نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان «آبی لاجوردی»

نمایشگاه آرت گالری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

به پاس بزرگداشت روز عطار نیشابوری از تاریخ ۲ تا ۱۲ اردبیهشت‌ماه ۱۳۹۷ نمایشگاه نقاشی با عنوان نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان «آبی لاجوردی» در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می‌شود.

آثار این نمایشگاه به سبک پست‌مدرن و با تکنیک دیجیتال آرت است که شامل ۱۵ اثر می‌باشد که اثر خانم ایلزا وندارمین هنرمند ایتالیایی، نقاش و محقق زبان و ادبیات فارسی است و با الهام از کتاب منطق‌الطیر عطار نیشابوری خلق شده‌اند.

[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1524052971870{margin-top: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;}”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”31877″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_single_image image=”31878″ img_size=”full”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

فَریدالدّین ابوحامِد محمّد عطّار نِیشابوری (۵۴۰ – ۶۱۸ قمری) یکی از عارفان و شاعران صاحب نام ایرانی است بوده که در سال ۱۱۴۶ میلادی و در نیشابور به دنیا آمده است. او از جمله شاعران فعال ایرانی است و بنا به نظر عارفان در زمینه عرفانی دارای مقامی رفیع است.

از آثار منظوم این شاعر بلند آوازه می‌توان به دیوان اشعار که شامل غزلیات و قصاید و رباعیات است اشاره کرد. آثار منثور نیز شامل الهی‌نامه، اسرارنامه، مصیبت‌نامه، وصلت‌نامه، بلبل‌نامه، بی‌سرنامه، منطق‌الطیر، جواهر الذات، حیدرنامه، مختارنامه، خسرونامه، اشترنامه و مظهر العجایب می‌باشد.

گفتنی است که برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید از تاریخ ۲ الی ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به نگارخانه و مرکزی هنری کاخ سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد تهران مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search