مراکز خرید پوکت تایلند

مراکز خرید پوکت

پوکت جزیره‌ای در جنوب غرب تایلند است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری هم دارد، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و از همه مهمتر خرید کردن که قصد داریم در این مطلب به معرفی مراکز خرید پوکت بپردازیم تا بتوانید در سفر به این شهر، خریدی دلچسب را تجربه کنید. قبل از اینکه با مراکز خرید پوکت آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله سفرنامه پوکت را مطالعه کنید.

مراکز خرید پوکت

مراکز خرید پوکت

بدون شک جزیره پوکت یک جزیره استثنایی با مناطق توریست بسیار زیبایی است. این جزیره با داشتن سواحل شنی منحصربه‌فرد و آب گرم و زلال، خلیج‌های سنگی و پرتگاه‌های آهکی، دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، جنگل‌های گرمسیری سرسبز، سواری بر روی فیل‌ها، موج سواری و قایق سواری گزینه مناسبی برای تعطیلات به شمار می‌آید. به طبع در کنار این تفریحات خرید کردن نیز لذت سفر را دو چندان کرد، اما اینکه در پوکت از کجا خرید کنید امری است بسیار مهم که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن‌ها بپردازیم.

۱- پوکت ویکند مارکت (Phuket Weekend Market)

پوکت ویکند بازاری محلی است که در خیابان چائو فا وست (Chao Fa West) واقع شده است. بازاری منحصربه‌فرد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. کالاهای دست دوم، حیوانات زنده، غذاهای محلی، اجناس کم‌یاب و عتیقه و حتی وسایل دزدان دریایی را می‌توانید در این بازار که ناکا نامیده می‌شود، پیدا کنید.

این بازار به دو قسمت سرپوشیده و سرباز تقسیم می‌شود. در قسمت سرپوشیده این بازار زیبا می‌توانید انواع کالاهای عتیقه، تیشرت و شلوار جین و کالاهای دست دوم را پیدا کنید. شاید در نگاه اول این دست از کالاها به نظر غیرقابل استفاده باشند، اما اینقدر ظاهر زیبایی دارند که بسیاری از گردشگران به عنوان سوغاتی آن‌ها را خریداری می‌کنند. قسمت بیرونی یا سرباز نیز به تازگی به این بازار اضافه شده است که غرفه‌های بسیاری دارد که بیشتر وسایل الکترونیکی و تلفن همراه، انواع سی‌دی و دی‌وی‌دی، ساعت و جواهرات، کیف و کفش، اسباب‌بازی و دیگر کالاها به فروش می‌رسند.

همانند بسیاری از بازارهای دنیا، در این بازار نیز غرفه‌های غذا بسیار محبوب هستند. در قسمت ورودی اصلی می‌توانید غرفه‌ها و مغازه‌های اغذیه‌فروشی را ببینید. از سوسیس‌ها خوش عطر و معطر و ذرت‌ و مرغ سرخ شده تا میوه‌های عجیب و غریب و حشرات سرخ شده را می‌توانید در این قسمت سفارش دهید و میل کنید.

این بازار، بسیار بزرگ است و کف آن نیز برخلاف دیگر بازارهای بانکوک سیمان شده. این بازار شنبه‌ها و یکشنبه‌ها (آخر هفته میلادی) باز است و اوج شلوغی آن ۴ بعد از ظهر به بعد، هنگام خنک شدن هوا، است. پس بهتر است قبل از شلوغی خودتان را به بازار برسانید تا برای پارک ماشین به مشکل برنخورید.

خرید لباس در پوکت

۲- مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon)

یکی دیگر از مراکز خرید پوکت Jungceylon است که در مرکز شهر واقع شده است و انواع کفش و لباس، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، بازی‌های کامپیوتری، تلفن همراه و لوازم جانبی آن، لوازم الکترونیکی با مارک‌ها و برندهای معتبر را می‌توانید پیدا کنید. دو مغازه بزرگ این مجتمع تجاری رابینسون و سوپرمارکت بیگ سیتی است.

