مشاهده دهان حقیقت شهر رم دیگر رایگان نیست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایتالیا در شهر رم قرار دارد که ” دهان حقیقت ” نام دارد و پیش از این بازدید از آن به صورت رایگان بود. همانطور که مشاهده میکنید چهره مردی همراه با ریش که در سنگ مرمر حکاکی ‏شده است و در ورودی کلیسای سانتا ماریا در رم ایتالیا قرار گرفته است. گفته می شود این مجسمه قسمتی از یک فواره رومی ‏مربوط به قرن یکم بوده است که امروزه در ورودی این کلیسا قرار گرفته است.

یکی از معروف ترین افسانه هایی که درباره این مجسمه گفته می شود تشخیص او در دروغگویی است. این افسانه از قرون ‏وسطی شهرت گرفت ، مردمان در آن زمان بر این باور بودند که اگر شخصی دست خود را درون دهان این مجسمه ببرد و ‏دروغی بگوید این مجسمه دست او را گاز می گیرد. همین مساله امروزه باعث شهرت این مجسمه باستانی شده و نام “دهان ‏حقیقت” به روی آن نهاده شده است.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : ۹ جاذبه‌ی دیدنی و منحصربه‌فرد توسکانی

پیش تر بازدید از این سازه تاریخی و عکس گرفتن از آن رایگان بود ، گردشگران زیادی از این مجسمه بازدید می کردند و به یاد ‏افسانه ها دست خود را در دهان آن قرار می دادند و عکس می گرفتند. اما این کار دیگر امکان پذیر نیست ، افرادی که می خواهند ‏با این دروغ سنج باستانی عکسی به یادگار بگیرند باید ۲ یورو پرداخت کنند. هر بازدید کننده فقط می تواند یک عکس با این ‏مجسمه بگیرد و برای هر بار عکس گرفتن باید جداگانه ۲ یورو پرداخت کند. گفته می شود این هزینه برای بازسازی کلیسای سانتا ماریا استفاده خواهد شد. این کلیسای زیبای قرون وسطی در قرن هشتم ‏ساخته شده است و آخرین بار در قرن دوازدهم بازسازی شده است. مجسمه “دهان حقیقت” بخشی از شهرت و شناخته شدن خود را بخاطر نقش آفرینی در فیلم تعطیلات رومی سال ۱۹۵۳ بدست ‏آورده است.

دهان حقیقت

دهان حقیقت

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آدرس بر روی نقشه

[/vc_column_text][vc_gmaps link=”#E-8_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”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search