راز تنهاترین خانه در جزیره مرموز

جزیره Elliðaey

گاهی اوقات دوست داریم تا جایی باشیم که چیزی جز سکوت و آرامش در کنار خود نداشته باشیم. یه جایی که فقط خودتان باشید و آرامش محض! جزیره Elliaey در کشور ایسلند واقع شده است و تنها یک خانه در آن ساخته شده و منبع معتبری وجود ندارد که دقیقا چه کسی در آن زندگی میکند. تصور کنید که روی یک صندلی در این جزیره نشسته‌اید، منظره تماما دریا و کوه، مرغان دریایی در هوا رقصان حرکت میکنند و امواجی که به صخره‌ها کوبیده میشود چه حس فوق العاده‌ای را به شما عطا میکند. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر این مکان مرموز بپردازیم.

جزیره Elliðaey

این جزیره به عنوان سومین جزیره بزرگ ایسلند به شمار میرود که مساحتی معادل ۰.۴۵ کیلومتر را داراست و بنا به گفته باستان شناسان، پیدایش آن به حدود ۵ تا ۶ هزار سال پیش در اثر فعالیت‌های آتشفشانی بازمیگردد. جالب است بدانید که برای بالا رفتن از صخره‌ها و رسیدن به سطح این دریاچه باید از طنابی که در قسمت شرقی قرار گرفته است اقدام کنید. چنانچه به وارد این جزیره شوید احساس میکنید تنها انسان روی کره زمین هستید. صدای مرغان دریایی که بر فراز این جزیره به حرکت میکنند یا امواجی که به صخره‌های Elliðaey برخورد میکنند را نمیتوان تصور کرد. گفتیم که بکر بودن این جزیره چقدر خوب است اما اگر به تنهایی عادت ندارید، رسما افسرده خواهید شد!

همانطور که گفته شد، این جزیره بکر است، خیلی هم بکر است. به همین دلیل اطلاعات چندانی درباره آن در دسترس نیست و افرادی هم که به این مکان سفر کرده‌اند اطلاعات زیادی راجع به آن در اینترنت منتشر نکرده‌اند وگرنه دوست داشتیم تا شما را بیشتر با این جزیره آشنا کنیم.

قصه جزیره Elliðaey

واقعا چه کسی در این جزیره زندگی میکند؟ چرا این خانه خود را از تمام دنیا جدا کرده و زندگی در تنهایی مطلق را انتخاب کرده است؟ همین تنها بودن باعث شده تا بسیاری از اهالی اطراف این منطقه و حتی فراتر، داستان‌های عجیب و غریبی راجع به این منطقه بازگو کنند که اکثرا اشتباه است. واقعا اهالی این خانه غذا و مایحتاج خود را از کجا تهیه میکنند؟ در حدود ۳۰۰ سال پیش ۵ خانواده برای زندگی وارد این جزیره شدند و از آن به بعد گویی مالک این جزیره شدند. آن‌ها از طریق ماهیگیری و شکار مرغان دریایی گذران عمر میکردند. البته در خانه‌ای که در تصویر می‌بینید زندگی نمی‌کرده و کلبه‌های مختص به خود را داشتند.

در دهه ۱۹۳۰ بود که اهالی آن متوجه شدند که این جزیره واقعا بدور از هرگونه امکانات است و نمیتوانند در آن زندگی کنند، پس تصمیم بر آن شد که آن را ترک کنند و در جایی دیگر به زندگی خود ادامه دهند. این جزیره سال‌ها تنهای تنها ماند و کسی در آن زندگی نمی‌کرد اما در تصویر میبینیم که کسی یا خانواده‌ای عاشق تنهایی در آن زندگی میکند! نمیدانم شاید برای تعطیلات تابستانی ساخته شده باشد. هرچه که هست، اطلاعات دقیق‌تری در دسترس نیست. اگر شما به ایسلند سفر کرده‌اید و راجع به Elliðaey چیزی شنیده‌اید، لطفا ما را مطلع کنید.

جزیره Elliðaey

جزیره Elliðaey

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search