اگر در زمان خرید کردن خسته شدید، می‌توانید از اماکن تفریحی این مجتمع استفاده کنید و زمانی را در آنجا سپری کنید. این مکان تفریحی ۵ سینمای علمی و تخیلی و ۱۶ مسیر بولینگ دارد. سینماهای این مجموعه با صندلی‌های راحت جدیدترین فیلم‌های جهان را پخش می‌کند. اگر به فیلم‌های سه بعدی نیز علاقه دارید، می‌توانید با بلیط‌های قیمت مناسب از دیدن این فیلم‌ها در این سینماهای این مجموعه لذت ببرید. تا ساعت ۱۱ شب می‌توانید از امکانات این مجموعه بهره ببرید.

مرکز خرید جانگ سیلون

۳- پوکت واکینگ استریت (Phuket Walking Street)

بازار هفتگی لاردایی یا تالاد یابی به معنای بازار بزرگ در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. این بازار در خیابان تالانگ واقع شده است و یکشنبه‌ها از ساعت ۴ تا ۱۰ شب پذیرای مردم است. در کنار زمانی که برای خرید کردن سپری می‌کنید، می‌توانید از غرفه‌های اغذیه محلی تایلندی نیز استفاده کنید و غذای دلخواه خود را میل کنید.

ورودی اصلی این بازار یه دروازه چوبی زیبا دارد که به سبک چینی ساخته شده است. این ورودی در شرق خیابان تالانگ قرار دارد و برای دیدن آن باید از این خیابان وارد بازار شوید. این خیابان جزو قدیمی‌های این شهر است. روی همین دروازه چوبی به سه زبان چینی، انگلیسی و تایلندی کلمه لاردیا (LARDYA) حک شده است.

همان‌طور که گفتیم شهر پوکت شهری قدیمی است و از زمان‌های دور مرکز اصلی تجارت بوده است. امروزه هنوز هم خیابان تالانگ مغازه‌های بسیاری دارد که اجناس مختلفی از پارجه لباس گرفته تا لوازن ورزشی و داروهای سنتی در آن به فروش می‌رسد. در این بازار غذاها و خوردنی‌ها محبوبیت ویژه‌ای در بین مغازه‌داران و خریداران دارد. انواع ماهی و مرغ و خوک بریان از غذاهای محبوب این منطقه است. انواع شیرینی تایلندی و آب میوه و بستنی نیز به وفور در این بازار به فروش می‌رسد. افرادی که به دنبال سوغاتی ارزان قیمت هستند، می‌توانند تیشرت، جواهرات و صنایع دستی را با قیمت مناسب تهیه کنند.

پوکت واکینگ استریت

۴- سنترال فستیوال پوکت (Central Festival Phuket)

این مرکز خرید در خارج از شهر واقع شده است و از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر پوکت محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت قلب بازار این جزیره است. در مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت بیش از ۱۲۰ نمایندگی فروش انواع مختلف برند پارچه‌های ابریشمی، کتاب، غذاهای مختلف مثل سوشی و باربیکیو، برند Levi’s و لپ‌تاپ وجود دارد که بهترین اجناس را به فروش می‌رسانند.

اجناس این مرکز خرید به قدری متنوع است که شاید یک روز کامل وقت شما را برای خرید کردن بگیرد. در کنار خرید نیز می‌توانید در رستوران‌های مختلف محلی و بین‌المللی وقت بگذارنید و انواع غذاهای ژاپنی، فرانسوی، تایلندی را سفارش دهید و میل کنید. حتی می‌توانید در مکان به تماشای فیلم هم بپردازید.

