راهنمای سفر نوروزی به اردبیل

از مسافرت کردن چه می‌خواهید؟ مسافرت می‌کنید که طبیعت ببینید یا تفریح کنید؟ بناهای تاریخی ببینید و آب گرم بروید؟ اگر اینگونه است آسان بگرد به شما پیشنهاد می‌کند مقصد خود را استان اردبیل انتخاب کنید. این استان می‌تواند مقصد خوبی برای کسانی باشد که علاوه بر کم خرج بودن، عمیقا از سفر خود لذت ببرند.

دریاچه شورابیل

از دریاچه شورابیل شروع می‌کنیم که هرچه از زیبایی‌های بینظرش برایتان بنویسیم که گفته‌ایم. این دریاچه در جنوب شرقی شهر اردبیل واقع شده است که علت نام گذاری آن نیز به شور بودن آب مرتبط می‌شود.

دریاچه نئور

باید گفت به به! مگر دیدن این حجم از زیبایی آن هم در یک منطقه امکان پذیر است؟ دریاچه نئور در جنوب شرقی شهر اردبیل واقع شده و بهترین فصل برای بازدید از آن بهار و تابستان می‌باشد. در اصل این دریاچه از دو قسمت کوچک و بزرگ تشکیل شده که در فصل بهار آن دو با هم متحد شده و به یکی تبدیل می‌شود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

بعید می‌دانم که در ایران زندگی کنید و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی را نشناسید. این بنای تاریخی در میدان عالیقاپو اردبیل واقع شده است و با روحیه کسانی که بدنبال دیدن بناهای تاریخی هستند بسیار سازگار است. در این مکان مرقد شیخ صفی الدین، شاه اسماعیل اول و همسر شاه اسماعیل اول و بسیاری از کشته شدگان جنگ چالدران می‌باشد.

در همین مجموعه براحتی می‌توان آثار بسیار ارزشمندی را در زمینه کاشی کاری، مقرنس، خطاطی، گچبری، نقره کاری، منبت کاری، تذهیب، طلاکاری، نقاشی و تنگ بری مشاهده کرد و لذت برد.

مجتمع آب درمانی سبلان

خب به طبع نمیشه به اردبیل سفر کرد و سری به آب گرم‌های معروفش نزد. آبگرم سبلان با امکانات مدرن و طبیعتی زیبا و رعایت استانداردهای آب درمانی یکی از بهترین مقاصد گردشگرانی به شمار میآید که خواهان استفاده از آبگرم هستند.

پل معلق پیرتقی

حالا وقت آن است که کمی آدرنالین خون شما بالا برود. عبور بر فراز دره‌های عمیق همراه با تکان‌های دلهره آور این پل قطعا تجربه‌ای بینظیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دهکده سنگی ویند کلخوران

شاید جالب باشد که بدانید مردمانی خانه‌های زیبایی را با تمام ظرافت در دل کوه ساخته‌اند که بعضا دارای چندین اتاق هستند. این منطقه در روستای کلخوران و در ۵ کیلومتری جنوب غربی سرعین قرار گرفته است.

تنگه قشلاق

به مشکین شهر بازمی‌گردیم، یعنی شهری که هرچه از زیبایش بگوییم و بنویسیم باز هم کم است. در منطقه مرادلو شهر مشکین شهر صخره‌های زیبایی قرار دارد که مانند تندیس‌های سر برافراشته جذابیت فوق العاده‌ای دارد. البته توجه داشته باشید که برای رسیدن به این منطقه باید از جاده مشکین شهر – اردبیل  و نرسیده به شهرک صنعتی به جاده فرعی بپیچید و از رودخانه آقدرق، بیجق و رودخانه قره سو به تنگه قشلاق برسید.

آب گرم گیوی

هرچه از جاذبه‌های گردشگری اردبیل صحبت کنیم باز هم صحبت از آب گرم آن می‌شود. بدون شک آب گرم دارای خواص درمانی بسیاری است و تا دلتان بخواهد اردبیل پر است از آبگرم که یکی از معروف‌ترین آن‌ها گیوی است. آبگرم گیوی در نزدیکی  شهر خلخال واقع شده است و اطراف آن مناظر طبیعی و باغ‌های زیبایی وجود دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد.

دریاچه قله سبلان

دریاچه سبلان یکی از زیباترین و منحصربفردترین دریاچه‌های ایران است که بر روی قله سبلان قرار گرفته است. البته برای رسیدن به این قله چندان کار راحتی ندارید و باید تجهیزات کوهنوردی همراه خود داشته باشید، چراکه باید به ارتفاع ۴۸۱۱ متری صعود کنید. در دامنه این کوه آب گرم و آبشارهای زیادی وجود دارد که زیبایی مسیر را دوچندان می‌کند. جالب است بدانید که عده‌ای از بومیان و حتی نویسنده‌ها مانند نیچه، این کوه را محل بعثت پیامبران ایران، زرتشت، می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search