فرودگاه تفریحی آزادی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی از مناطق نمونه گردشگری استان البرز است. این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه واقع شده و به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه فعال است. مجموعه پروازی آزادی بیش از ۶۰ هواپیمای فوق سبک دارد و در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره‏های تخصصی انجام می‌شود. کارشناسان بر این نظرند که «پدیده هوانوردی عمومی در ایران» به طور جدی از این فرودگاه آغاز شده است. هوانوردی عمومی، اصطلاحی است که شامل تمام هوانوردی ها و فرایندهای مربوط به غیر از نظامی و ترابری هوایی برنامه ریزی شده (خطوط هوایی مسافربری و باربری) می شود.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : اماکن بسیار زیبا اما غیرقابل دسترس برای گردشگران

نمایش «اوج ایرانیان» نخستین نمایش هوا فضای فرودگاه آزادی در محل این فرودگاه خصوصی واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار شد. این مراسم و نمایش هوایی منحصر به فرد آن با استقبال مناسبی از مردم روبرو شد؛ طوری که تعداد زیادی از مردم استان های تهران، البرز و قزوین برای تماشای مانور هواگردهای سبک و فوق سبک در محوطه زیبای فرودگاه گردهم آمده بودند. از نکات برجسته این نمایش هوایی مانورهای فوق العاده زیبا و حرفه ای هواگردهای سبک بود که در بسیاری از مواقع موجب تهییج جمع حاضر شده و البته بعضی ها را هم نگران کرد! یکی دیگر از موارد قابل توجه، استقبال پرشور روستاییان روستاهای اطراف از نمایش هوایی بود؛ به طوری که بسیار از مردم روستاهای اطراف، مسیرهای طولانی را پای پیاده برای تماشا آمده بودند. فرودگاه آزادی تنها فرودگاه خصوصی است که در بخش های تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد. آموزش خلبانی، خرید و فروش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک از فعالیت های جاری این فرودگاه هستند.

این فرودگاه با در اختیار داشتن امکانات متنوع قطب نخست هواپیمای فوق سبک ایران و مرکز خرید و فروش این نوع از هواپیماها است. همچنین در این فرودگاه تعمیرات و دیگر خدمات برای هواپیماهای خصوصی انجام می شود. فرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد دارای امکاناتی همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه آماده سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه های ساخت و مونتاژ، آشیانه تولید، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدید کنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

فردودگاه آزادی

فردودگاه آزادی

فردودگاه آزادی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آدرس بر روی نقشه

[/vc_column_text][vc_gmaps link=”#E-8_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”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search