مقصد بعدی گردشگران بعد از حملات ترکیه و فرانسه

پیش بینی می شود ترکیه در ماه های سپتامبر و دسامبر، با کاهش ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته، بیشترین میزان کاهش تعداد گردشگران را تجربه خواهد کرد.در همین دوره، میزان رزروها برای سفر به فرانسه ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد. آمارها نشان می دهند که اسپانیا، پرتغال و ایتالیا، در جنوب اروپا، به مقصدهای جایگزین تبدیل شده اند.

مقاصد جایگزین

طی هفت ماه گذشته، صندلی های قابل استفاده برای سفر از انگلستان به اسپانیا در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۱۹ درصد بیشتر شده است. این افزایش ظرفیت در مورد آلمان و پرتغال ۱۲ درصد است. ایجاد شرایط حمل و نقل ارزان قیمت مهم ترین کاری است که خطوط هوایی در امر بالابردن ظرفیت انجام داده اند.

یک مسافر که در تعطیلات در پرتغال به سر می برده، می گوید: «امسال افزایش چشمگیری در تعداد آدم ها به چشم می خورد، ترافیک وحشتناک است و رستوران ها از فرط شلوغی ورم کرده اند.» مسافر دیگری که در اسپانیا به سر برده، می گوید: «خیلی شلوغ تر از چیزی است که دو سال پیش بود.»

مقاصد دیگر

مجموعه ای از حمله های تروریستی در فرانسه که با تیراندازی در شارلی ابدو آغاز شده بود، باعث کاهش ورودهای بین المللی شده و تیراندازی های رخ داده در دسامبر ۲۰۱۵ در پاریس اوضاع را بدتر هم کرده است.

فرانسه در مدت بین آگوست ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۶ کاهش ۵.۴ درصدی را در تعداد مسافران رسیده، متحمل شده و این روند در پاریس بدتر هم بوده و ۷.۵ درصد کاهش داشته است. رزروها برای سفر به ترکیه در ماه های آگوست ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه در سال قبل و به دلیل مجموعه حملات توریستی رخ داده در ماه جولای، ۱۵ درصد کمتر شده است.
الیور جاگر از آژانس «فوروارد کی» می گوید: «مسافران با تصمیم به سفر به مقاصد جایگزین، شرایط جدیدی را به وجود آورده اند. اپراتور ها و خطوط هوایی تصمیم گرفته اند برای پرکردن پروازها از هواپیماهای خود در مسیرهای دیگری استفاده کنند.»

اوضاع تونس بهتر می شود

پس از آنکه مجموعه ای از حملات تروریستی، مقاصد توریستی و سواحل تونس را هدف قرار دادند، پروازهای ورودی بین اللملی در این کشور، در مدت بین آگوست ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۵ به میزان ۳۹.۴ درصد کاهش را نشان داد. در حال حاضر آمار سازمان گردشگری تونس نشان می دهد، تعداد بازدیدکنندگان از مبدأ روسیه و الجزایر افزایش یافته است.

بین ماه های جولای ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۶ تعداد گردشگران روسی که از تونس دیدن کرده اند از دوبرابر هم بیشتر شده است و از تعداد ۶۳۰۵۴ نفر به ۱۳۱۴۳۴ نفر رسیده است. تعداد بازدیدکنندگان الجزایری نیز افزایش سه برابری داشته و از ۶۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ به ۱۹۴۳۷۰ نفر در مدت مشابه رسیده است.

هتلداران تونسی برای تشویق این گردشگران جدید قیمت های خود را پایین آورده اند.

هاشم دریس، رئیس سازمان ملی هتلداران تونس گفت که قیمت ها از شبی ۴۵ دلار به ۲۵ دلار برای هر شب رسیده است. او می گوید: «از شروع حملات هتلداران بخش زیادی از مسافران دائمی شان را که از اروپا می آمدند از دست داده اند. ما حالا گردشگران بیشتری از شمال آفریقا و اروپای شرقی به خصوص از روسیه داریم. آنها به اندازه اروپایی ها خرج نمی کنند. ما به آنها پیشنهادهای ویژه می دهیم، برای اینکه برای مان اهمیت دارد که برای حفظ مشاغل خود لااقل دادوستد های کمتری را درجریان نگه داریم.»

اما اوضاع تونس در حال بهبود است. آمار نشان می دهد که پروازهای ورودی از قطر نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۳ درصد افزایش داده است.

الیور جاگر می گوید: «ما شاهد بهبود اندکی در وضعیت رزروها هستیم و تعداد آنها برای ماه های سپتامبر تا دسامبر ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. البته این در مقایسه آمار سال قبل با امسال است و در واقع میزان قابل توجهی نیست، اما به هر حال دارد بالا می رود، بنابراین برای گردشگری تونس جای امیدواری است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search