قلعه بدروم ترکیه

قلعه بدروم ترکیه

اگر به ترکیه سفر کرده باشید به وفور با آثار تاریخی مواجه خواهید شد که از زمان‌های دور به جا مانده و هریک از زیبایی خاصی بهره میبرد و داستان و جنگ‌های زیادی را دیده و پشت سر گذاشته‌اند. قلعه بدروم نیز یکی از همین جاذبه‌های تاریخی زیباست که در سال ۱۴۰۲ میلادی کار ساخت آن آغاز شد. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر قلعه بدروم ترکیه بپردازیم.

قلعه بدروم

سالیان سال این قلعه در دست بازسازی و تعمیر بود که به تازگی مجددا درهای خود را به سوی گردشگران و مسافرانی که از اقسا نقاط دنیا برای دیدن آن به بدروم میروند، گشوده است. واقعا که قلعه بدروم همچون نگینی بر فراز نواحی جنوب غربی ترکیه میدرخشد و برای بر گردشگری چشمک میزند.

  • جالب است بدانید که موزه باستان شناسی زیر زمینی Underground Archeology در این قلعه قرار گرفته است. دولت ترکیه در سال ۱۹۶۲ بخش‌هایی از این زمین را به موزه تبدیل نمود. هیجان دیدن این موزه در آن است که میتوانید به زیر آب بروید از کشتی‌های غرق شده در دریای اژه دیدن کنید.
  • زمانی که از قلعه بدروم دیدن میکنید میتوانید دو کشتی بازسازی شده‌ای را ببینید که مربوط به ۹۳۵ سال پیش است. ضمنا میتوانید وارد اتاق‌هایی شوید که متعلق به شاهزاده خانم منطقه بدروم بوده است. در کنار این‌ها دیدن زیورآلات و جواهرات زنان ترک در گذشته خالی از لطف نیست.
  • توصیه میشود که برای بازدید از این قلعه و همچنین سایر جاذبه‌های دیدنی بدروم در هتل کریستال بدروم که هتلی ۴ ستاره به حساب میآید اقامت داشته باشید. چراکه امکانات حمل و نقل بسیار خوبی برای نقاط مختلف شهر از این هتل وجود دارد.
  • با گشت و گذار در این منطقه متوجه تغییر و تحول زمین‌های اطراف آن خواهید شد. دلیل آن نیز ساخت پایگاه‌های نظامی تا حمام ترکی بوده است که این در نوع خود بسیار جالب و جذاب است.
  • گفته میشود که اولین مهاجرانی که به شهر بدروم آمده‌اند در قرن هفتم پیش از میلاد بوده‌اند. از آن زمان تا کنون مردمان و دولت‌های زیادی آمده و رفته‌اند و در سالیان اخیر آن‌ها در تلاش بوده‌اند تا شهر بدروم ترکیه را به منطقه‌ای گردشگری تبدیل کنند.
  • راستی شهر بدروم بندری است و این به معنای مدیترانه‌ای بودن هوای آن است. پس به مسافرانی که در تابستان به این شهر سفر میکنند توصیه میشود به دلیل آفتاب شدید و هوای مرطوبی که این شهر در حوالی ظهر دارد، بازدید از قلعه را به صبح زود یا عصر موکول کنند.

قلعه بدروم ترکیه

قلعه بدروم ترکیه

موزه قلعه بدروم

موزه باستان شناسی قلعه بدروم

موزه باستان شناسی قلعه بدروم

قلعه بدروم ترکیه

قلعه بدروم ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search