  • مغازه سنترال: این مغازه انواع مختلف پوشاک، وسایل خواب، اجناس ابریشمی، جواهرات، اسباب‌بازی، لوازم خانگی و حتی غذا و نوشیدنی است. کالاهای این مغازه به قدری متنوع است که حتما از این مغازه خرید خواهید داشت.
  • مغازه B25: بی ۲۵ در واقع یک کتاب‌فروشی بسیار بزرگ است که می‌توانید کتاب‌های انگلیسی و تایلندی را از این مغازه تهیه کنید. همچنین انواع سی‌دی و دی‌وی‌دی با قیمت بسیار مناسب در این مغازه عرضه می‌شود.
  • سوپراسپورتس: این مغازه، یک مغازه درجه یک ورزشی است که در طبقه سوم این مرکز خرید واقع شده است. این مغازه انواع تجهیرات ورزشی را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند.
  • پاور بای: اگر به لوازم الکترونیکی علاقه دارید، اینجا بهشت شما است. مغازه‌ای بزرگ که بهترین مکان برای خرید لوازم خانگی به‌ حساب می‌آید. فروشندگان این مغازه هم اطلاعات خوبی دارند که می‌توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.
  • در طبقه چهارم این مرکز خرید نیز بوتیک‌های زیادی هست که نمایندگی بزرگ‌ترین برندهای دنیا در اینجا قرار دارند. در واقع این مرکز خرید، بازار بسیار بزرگی است که ساعت‌ها می‌توانید در آنجا وقت بگذرانید. و تا ۱۰ شب نیز میزبان شما است.

سنترال فستیوال پوکت

۵- جیم تامپسون (Jim Thompson)

اگر به خرید پارچه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه‌های برند جیم تامپسون سر بزنید. جیم تامپسون از فروشگاه‌های معروف و محبوب تایلند است که از جنگ جهانی دوم به بعد وارد کشور تایلند شده است. در واقع جیم تامپسون نام تاجر امریکایی است که در ۱۹۷۶ در ارتفاعات آلپ به طرز عجیبی ناپدید شد. یکی از شعبه‌های جیم تامپسون در مجتمع تجاری سنترال فستیوال قرار دارد. پس اگر به سنترال فستیوال رفتید، حتما از این فروشگاه هم دیدن کنید.

شما در این فروشگاه می‌توانید انواع مختلف پارچه، از کتان، نخی گرفته تا ابریشم را پیدا کنید و بخرید. حتی پارچه‌های مبل، کیف، کیف پول چرمی، روسری و پارچه عروسکی و کودک هم می‌توانید از در این فروشگاه پیدا کنید. در گوشه‌ای از مغازه هم کراوات‌های ابریشمی را که برچسب قیمت هم ندارند، می‌توانید مشاهده کنید.

در کل این فروشگاه اجناس خوب و دلنشینی دارد که مطمئنا نظر شما را به خود جلب می‌کند. این فروشگاه‌های معروف سال‌ها است که زبانزد مردم محلی و گردشگران است. شما این فرصت را دارید که تا ۱۰ شب از این فروشگاه‌ دیدن کنید.

خرید پارچه در پوکت

۶- بازار بانزان (Banzaan Market)

بازار بانزان، به معنای بازار تازه و سرزنده، بازار زیبایی است که حتما از دیدن آن لذت خواهید برد. این بازار خیابان سای کوی پوکت واقع شده است. یک بازار محلی که در آن اجناس با قیمت بسیار مناسبی پیدا می‌شوند. در واقع عمده کالایی که در این فروشگاه وجود دارد غذاهای مختلف، غذاهای دریایی، گل، سبزیجات و شیرینی‌ها و میوه‌های عجیب و غریب تایلندی است که شاید به همین علت نام آن را بازار تازه و سرزنده گذاشته‌اند.

ساختمان‌ این بازار را معماران چینی و غربی طراحی کرده‌اند و اجناس آن هم با ترتیب و آرایش خاصی قرار گرفته‌اند که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. اگر به دیدن این بازار رفتید، حتما از نوشیدنی‌های عجیب و غریب آن امتحان کنید. بیشتر این نوشیدنی‌ها شامل آب نیشکر، گواوا و نارگیل است که منبع سرشار ویتامین ث هم هست.

