مالدیو و جاهایی که باید ببینید

مالدیو کجاست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مالدیو کجاست؟ در واقع مالدیو خیلی جاهاست ☺️. این کشور بسیار زیبا و آرامش بخش جایی است در میان آب‌های اقیانوس آرام که از حدود ۱۲۰۰ جزیره مستقل تشکیل شده و تنها ۲۰۰ تای آن قابل سکونت است. هرچه بگوییم، بنویسیم و تصویر به شما نشان دهم بازهم تا وقتی که وارد این کشور نشوید و آن را درک نخواهید کرد. به نظر من مالدیو جایی است که شما باید آن را حس کنید. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر این کشور منحصربفرد بپردازیم.

پایتخت زبان رسمی جمعیت واحد پول منطقه زمانی
ماله دیوهی ۳۹۳.۰۰۰ نفر روفیا UTC+5

مالدیو کجاست؟

این کشور مجمع‌الجزایری است در میان آب‌های اقیانوس هند و که از شمال شرقی با هند و سریلانکا همسایه است. پایتخت مالدیو شهر ماله است و جمعیت آن نیز ۳۲۸ هزار نفر بوده که به عنوان کم جمعیت‌ترین کشور دنیا محسوب میشود. واحد پول آن نیز روفیه است. دین رسمی این آن اسلام بوده و پیروی از دیگر ادیان در ملاعام ممنوع و حتی پیگرد قانونی دارد. جالب است بدانید این کشور تا سال ۱۹۶۵ به عنوان مستعمره بریتانیا شناخته میشده که پس از آن اعلام استقلال کرد. زبان رسمی این کشور دیوهی (Dhivehi) است اما عموم مردم به صورت گسترده به زبان انگلیسی تسلط دارند و از آن نیز استفاده میکنند، پس در مالدیو مشکل زبان نخواهید داشت.

همانطور که گفته شد این کشور هم از نظر جمعیت و مساحت به عنوان کوچکترین در آسیا محسوب میشود. شاید شگفته زده شوید وقتی که بدانید زمین‌های این کشور کوچک به طور میانگین تنها ۱.۵ متر از سطح دریا بالاتر است که در نقطه اوج خود به ۲.۵ متر و در کمترین حالت به ۰ سانتی‌متر میرسد. جمعیت پایتخت این کشور ۱۰۴ هزار نفر بوده که به طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌گذاری‌ها بوده و هست.

بزرگ‌ترین شهر و پایتخت این کشور ماله است که به عنوان مرکز تجاری مالدیو نیز به شمار میرود و دارای مرز آبی با کشور سریلانکا نیز است که مجهز به فرودگاه مجهز و مدرنی است. کلمه ماله از “ماهالای” گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنی خانه بزرگ است که اشاره به خانه پادشاه دارد. پایتخت از چهار بخش به نام‌های: هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده است.

مالدیو را دیگه همه می‌شناسند. این کشور با آب‌های فیروزه‌ای و شن‌هایی که گویی نقاشی شده‌اند شهره خاص و عام است و اگر حداقل یکبار به آن سفر نکنید عملا اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. به خصوص آنکه صدور ویزای مالدیو برای ایرانیان بسیار آسان می‌باشد. شنا کردن، غواصی در اقیانوس و اقامت در هتل‌های آبی از بارزترین تفریحاتی است که میتوان در این کشور انجام داد. هتل‌های زیبای آن از طریق اسکله‌های چوبی که شاید در فیلم‌ها بیشتر دیده باشید متصل شده‌اند یا اصلا خود هتل تماما شناور بر روی آب ساخته شده و برای دسترسی به آن باید از قایق استفاده کنید.

جای خوب داستان زمانی است که در یکی از این هتل‌های خوب روی آب اقامت داشته باشید، صبح از خواب بیدار شوید و دریا را با رنگ آبی خیلی خاص بنگرید. در سواحل قدم بزنید و از پا نهادن بر روی شن‌های یکدست سفید آن لذت ببرید. لباس غواصی بپوشید و از کنار ماهی‌ها و مرجان‌های دریایی گذر کنید. زیر درختان نخل دراز بکشید، از آب و هوای تابستانی با نسیم خنک لذت ببرید و مشغول کتابخوانی شوید ?.

آب و هوای مالدیو

معمولا مالدیو در تمام طول سال آب و هوایی گرم، آفتابی و شرجی دارد اما در ماه آوریل، گرم‌ترین روزهای خود را تجربه میکند و از طرفی ماه دسامبر نیز سردترین روزهای این کشور است. فصل بازندگی نیز به طور معمول از ماه می تا سپتامبر است. دمای این منطقه بیشتر تحت تاثیر اقیانوس هند است و در طول سال بین ۲۴ تا ۳۳ متغیر می‌باشد. با اینکه هوای نسبتا شرجی بالا در این کشور وجود دارد اما نسیم دریایی خنک و مدام آن باعث بهبود هوا، جابجا شدن هوا و تعدیل گرما میشود.

 [/vc_column_text][vc_gallery type=”nivo” interval=”3″ images=”10230,10231,10232,10233,10234,10226,10225,10222,10221″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1502217419404{margin-top: 15px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search