است که اطلاعات درست و موثق را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. همه چیز را همان‌طور که هست بگویید تا بتوانید اعتماد مخاطبان را نسبت به خود جلب کنید. بگذارید سفرنامه شما راهنمای سفر دیگران هم بشود. از راه‌های سفر به آن مکان گرفته تا مکان‌های گردشگری، افرادی که در این مکان با آن‌ها دیدار کرده‌اید، غذاهای محلی و رستوران‌هایش و چالش‌ها و مشکلات و مسائلی که فکر می‌کنید دیگران هنگام سفر به این مکان باید بدانند، بنویسید.

مطلب کامل و جامع بنویسید که هر کسی بتواند از آن مطلب استفاده کند. سفرنامه خود را با عکس‌های جذاب و دیدنی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا کانال تلگرام منتشر کنید. بعدها حتی می‌توانید آن‌ها را چاپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search