ویزای آذربایجان را آنلاین دریافت کنید

با ایجاد سامانه الکترونیکی جدید که از سوی کشور آذربایجان اعمال شده است از ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ دیگر نیازی به دریافت ویزا از طریق مراجعه به کنسولگری را ندارید و می توانید ویزای آنلاین آذربایجان را ۳ روزه اخذ کنید.

به گزارش ایسنا، در پی برگزاری نشستی در جمهوری آذربایجان و حضور مقامات کنسولی این کشور در این نشست، اعلام شده است که طبق آمار رسمی حدود ۷۰ درصد از مسافران ورودی به جمهوری آذربایجان را اتباع کشورهای خارجی که دارای رژیم لغو روادید هستند تشکیل می دهند و هم اکنون هم این کشور شاهد افزایش تعداد مسافرین و توریست است، به عنوان مثال مسافرین و توریست های ورودی به آذربایجان از ایران ۵۸ درصد، کشورهای عربی ۳۳درصد، قزاقستان ۱۵.۸ درصد و روسیه ۷.۱ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش در راستای گسترش توریسم و تسهیل تعاملات ، ایران به دنبال راه اندازی و ایجاد سامانه روادید الکترونیکی درتمام پایانه های جمهوری آذربایجان است. به همین منظور متقاضیان اخذ روادید الکترونیک باید با ورود به سامانه (۳*۳*۳) از طریق آدرس اینترنتی evisa.gov.az مراجعه و به صورت آنلاین درخواست دریافت ویزای خود را ثبت کنند.

سامانه ویزای آنلاین آذربایجان از همه کشورها قابل دسترسی است و شهروندان خارجی در طول هفت روز هفته به صورت ۲۴ساعته می توانند بدون مراجعه به نمایندگی های سیاسی کنسولی جمهوری آذربایجان در محل اقامت خود به این سامانه مراجعه و نسبت به اخذ روادید خود اقدام کنند.

متقاضیان می توانند نسبت به تکمیل فرم روادید و بارگزاری صفحه اول گذرنامه خود و پرداخت هزینه روادید الکترونیکی به مبلغ ۲۰ دلار آمریکا اقدام و با تکیمل کردن سه فرم الکترونیک در ظرف ۳ دقیقه و پس از ۳ روز کاری روادید اخذ کنند. این سامانه به سه زبان روسی و انگلیسی و ترکی آذری در دسترس است.

این سامانه (آسان ویزا) پس از بررسی و گذشت سه روز کاری مجوز لازم را صادر و مراتب را از طریق آدرس ایمیل به اطلاع متقاضی می‌رساند و متقاضی هم می‌تواند پس از چاپ و همراه داشتن مجوز روادید خود به آذربایجان سفر کند.

روادیدهایی که از طریق این سامانه صادر می شود حداکثر ۳۰ روزه بوده و متقاضیانی که درخواست روادید پیش از ۳۰ روز را دارند باید به نمایندگی های سیاسی کنسولی آذربایجان در محل اقامت خود مراجعه کنند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : این اقلام دارویی را به گرجستان نبرید

همچنین طبق روال گذشته کلیه مسافرینی که قصد اقامت بیش از ۱۰ روز در جمهوری آذربایجان را دارند باید قبل از روز دهم از تاریخ ورودشان به اداره مهاجرت مراجعه و نسبت به ثبت اقامت خود اقدام کنند.

شرکت ها و آژانس های مسافرتی هم می‌توانند جهت ثبت درخواست متقاضیان روادید در سایت ویزای آنلاین آذربایجان اقدام کنند. اتباع ۸۱ کشور خارجی در حال حاضر با استفاده از سامانه روادید ااکترونیکی می‌توانند به جمهوری آذربایجان سفر کنند که از آن جمله می توان به آمریکا، آلمان، استرالیا، انگستان، کانادا و غیره اشاره کرد و از ۲۱ دی ماه سال جاری هم‌وطنان ما هم می توانند به صورت آنلاین برای دریافت ویزای اینترنتی جمهوری آذربایجان اقدام و ظرف سه روز ویزای خود را دریافت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search