در حین بازدید از این بازار نیز اگر گرسنه شدید، می‌توانید از رستوران‌ها رنگارنگ این بازار استفاده کنید. غذاخوری‌های طبقه بالا بسیار تمیز و راحتند و اغلب غذاهای محلی تایلندی سرو می‌کنند. این بازار تا ساعت ۵ بعد از ظهر میزبان گردشگران و مشتریان عزیز است.

مکان دیگری در روبه‌روی این بازار قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ افتتاح و خیلی سریع نیز میان مردم محبوب شد. این مکان در واقع یک مکان مذهبی است که بسیار از مردم برای دعا و عبادت به این مکان می‌آیند.

بازار بانزان پوکت

۷- بانانا واک (Banana Walk)

باناناک واک جدیدترین مرکز خرید پاتوگ است. این مرکز خرید در ۱۰۰ متری جنوب سوی بانگلا واقع شده است و معماری و نورپردازی خاصی هم دارد. در واقع نوع نورپردازی آن به‌ گونه‌ای است که مکان این مرکز خرید را بسیار شبیه فیلم‌های علمی تخیلی کرده است و برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد.

رستوران و اغذیه‌های این مرکز خرید از ویژگی‌های اصلی آن است و هر نوع خوردنی را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. رستوران سیزلز، کافی کلاب، مرغ سوخاری کنتاکی، بستنی‌های سوئنسن، سگافردو زانانی اسپرسو از جمله برندهای معتبر و بین‌المللی خوراکی هستند که در این مرکز خرید شعبه دارند. می‌توانید به طبقه همکف بروید و علاوه بر سفارش از این رستوران‌ها، از موسیقی زنده هم بهره ببرید. حتی می‌توانید اسپا هم بروید (حمام آب معدنی و ماساژ) و خستگی سفر را از تن به در کنید.

سوپر مارکت ویلا مارکت نیز در طبقه دوم قرار دارد که می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید و حتی از انواع غذاهای محلی که در این غرفه‌های آنجا وجود دارد، بهره ببرید.

در طبقه سوم نیز انواع مختلفی از مغازه‌ها و فروشگاه‌های ورزشی، لباس، کلاه، جواهرات و لوازم زینتی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود از هر کدام آن‌ها را دیدن کنید. حتی آرایشگاه هم در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

همان‌طور که دیدید این مرکز خرید بیشتر محلی است برای صرف غذا و استراحت. رستوران‌های رو به ساحلش هم آرامش نابی را برایتان رقم می‌زند. این مرکز خرید فقط در روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب میزبان مهمانان محلی و گردشگران خارجی است.

خرید لباس در پوکت

۸- بازار کارن (Karon Bazaar)

بازار کارن یک بازار ساحلی است که در خیابان کارن و در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است. این بازار محلی کف بتنی دارد که همین امر راحتی گردشگران را در روزاهای بارانی رقم می‌زند. از ویژگی‌هایی که آن را با بازارهای دیگر متمایز می‌کند، این است که تا دیر وقت می‌توانید در این بازار قدم بزنید و خرید کنید. در واقع این بازار جای بسیار دل‌نشینی برای قدم زدن است. فقط تعدادی از مغازه‌های این بازار تهویه هوا دارند، اگر گرمتان شد می‌توانید از نوشیدنی‌های خنک کافه‌های آن میل کنید.

لباس‌های مد روز، جواهرات، ساعت و بدلیجات، کیف و عینک، مجسمه‌های دست‌ساز از جمله کالاها و اجناسی هستند که در این بازار به‌ فروش می‌رسند و از آن‌ها استقبال می‌شود. مغازه‌های این بازار تا اواخر شب باز است.

