مهاجرت به اکوادور؛ شرایطی آسان برای ایرانیان

پاسپورت اکوادور

بسیاری بنا به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند تا کار، تحصیل یا زندگی کردن را در کشور دیگری ادامه دهند. در میان کشورهای جهان، شاید اکوادور بهترین گزینه برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند باشد. مهاجرت به اکوادور از روش‌های بسیار ساده‌ای امکان‌پذیر است، حتی با حداقل سرمایه‌گذاری (۲۷ هزار دلار) می‌توانید اقامت اکوادور را دریافت نمایید.

مهاجرت به اکوادور

مهمترین مساله‌ای که پیش از هر مهاجرتی باید در نظر گرفت، شرایط زندگی در آن کشور می‌باشد. خوشبختانه اکوادور از هر نظر، مانند آب و هوا، جاذبه‌های طبیعی، وضعیت شغلی و… شرایط ایده‌عالی برای زندگی دارد و بعید است که از این کشور خوشتان نیآید. تنها مشکل زبان مردم است که اسپانیولی صحبت می‌کنند و ذره‌ای انگلیسی بلند نیستند، حتی در فرودگاه‌ها و اماکن بین‌المللی!

چرا اکوادور

بر اساس بررسی‌هایی که موسسه بین‌المللی “اینترنیشن” در سال ۲۰۱۵ از میان ۱۴ هزار نفری که به فکر مهاجرت هستند انجام داده است، اینگونه آمده است که کشور اکوادور در صدر قرار گرفته و پس از آن کشورهای مکزیک، مالت، سنگاپور، لوکزامبورگ و…قرار دارند. در این نظرسنجی شاخصه‌هایی مانند کیفیت زندگی، کار، زندگی خانوادگی، اوقات فراغت، دوستان و امور مالی شخصی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

مهاجرت به اکوادور

در این گزارش آمده که حدود ۸۲ درصد از مهاجران به اکوادور حسی شبیه به خانه خود را نسبت به این کشور دارند و از امنیت آن سخن گفته‌اند. ۳۷ درصد نیز اعتقاد داشتند زندگی در این کشور بدون دانستن زبان اسپانیولی کاری دشوار است، با این وجود یادگیری زبان اسپانیولی را آسان دانسته‌اند.

گذشته از همه این‌ها جالب است بدانید که بر اساس گزارش موسسه آمریکایی “International Living” در سال ۲۰۱۳ برای پنجمین سال پیاپی به عنوان بهترین گزینه اقامت اکوادور برای بازنشستگان انتخاب شد. معیارهای در نظرگرفته در این بررسی مسکن، زیرساخت‌ها، سرگرمی، هزینه‌های زندگی، بهداشت و آب و هوا بوده است.

اقامت اکوادور

مزایای اقامت اکوادور

  • کشوری مناسب برای تجربه یک زندگی آرام
  • تورم بسیار پایین با نرخ ۲ تا ۴ درصد
  • کشوری ارزان و مقرون بصرفه با گردشگران بسیار
  • آب و هوایی بسیار متعادل در طول سال، بین ۱۲ الی ۲۸ درجه سانتی‌گراد
  • مردمانی آرام و شاد که با مسلمانان، به خصوص ایرانیان رفتار بسیار مناسبی دارند.
  • کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و زیبا
  • سفر بدون محدودیت زمانی به سایر کشورهای آمریکای جنوبی با ارائه کارت شناسایی و بیش از ۱۰۰ کشور دنیا با پاسپورت
  • اقتصادی پویا و روبه رشدی دارد.
  • مردمانی خونگرم دارند که رابطه بسیار خوبی با خارجیان دارند.
  • اخذ اقامت حداکثر بین ۳ تا ۶ ماه به طول می‌انجامد.
  • ترافیک، جمعیت زیاد و آلودگی هوا ندارد.

اقامت اکوادور برای بازنشستگان

ارزش پاسپورت اکوادور

شما پس از ۵ سال اقامت در این کشور می‌توانید تقاضای اخذ پاسپورت اکوادور دهید. در حال حاضر با پاسپورت اکوادور می‌توانید به بیش از ۷۰ کشور دنیا سفر کنید و این درحالی است که قانون عدم نیاز به ویزای شینگن با پاسپورت اکوادور در چند سال ماه آینده در سال ۲۰۱۸ اجرایی شده و به این ترتیب می‌توان به کشورهای شینگن نیز سفر کرد.

راه‌های مهاجرت به اکوادور

در میان کشورهایی که در ازای اعطای تابعیت شرایط بسیار آسانی دارند، اکوادور بهترین گزینه می‌باشد و اخذ آن شرایط بسیار آسانی خواهد داشت. ویزای اقامت پس از گذشت ۳ تا ۶ ماه پس از ارسال درخواست توسط سفارت این کشور اعطا خواهد شد. در ادامه قصد داریم روش‌های مهاجرت به اکوادور را بررسی نماییم.

مهاجرت به اکوادور از طریق تحصیل

این نوع ویزا نه تنها به خود دانش‌آموز یا دانشجو تعلق می‌گیرد، بلکه تمامی اعضای خانواده نیز می‌توانند به عنوان همراه به اکوادور سفر نمایند.

شما موظف هستید که مقدار مشخص شده‌ای پول را در حساب خود داشته باشید تا بتوانید به اداره مهاجرت ثابت کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل برآیید. ضمنا چنانچه بستگانی در این کشور دارید که قصد حمایت از شما را دارند باید یک تعهد کتبی به صورت محضری از آن‌ها داشته باشید.

