دومین مقصد گردشگری انگلیسی های ایران است

روزنامه ایندیپندنت طی گزارشی در مورد افزایش سفرهای گردشگری به ایران نوشت: شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز تصمیم گرفته است، تا پروازهای مستقیمی به مقصد ایران به عنوان یکی از داغ ترین مقاصد پروازی برای بازدید در سال ۲۰۱۷، راه اندازی کند.

اندرو شلتون، مدیرعامل پایگاه چیپ فلایت گفت: «آمارهای ما نشان می دهد که ایران هم اکنون مورد توجه واقع شده است و پس از امارات، دومین کشور مقرون به صرفه با مسافت پروازی طولانی به شمار می رود.»

«اکنون بریتیش ایرویز به ایران بازگشته و دیگر ایرلاین ها نیز ممکن است از آن پیروی کنند. ایرفرانس نیز در آوریل امسال خدمات خود را به این کشور از سر گرفت و قیمت پروازها ممکن است بیشتر کاهش یابد.»

به نوشته این روزنامه، پروازهای تهران بریتیش ایرویز به صورت روزانه از فرودگاه هیثروی لندن در زمستان راه اندازی خواهد شد. بازگشایی سفارت ایران در لندن، لغو تحریم ها و آسان تر شدن مشاوره های مسافرتی در اوایل امسال سبب شده است تا رزرو ها افزایش یابد. شرکت مسافرتی جی ادونچر که یک تور ۱۴ روزه «کشف پرشیا» با قیمت ۱.۸۸۹ یورو (سفر زمینی) به راه انداخته است، از افزایش فروش بیش از ۲۰۰ درصدی سالانه خبر داده است.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : گسترش گردشگری ایران و تایلند بیشتر خواهد شد

راشل واسر، مدیر محصولات جهانی این شرکت، «مساجد باشکوه، تاریخ متنوع و مهمان نوازی بی رقیب» را به عنوان برگ برنده ایران عنوان کرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، مسلما، دسترسی به ایران هنوز محدودیت هایی دارد، که داشتن یک همراه تور آسان ترین گزینه برای مسافرت است. شهروندان انگلیسی به یک راهنمای تور نیاز دارند هرچند که لزوما نباید از طرف دولت تایید شود. انگلیسی ها همچنین آزادند تا از وسایل حمل و نقل ایران استفاده کنند.

در عین حال به بازدیدکنندگان ایرلندی از سوی وزارت خارجه و تجارت کشورشان توصیه می شود که در ایران «به شدت محتاط» باشند. یک شرکت ایرلندی در میان تورهای این کشور یک بسته مسافرتی ۱۴ روزه به ایران ارائه می دهد که قیمت هایش از ۱۷۵۴ یورو شروع می شود.

فاطمه، یک نماینده شرکت مسافرتی انگلیسی ایوانوس می گوید: «درحالی که بر کسی پوشیده نیست که تعدادی از همسایگان ایران درجه های متفاوتی از بی ثباتی را تجربه می کنند، اما ایران همچنان مکان بسیار امنی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که گردشگران احساس کنند که با تهدیدی مواجه خواهند شد.» در عوض وی می گوید که چالش اصلی این کشور تامین تقاضا برای هتل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search