دریافت شناسه‌های FAN از مراکز درخواست ویزای جهانی

کارت هواداری روسیه

شناسه FAN کارتی است که می‌توان در مراکز درخواست ویزای جهانی آن را تهیه کرد. این کارت، یک کارت شخصی مخصوص هواداران جام جهانی ۲۰۱۸ است و جزئی از سیستمی است که با آن می‌توان طرفداران فوتبال را شناسایی کرد. این سیستم در روسیه وجود دارد. افراد با در دسترس داشتن شناسه FAN می‌توانند بدون ویزا به روسیه بروند و به راحتی از امکاناتی که در آن‌جا وجود دارد بهره‌مند شوند و به استادیوم بروند.

کارت هواداری روسیه

افراد حتی فقط با در دست داشتن FAN و بدون ویزا، اجازه ورود به روسیه را دارند. یک امتیاز ویژه دیگر نیز وجود دارد، آن این است که تماشاچیان می‌توانند در سفرهای منحصر به فرد و با قطارهای خاص که شهرهای میزبان مسابقه را به هم متصل می‌کند، شرکت کنند و همچنین می‌توانند، فقط در روزهای مسابقه که در شهر میزبان هستند، از حمل نقل عمومی شهر، به طور رایگان استفاده کنند.

مسکو که وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه را برعهده دارد، متذکر می‌شود که:

این امکان برای شهروندان خارجی وجود دارد که شناسه‌های FAN را سفارش دهند، در مراکز درخواست ویزا جهانی VFS دریافت کنند و در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ شرکت کنند. چرا که مراکز تحویل شناسه FAN در اکثر کشورها وجو دارد.

معاون بخش مدیریت پروژه‌های راهبردی وزارت ارتباطات، یعنی Andrei Romanakov، اظهار دارد که:

ثبت نام و صدور شناسه FAN آزاد است و این امکان وجود دارد تا برای دو میلیون نفر هوادار، FAN ID ایجاد، و به تماشاگران جام جهانی ۲۰۱۸ معرفی شود. در مسابقات فیفا در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷، FAN ID برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. فیفا از این خلاقیت که تمام طرفداران با گذرنامه مشخصی وارد ورزشگاه شوند، قدردان روسیه است.

از طرفداران بین المللی که خواستار خرید بلیت مسابقه هستند و یا بلیت تایید شده توسط FIFA را دارند، دعوت می‌شود تا برای دریافت شناسه FAN اقدام کنند و به یکی از مراکز درخواست ویزا جهانی VFS مراجعه کنند. پست این شناسه برای شهروندان خارجی توسط پست روسیه و به شکل یک بسته کوچک ثبت شده، ارسال می‌شود.

درواقع لازم است کسی که بلیت مسابقه را تهیه کرده، شناسه فیفا را نیز تهیه کند. سایت www.fan-id.ru ، فرم لازمه برای درخواست شناسه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا آن را پر کنند. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم یکی دیگر از راه‌های درخواست برای ثبت نام و دریافت شناسه، مراجعه به یکی از مراکز توزیع شناسه FAN مقرر در فدراسیون روسیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search