مدت اعتبار این ویزا یک ساله است که در صورت دارا بودن شرایط زیر قابل تمدید خواهد بود:

  • نمرات مناسبی را برای ادامه تحصیل کسب کرده باشید.
  • برای سال آینده ثبت نام کرده باشید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه توسط پلیس اکوادور
  • نامه‌ای که حمایت‌های اقتصادی از شما را ثابت کند.

مهاجرت به اکوادور از طریق کار یا تخصص

افرادی که توانسته‌اند در اکوادور کار پیدا کنند یا از مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی بهرهمند هستند می‌توانند برای خود و اعضای خانواده اقامت دریافت کنند.

  • سندی از کارفرما که نشان دهد شما استخدام شده‌اید.
  • مجوز به‌کار صادره از دفتر منایع انسانی وزارت کار
  • کپی از آیین‌نامه شرکت
  • استشهاد از شرکتی که در آن استخدام شده‌اید.
  • یک کپی از قرارداد کاری امضاء شده توسط وزارت کار
  • گواهی پرداخت به موقع به “موسسه امور اجتماعی” تصدیق شده توسط وزارت امور خارجه
  • تمامی اسناد باید به موقع و قانونی باشند.

مهاجرت به اکوادور از طریق سرمایه‌گذاری

چنانچه بتوانید ملک یا اوراق بهادار به ارزش حداقل ۲۵,۰۰۰$ دلار خریداری نمایید می‌توانید اقامت این کشور را به آسانی دریافت نمایید.

اقامت بازنشستگی

از آنجایی که بسیاری از بازنشستگان ترجیح می‌دهند تا مابقی عمر خود را در اکوادور زندگی کنند، این کشور شرایط بسیار ویژه‌ای را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است. چنانچه مبلغ دریافتی در فیش حقوقی شما حداقل ۸۰۰ دلار آمریکا باشد می‌توانید ویزای اقامت دریافت کنید. به دلیل هزینه‌های بسیار پایین زندگی در اکوادور، شما با حداقل این مبلغ نیز می‌توانید زندگی خوبی را تجربه کنید.

اقامت اکوادور از طریق ازدواج

چنانچه شما با فردی که تابعیت اکوادور را دارد ازدواج کنید می‌توانید اقامت اکوادور را به دست بیآورید.

اقامت اکوادور با مدرک تحصیلی

ملاحظات قانونی اخذ اقامت اکوادور

  • توجه داشته باشید که دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند بدون نیاز به ویزا به مدت ۹۰ روز در اکوادور اقامت داشته باشند و برای اقامت بیش از این زمان باید مراحل درخواست اقامت را طی کنید. ضمنا امکان اخذ اقامت در خاک اکوادور وجود ندارد و باید مراحل را در خارج این کشور پیش ببرید.
  • به هر هدفی که به این کشور سفر می‌کنید به هیچ عنوان پول نقد بیش از حد با خود حمل نکنید که موجب گرفتاری شما در فرودگاه خواهد شد.
  • تنها نهاد قانونی که صدور ویزای اکوادور را انجام می‌دهد وزارت امور خارجه این کشور است، پس به هیچ عنوان به پیشنهادات اخذ ویزا خارج از این چارپوب توجهی نکنید.
  • توجه داشته باشید که صدور کارت شناسایی فقط توسط سازمان ثبت احوال این کشور قابل انجام است و حضور فیزیکی شما در این اداره الزامی است.
  • برای اخذ ویزای اقامتی از طریق سپرده‌گذاری باید هزینه را به حساب خود در اکوادور واریز کنید نه به حساب سازمان یا فرد خاصی!

پاسپورت اکوادور

12 پاسخ

  1. سلام، مرسی از توضیحاتتون من و همسرم و یک پسر حدود یک سال و نیمه چطوری میتونیم مهاجرت کنیم و پناهنده بشیم در واقع به صورت ساده‌تر اگر بگم این هستش که نه سرمایه آنچنانی داریم نه چیزی آیا راهی هست ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام، هیچ راهی برای پناهندگی در اکوادور وجود ندارد و تنها می‌توانید از روش‌های ذکر شده نسبت به اخذ اقامت اکوادور اقدام فرمایید. اما راه‌های ارزان‌تری مانند تحصیل هم وجود دارد. بهتر است تا این مورد را با یک وکیل مهاجرت اکوادور در میان بگذارید.

      1. اکوادر بدترین کشور آمریکای لاتین است همه چیز اشتباه است وکلا فقط دنبال پول شما هستند به دروغ کارهای شما را امروز فردا می کنند اکوادر خشونت قتل با چاقو رتبه اول جهان دارد گول وکلا مهاجرتی در اکوادر را نخورید.

  2. سلام خسته نباشید من برای کار میتونم به اکوادر برم و چجوری میشه کار پیدا کرد من ام دی اف کار هستم.

    1. سلام. می‌توانید مراحل را توسط یک مشاور مهاجرت به گواتمالا پیگیری نمایید. اگر اطلاعات بیشتری به دست آوردیم حتما از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهیم کرد.

  3. سلام ممنون از توضیحاتتون یه سوال داشتم خواستم بدونم باچند هزار دلار می تونیم وارد فرودگاهای اکوادوربشیم یعنی اگه ده هزار دلار همراهمون باشه وارد فرودگاه بشیم ایرادی نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search