قیمت اجناس در پوکت

۹- منسوجات بان بوران (Ban Boran)

یکی دیگر از مراکز خرید پوکت Ban Boran است که اجناس مرغوب و خوبی را می‌فروشند. پوشاک و لباس‌های عمدتا محلی از مهم‌ترین اجناس این مغازه‌ها هستند. کیف، کفش، صندل، ظرف و ظروف، گردنبند و بدلیجات و خیلی چیزهای دیگر در این فروشگاه عرضه می‌شود که اگر علاقه‌مند به این دست از محصولات هستید، حتما راضی از این دو مغازه خارج می‌شوید. از ساعت ۱۰ صبخ تا ۹:۳۰ شب می‌توانید از این مغازه‌ها دیدن کنید.

خرید پوشاک از پوکت

۱۰- فروشگاه پریمیوم (Premium Outlet)

فروشگاه پریمیوم مغازه‌های بسیاری دارد که عمده آن‌ها از برندهای بزرگ دنیا هستند. این برندها شامل گای لاروش، لاکاست، پیر کاردین، وارنر برو، لویز، وان هوسن، آدیداس، لی و نوتیکا است. بزرگ‌ترین فروشنده لوازم گلف در تایلند نیز در این مرکز خرید شعبه دارد و اگر علاقه‌مند به این بازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مغازه دیدن کنید.

اگر هم به صنایع دستی علاقه دارید، حتما به دیدن چانگ شاپ بروید. مطمئن باشید انواع ظروف چوبی و نقره و محصولاتی که از صدف ساخته شده‌اند، کیف‌ها و دامن‌های ابریشمی و روسری‌های خوش رنگی که در این مغازه وجود دارد، ناراضی از این مغازه بیرون نمی‌آیید. این مغازه تا ۹ شب پذیرای شما است.

سوغات پوکت

۱۱- عتیقه فروشی بان بوران

یکی از مغازه‌هایی که در این جزیره توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است، مغازه بان بوران است. این مغازه دو طبقه است و در طبقه اول آن لوازم خانه، لباس، وسایل نقره‌ای و مجسمه‌هایی از جنس‌های مختلف و انواع صنایع دستی به فروش می‌رسد. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب از این مغازه دیدن کنید.

۱۲- کیت دی یا تینک پازیتیو (به معنای مثبت فکر کن)

این مغازه در خیابان یائووارات واقع شده است و بیشتر به یک مغازه محلی شبیه است که انواع اجناس محلی تایلندی، چینی، ژاپنی، هندی و برمه‌ای در آن وجود دارد و بنابراین اگر به وسایل سنتی و محلی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این مغازه حتما دیدن کنید. ضمنا می‌توانید انواع پارچه‌های مرغوب ابریشمی و کشمیری را در این مغازه بیابید.

۱۳- سیام ایندیگو (Siam Indigo)

سیام ایندیگو در واقع یک رستوران معروف در تایلند است که در در کنار سرو غذا، فروشگاه‌های لباس را هم در خود جای داده است. محیط این مکان به گونه‌ای است که می‌توانید اوقات خوبی را در کنار خانواده و دوستان خود در آنجا سپری کنید و در عین حال هزینه چندان زیادی هم نپردازید. شما می‌توانید از ساعت ۲ ظهر تا ۱۱ شب از خدمات این رستوان بهره ببرید.

مراکز خرید پوکت ارزان

۱۴- چاینا این (China inn)

چاینا این یکی دیگر از مراکز خرید تایلند است که از جذابیت بسیاری برخوردار است. در ابتدای ورود به این مغازه با قفسه‌های لباس روبه‌رو می‌شوید، اما دقیقا پس از آن است که یک باغ-رستوران بسیار زیبا قرار دارد که انواع غذاهای محلی تایلندی و بین‌المللی را می‌توانید در آنجا میل کنید.

در طبقه بالای آن هم علاوه بر فروش پوشاک چینی، می‌توانید نوشیدنی و ساندویچ هم سفارش دهید و میل کنید. ساعت کار این مرکز خرید بیشتر اوقات زیاد است و تا دیر وقت سرویس دهی می‌کند، اما در روزهای تعطیل کمی زودتر از سایر روزها تعطیل می‌شود و روزهای یکشنبه نیز کاملا تعطیل است.

رستوران ایرانی در پوکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search